Gå til innhold

Hva er din mening med livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mennesker og kunst. Jeg blir aldri lei av å være med andre, observere andre eller snakke med andre. Jeg blir veldig "tom" om det går to døgn uten kontakt med noen. Men jeg liker nok best å analysere mennesker. Og jeg er veldig fascinert over uvennlighet og hets av hverandre. Alt man får seg til å gjøre av faenskap. Men så tror jeg også at de fleste er mer sympatiske enn hva førsteinntrykk og det overfladiske kan signalisere. Jaha, nå skled det ut litt her.

 

Kunst fordi jeg elsker talenter og skjønnhet. Også alle andre uttrykk kunst kan inneha. Jeg tror kunst er veldig bra for mennesker. At det treffer strenger i oss ikke så mye annet gjør.

Og ellers liker jeg kaffe og lukten av naturen etter regn. Og dårlige dager er viktige for å sette pris på de gode. 

Og sikkert mye mer. Men mest mennesker i det store og hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 0.41):

.

Hva føler du gir ditt liv mening?

Anonymkode: ffae7...ddc

Å komme meg igjennom livet uten alvorlig skade eller lyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nathea skrev (33 minutter siden):

Jeg føler at livet er totalt meningsløst.

Får du i deg nok D-vitamin?

Livet er fantastisk, du må bare velge at det skal være det.

Alle kan lære seg å nyte mer.

 

Anonymkode: 332d8...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Får du i deg nok D-vitamin?

Livet er fantastisk, du må bare velge at det skal være det.

Alle kan lære seg å nyte mer.

Anonymkode: 332d8...773

Det har ofte ikke noe med nok d vitamin . Det er flere ting i livet som spiller inn. Det kan hende brukeren over føler livet er totalt meningsløst for at ingenting i livet gir glede eller han eller hun er ikke på et sted i livet som gir lykke. Hver dag er kun samme. Det er mye kjedsomhet.

Anonymkode: e480b...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha det så bra som omstendigheter tillater. Gjøre det beste ut av livet, slik det til enhver tid er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Nathea said:

Jeg føler at livet er totalt meningsløst.

Jeg også. Det vil si, livet har ingen iboende mening i og for seg. Vi eksisterer ikke for et spesielt formål. Men det betyr heldigvis ikke at den enkeltes liv trenger å være blottet for mening. For min del ble livet faktisk mer meningsfylt da jeg omsider fikk lagt fra meg den krampaktige trangen til å finne ut hva meningen med livet er.

Hva som gir livet mitt mening er noe som kan forandre seg med tiden og jeg kan endre mening om det. For tiden opplever jeg aller mest mening når jeg er ute i naturen og/eller omfavner barna mine. Ikke på den måten at det jeg opplever har en spesiell hensikt, bare at det er godt og verdifullt.

Jeg tror mange forveksler opplevelse av mening med lykke. Jeg tror mange av dem som har viet livet til for eksempel å hjelpe fattige, ikke opplever spesielt mye lykke når de er omgitt av nød og elendighet. Men jeg tror de opplever veldig mye mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjene så mye penger at mine barn slipper og tenke på økonomi. 

Anonymkode: 2a042...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (12 timer siden):

Jeg føler at livet er totalt meningsløst.

Enig. 

Anonymkode: 2a042...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Vet ikke helt. Å tenke at det er meningsløst er litt deprimerende selv om jeg ikke tror at mitt avtrykk betyr noe i det store og det hele. 

Men for min egen del kanskje å få kunnskap og lære. Gjøre ting som gir mening. 

Jeg tror heller ikke på det at meningen med livet er å være lykkelig. Man er stort sett ikke lykkelig over lengre perioder eller jeg er i hvert fall ikke det, men livet gir mening når jeg gjør ting som er viktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen mening med livet. Jeg er deprimert og grubler mye. Om tilværelsen, om menneskets historie og fremtiden. Og jeg ser egentlig ikke vitsen. Jeg er fascinert over at jeg tenker så mye og er så ubetydelig. Jeg er en dråpe i et stort hav. Mange er nok glade i meg, men likevel. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal eksistere i ...la meg si... åtti år. Og så er man tilbake til ingenting. Kunne ønske jeg slapp å tenke så mye. Jeg har ikke lyst til å dø, og håper jeg snart finner veien inn i lysere tider igjen. Jeg vet det kommer.

 

Anonymkode: befb4...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
sicario skrev (På 26.7.2021 den 10.00):

Å komme meg igjennom livet uten alvorlig skade eller lyte.

Spoiler alert: Du dør i slutten av fortellingen.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...