Gå til innhold

Har hvor mye vann man drikker noe å gjøre med vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hvor mye vann man drikker noe å gjøre med vektnedgang? Jeg prøver å gå ned i vekt og drikker veldig lite fordi jeg glemmer av det. Jeg ligger på rundt 1300 kcal om dagen men har ennå ikke gått ned noe. Kan det være fordi jeg drikker for lite vann?

Anonymkode: cfbc0...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kroppen har godt av vann, spesielt nå på sommeren. Kan ikke si det er derfor du ikke går ned i vekt, men det skader ikke på noen måte å øke vanninntaket, så hvorfor ikke prøve? :) Kroppen din kommer bare til å takke deg for det.

Anonymkode: f326d...63c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kroppen har godt av vann, spesielt nå på sommeren. Kan ikke si det er derfor du ikke går ned i vekt, men det skader ikke på noen måte å øke vanninntaket, så hvorfor ikke prøve? :) Kroppen din kommer bare til å takke deg for det.

Anonymkode: f326d...63c

Har tenkt å drikke mer vann, ja 🙂 Bare lurer så veldig på hvorfor jeg ikke går ned i vekt... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666

Drikker du mindre vann går du ned mer i vekt. Man kan fint gå ned 5 kg på 2 dager hvis man dropper å drikke og spise. Kroppen består  jo av 50-70% vann. 

Kan ikke tenke meg at du teller kcal korrekt. Hvis du ligger på 1300 OG drikker for lite vann burde du gått ned en del, med mindre du er 1 meter høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Robin666 skrev (1 time siden):

Drikker du mindre vann går du ned mer i vekt. Man kan fint gå ned 5 kg på 2 dager hvis man dropper å drikke og spise. Kroppen består  jo av 50-70% vann. 

Kan ikke tenke meg at du teller kcal korrekt. Hvis du ligger på 1300 OG drikker for lite vann burde du gått ned en del, med mindre du er 1 meter høy.

Kan godt være jeg teller feil. Er ikke så veldig nøye at jeg teller hvert gram.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor høy er din BMI i utgangspunktet? Hva er din hvileforbrenning? Hvor aktiv er du? Hvor lenge har du forsøkt å gå ned i vekt?

Anonymkode: b782e...eb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da teller du nok feil, ja og er en vanlig tabbe. Man "må" nesten telle hvert gram om man først skal telle for å gå ned i vekt. Det inkluderer også det smøret du steiker maten i f.eks. Gjør man ikke det har man ikke egentlig oversikt. Man må ikke være så nøye for alltid, men helt i starten må man det for å faktisk få en oversikt. 

Anonymkode: ae575...c62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor høy er din BMI i utgangspunktet? Hva er din hvileforbrenning? Hvor aktiv er du? Hvor lenge har du forsøkt å gå ned i vekt?

Har en BMI på 30,9. Tror hvileforbrenning er 1400 kcal (om jeg har skjønt det rett). Er lite aktiv. Har prøvd å gå ned i vekt i alle fall i 8 måneder. Før det i 2 år, men da tok jeg det ikke like seriøst som de siste månedene. Har gått opp og ned i vekt. For noen uker siden var jeg nede på 74 kg, mens nå har jeg gått opp igjen til startvekt på 79 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en BMI på 30,9. Tror hvileforbrenning er 1400 kcal (om jeg har skjønt det rett). Er lite aktiv. Har prøvd å gå ned i vekt i alle fall i 8 måneder. Før det i 2 år, men da tok jeg det ikke like seriøst som de siste månedene. Har gått opp og ned i vekt. For noen uker siden var jeg nede på 74 kg, mens nå har jeg gått opp igjen til startvekt på 79 kg. 

Har du snakket med lege? Ernæringsfysiolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du snakket med lege? Ernæringsfysiolog?

Nei, burde jeg det? Og såfall hva kan de hjelpe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, burde jeg det? Og såfall hva kan de hjelpe med?

De kan jo gi råd og evt sjekke om du har noen underliggende sykdommer eller mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin666 skrev (På 17.7.2021 den 16.35):

Samme som slo meg også. Om ikke TS er et barn, så er 1300 Galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...