AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Del Skrevet 16. juli 2021 Hva tyr du som skal gå ned i vekt til av måltider? Altså - hva som går igjen? Tenker både av frokoster, lunch, middag og evt. kveldsmat og snacks. Hva kjøper/spiser du igjen og igjen? Og har du regnet kaloriene i det spesifikke måltidet? Del gjerne😀 For min del går det mye i knekkebrød med magerost på tube. Er lettvint å ha stående på jobb, trenger ingen forberedelser og jeg syntes det er godt😄 ellers går det mye i skyr i tilegg til knekkebrød eller som mellommåltid. Har fått øynene mer opp for proteinpudding, syntes det smaker godt og det metter faktisk overraskende mye. Er personlig veldig dårlig til å spise frukt og grønnsaker (bortsett fra til middag), og tar gjerne i mot tips til hvordan dere inkluderer dette! Anonymkode: 473a0...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Del Skrevet 16. juli 2021 marshmallow Anonymkode: aecca...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 16. juli 2021 #3 Del Skrevet 16. juli 2021 Men hva med heller å spise ordentlig mat som smaker godt, som grønnsaker, kjøtt, fisk, vanlige og rene meieriprodukter, osv. og så droppe nitriste erstatningsprodukter for mat som proteinpudding, magerost på tube og Skyr? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 16. juli 2021 #4 Del Skrevet 16. juli 2021 Frokost: eggerøre m skinke og grønnsaker, havregrøt med frukt, bananpannekaker lunch: salat. Varierer hva jeg har i. Forskjellige grønnsaker, kjøtt/kylling/fisk, salsa/rømme/dressing osv middag: går mye i fisk/kylling med stekte/bakte/kokte grønnsaker. snacks: SKYR!! Elsker skyr. Propud, banan, riskaker, druer, proteinbarer, håndfull nøtter «Usunne» ting: de isboksene som har ca 300 kcal, poppa chips men nå er jeg gravid og dietten går i vasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 16. juli 2021 #5 Del Skrevet 16. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tyr du som skal gå ned i vekt til av måltider? Altså - hva som går igjen? Tenker både av frokoster, lunch, middag og evt. kveldsmat og snacks. Hva kjøper/spiser du igjen og igjen? Og har du regnet kaloriene i det spesifikke måltidet? Del gjerne😀 For min del går det mye i knekkebrød med magerost på tube. Er lettvint å ha stående på jobb, trenger ingen forberedelser og jeg syntes det er godt😄 ellers går det mye i skyr i tilegg til knekkebrød eller som mellommåltid. Har fått øynene mer opp for proteinpudding, syntes det smaker godt og det metter faktisk overraskende mye. Er personlig veldig dårlig til å spise frukt og grønnsaker (bortsett fra til middag), og tar gjerne i mot tips til hvordan dere inkluderer dette! Anonymkode: 473a0...a0a Ting som går igjen: cottage cheese med blåbær og kanel. smoothie på frosne bær, 1 skje vanilje kesam og 2 skjeer havregryn. tunfisksalat, kyllingsalat, salat med laks. skyr Endret 16. juli 2021 av sicario Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Del Skrevet 16. juli 2021 Det jeg spiser mest i løpet av uka: - mager cottage cheese, litt vanilje Kesam uten sukker, alt mulig frukt og bær (mye bringebær, jordbær, blåbær, meloner, kiwi, alt som frister), nøtter og/eller frø, varierer etter hva jeg har mest tilgjengelig. Uten salt vel og merke. - varierende eggretter. Omelett av egg, Brie, strandaskinke, toppet med ruccula/spinat, annen salat er favoritten. Spiser gjerne litt oliven til. - alt slags grillet rent kjøtt med deilige salater eller grillede grønnsaker som tomater, blomkål, eller brokkolisalat til med bacon og creme fraishe. Anonymkode: a2d0c...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Del Skrevet 16. juli 2021 Frokost: kokt egg Lunsj: proteinbrød fra Rema 1000 med kalkunskinke, paprika og agurk Middag: Ørret, blandet salat, en spiseskje av den letteste rømmen, kanskje en potet Kos: Yoplait double 0 kirsebær, alle slags bær, fun light ispinner Anonymkode: 92f87...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnidomni Skrevet 16. juli 2021 #8 Del Skrevet 16. juli 2021 To rugsprø med chunky peanøttsmør eller to husman med italiensk salat, krydderskinke og agurk🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Del Skrevet 16. juli 2021 Smartere å spise brød enn knekkebrød. Knekkebrød = BRØD 'minus' VANN, så blir mindre vomfyll. cottage cheese med sukkerfritt syltetøy ovnsbakte rotgrønnsaker med krydder plommer eple kyllingfilet med stekt løk og tomater Anonymkode: 049b6...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 16. juli 2021 #10 Del Skrevet 16. juli 2021 Egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 16. juli 2021 #11 Del Skrevet 16. juli 2021 Jeg lager mye fra denne bloggen og skal snart kjøpe meg kokebøkene hennes. Vanvittige gode oppskrifter som hele familien elsker. https://hannelene.no Ellers går det i Bananpannekaker, frukt, grønt, grønnsaksjuice, nøtter, frø (i juice og annet), havregryn med bær, hjemmelagd sunn is, popcorn, mørk sjokolade (har krom i seg) osv. Nå som vannmelon er rimlig kjøper vi hele Vannmeloner, kutter det opp og har det da lett tilgjengelig i kjøleskapet, samme med annet frukt og grønt. Lager grønnsaksjuice for 3 dager (slow juicer). Lager store porsjoner med bananpannekaker. Har middagsrester som lunsj osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Del Skrevet 16. juli 2021 Cottage cheese med dadler Knekkebrød med peanøttsmør og avokadoskiver Ostebiter og maltekstrakt på en kapteinkjeks Anonymkode: aec67...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 17. juli 2021 #13 Del Skrevet 17. juli 2021 Frokost og lunsj er som regel helt like. Frokost: 30g havregryn, 5g chiafrø, 5g linfrø, 5g solsikkefrø og 200g biola uten tilsatt sukker. Lunsj: 1 kokt egg og en boks (85g) King Oscar tunfisk med chili. Middag er feks 150g kyllingfilet eller annet rent kjøttprodukt, med masse kokte grønnsaker til. Gjerne med bittelitt usaltet soyasaus over. Bytter gjerne ut kjøttet med feks bønner eller vegetar burger. Kvelds kan bli rå gulrøtter, eple og/eller en liten porsjon youghurt. Unner meg i tillegg endel frukt og grønnsaker utenom nå på sommeren, dersom jeg får cravings. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 17. juli 2021 #14 Del Skrevet 17. juli 2021 Vanlig mat i fornuftige porsjoner. Skipper alltid frokost fordi jeg ikke er noen frokosttype. Ett eller to knekkerbrød til lunsj. Helt vanlige middager, denne uka har vi hatt feks fiskekaker, makrellfilet, risengrynsgrøt og taco. Men jeg passer på å tilpasse mengden mat etter kaloriinnhold. Knekkerbrød til kvelds. Så spiser jeg endel bær i løpet av dagen. Jeg prøver med andre ord å spise vanlig men passe på mengden, så jeg kan leve med disse vanene livet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg trenger aldri tenke på vekt, det regulerer seg selv med følgende kosthold; Frokost: Egg i en eller annen form, og grønnsaker. Eller; smoothie med banan, blåbær, havregryn, ett egg, frø, havremelk. Eller; frøknekkebrød med magerost. Lunsj: Salat med tunfisk eller kylling. Eller; middagsrester. Eller; Fritatta med grønnsaker. Eller; wok. Med noen mer avanserte lunsjer i helgene. Middag: Proteinkilde, og mye grønnsaker, noe ost og smør. Generelt spiser jeg rødt kjøtt en gang i uka, kylling en dag, fisk 2-3 dager, og vegansk/vegetar resten. Alltid hjemmelaget suppe mandag. I dag skal vi ha steinbitt med urtesmør, grillet augbergine, løk og paprika. I morgen er det helstekt indrefilet av svin med tomat og mozarellasalat. Og det er det. Drikker mye vann. Kan fint gå ut og spise eller ta litts vin. Men jeg snacker ikke mellom måltidene, heller ikke frukt da det bare tuller med apetitten min og gir meg sug etter mat/søtt. Har heller ikke behov for chips og lørdagsgodt i helgene. Anonymkode: 1cc67...fe1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Del Skrevet 17. juli 2021 Linsepasta (proteinpasta) Proteinshake Kokte grønnsaker Bær og noe frukt Anonymkode: 8abde...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 23.27): Hva tyr du som skal gå ned i vekt til av måltider? Altså - hva som går igjen? Tenker både av frokoster, lunch, middag og evt. kveldsmat og snacks. Hva kjøper/spiser du igjen og igjen? Og har du regnet kaloriene i det spesifikke måltidet? Del gjerne😀 For min del går det mye i knekkebrød med magerost på tube. Er lettvint å ha stående på jobb, trenger ingen forberedelser og jeg syntes det er godt😄 ellers går det mye i skyr i tilegg til knekkebrød eller som mellommåltid. Har fått øynene mer opp for proteinpudding, syntes det smaker godt og det metter faktisk overraskende mye. Er personlig veldig dårlig til å spise frukt og grønnsaker (bortsett fra til middag), og tar gjerne i mot tips til hvordan dere inkluderer dette! Anonymkode: 473a0...a0a Drikker 2 dl yt proteinmelk. Det funker greit som en frokost eller mellom måltid. Anonymkode: c815a...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Del Skrevet 18. juli 2021 Spiser havregrøt til frokost hver dag. Med en håndfull bær eller frukt (for variasjon), 1/2 banan, 2 ss kesam og ca 20 gram granola. Tar det på øyemål. Ellers spiser jeg alt, men tenker på mengde. Næringsrik mat 80% av tiden. Anonymkode: 8866b...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #19 Del Skrevet 18. juli 2021 Hvorfor skriver alle slankerne så mye om "Mellommåltider" og hva de kan spise utenom måltidene? Er ikke målet vektnedgang? Du blir ikke slankere av å gå og spise støtt. Det holder med tre næringsrike måltider om dagen, frokost, lunsj og middag. Spis middag sent, så slipper du å rekke og bli sulten før du skal sove. Da holder middagen deg mett til leggetid. Slutt å putte i deg alt mulig mellom måltidene. Skal du ha noe på død og liv, spis en gulrot og dropp de andre greiene du skriver om (ost på tube og Skyr osv). Anonymkode: c2523...d34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #20 Del Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skriver alle slankerne så mye om "Mellommåltider" og hva de kan spise utenom måltidene? Er ikke målet vektnedgang? Du blir ikke slankere av å gå og spise støtt. Det holder med tre næringsrike måltider om dagen, frokost, lunsj og middag. Spis middag sent, så slipper du å rekke og bli sulten før du skal sove. Da holder middagen deg mett til leggetid. Slutt å putte i deg alt mulig mellom måltidene. Skal du ha noe på død og liv, spis en gulrot og dropp de andre greiene du skriver om (ost på tube og Skyr osv). Anonymkode: c2523...d34 Jeg spiser 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider og har gått ned 20 kilo så snakk for deg selv!!! Anonymkode: adb48...08f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå