Gå til innhold

Hjelp til å kutte kveldsspising

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips for å kutte ut godis og ekstra spising på kveldstid?

Anonymkode: bb551...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trenger ikke kutte. Bare bytte det ut med bær, Double 0 yoghurt, fun light ispinner etc 😉 MÅ ikke trøkke i deg sukker. Eventuelt kan du prøve de Stardust anti craving pillene 

Anonymkode: 9098c...294

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, men ska ikke ha no pilla😅 vet at man kan bytte ut maten, det va ikke det som va spm. Trenger tips til å kutte ut kveldsspisinga. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å lese om 16:8 periodisk faste? Det fikk meg til å kutte. For da forsto jeg hvor godt kroppen har av den hvilen og at kroppen ikke trenger mat etter feks Kl 19. Var et par - tre tøffe dager i starten, også var jeg i gang uten å slite på kveldene.

Anonymkode: 28191...d92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg hjelper det å tenke at hvis jeg får lyst på noe på kvelden så holder faktisk kroppen på å forbrenne fett. Hvis jeg bare sitter i ro hele kvelden  og ignorerer følelsen så vil kroppen helt alene få meg ned i vekt. Det motiverer meg 😅

Anonymkode: 686b2...dcb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk, men ska ikke ha no pilla😅 vet at man kan bytte ut maten, det va ikke det som va spm. Trenger tips til å kutte ut kveldsspisinga. 

ts

Fjern alt unntatt kjip mat du kan spise til frokost så det ikke er noe å fråtse i på kvelden. Ha middager som må tas opp av fryseren og tines slik at disse også er utilgjengelige på kveld. Drikk te. Prøvde ketokaffe en lang periode og det hjalp søtsuget faktisk. Men den smaker ikke noe godt. 

Anonymkode: 8c3d7...868

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss tenner tidlig 👍

Det betyr for meg at det ikke komme mer mat for dagen. 

Ellers er det en god ide å erstatte Ritualen med småspising om kvelden med en god kopp te. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Riktig kosthold resten av dagen. 

Jeg er ikke frokostmenneske. Så jeg spiser første måltid ca 11-12, og middag ca 19-21. Da er jeg mett og fornøyd for dagen, og føler ikke behov for mer mat, verken søtt eller salt. 

Jeg har vært sjokoladeavhengig. Og det eneste som virker for meg er å holde meg til dette. Frokost-lunsj-middag. Ukeshandling og ukesplan, slik at maten er riktig satt sammen gjennom dagen. Da tenker jeg aldri på mat utenom måltidene. 

Anonymkode: 2f707...be1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når spiser du middag, TS? 

Vi spiser aldri før 19.00, oftest blir det rundt 19.30. Da føler jeg aldri noe behov for å spise mer før jeg legger meg. 

Anonymkode: 11778...2e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Puss tennene og legg deg tidlig. Nå på sommeren er det jo godt men en is med lite kalorier, vann med sitron, hjemmelaget iste eller  små tomater som nesten er uten kalorier for eksempel 😊

Anonymkode: 94e88...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha et spisevindu mellom 11 og 21, få i deg nok karbohydrater, proteiner og fett (jeg ble anbefalt 40/30/30%). Da kan du spise mat på kvelden. Spiser du noe næringsrikt og mettende føler du kanskje ikke behov for sjokolade og annen dritt.

Anonymkode: de43d...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Periodisk faste. Altså et spisevindu :) Jeg bruker det, og jeg er ikke sulten de timene jeg faster. Det er noe kroppen venner seg til, og spiser du nok og riktig i vinduet så er det ingen problem å kutte. 

Du kan ha spisevindu når du vil, må ikke være 12-20 eller 10-18, men kan like gjerne være 8-16. Du trenger heller ikke ha 16:8 (16 timers faste, 8 timers vindu), men kan starte på 12/12 eller 14/10 og jobbe deg opp. 

Ellers, drikk vann eller en kopp te om du er snacksen. 

Anonymkode: 270c7...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Puss tennene, gjør deg klar for senga, legg deg tidligere. Se gjerne på tv i senga i stedet for i stua, jeg spiser aldri i senga. Periodisk faste kan også fungere.

Anonymkode: 3c2dd...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...