Gå til innhold

Er du positivt eller negativt innstilt til islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del tråder om islam på Kvinneguiden, hva synes du?

Anonymkode: 72e72...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En del tråder om islam på Kvinneguiden, hva synes du?

Anonymkode: 72e72...a96

Jeg er egentlig negativ til religion generelt. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALL religion er gift.

Anonymkode: acfec...672

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite positivt innstilt til islam som jeg er til andre religioner, men må innrømme at jeg er preget av erfaringer og derfor misliker islam intenst.

Grøsser av hijabbruken til unge kvinner i Oslo. Det signaliserer oss og dem, ren og uren, troende og vantro.

Jeg har jobbet med muslimer i mange år og misliker islam sterkere enn det jeg gjorde før. Alt fra hvordan vi andre må jobbe ekstra under ramadan og at de tillater seg en times ekstra pause for å spise når sola går ned, men også hva vi hvite kvinner blir omtalt qom og den manglende respekten muslimske menn har for kvinner.

De kan ikke håndhilse, de kan ikke ta beskjeder fra kvinner, de kaller oss horer seg imellom på sitt eget språk, de mishandler sine egne koner og barn.

 

Anonymkode: 3f22e...c8d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt til islam og alle religioner forøvrig. Men spesielt de som er svært "kult/sekt" aktige som ikke vil at folk skal forlate religionen og krever at man konverterer til religionen for å gifte seg etc 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremt negativ, selvsagt. Finnes ikke ett eneste land i hele verden der fred, fordragelighet og islam eksisterer sammen i "lag"...  Iaf. basert på mine egne verdier, ønsker og forhåpninger om hvordan ett samfunn burde fungere..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En del tråder om islam på Kvinneguiden, hva synes du?

Anonymkode: 72e72...a96

Jeg er akkurat like negativ til Islam som til alle andre fordummende religioner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig negativ til islam. Selv i mindre kommuner ser man småjenter med hijab.

Anonymkode: 9e962...eac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powermonger

Har hørt at islam er fredens religion. Og fred er vel en positivt ting? Da er jeg vel positivt til islam da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg negativ til alle religioner. Så lenge de holder sin tro for seg selv, så er jeg totalt likegyldig til hva andre velger i livet. Livsstil, religion, legning, diett etc. Så lenge de ikke skader andre med sin levemåte og mening, så bryr jeg meg midt på ryggen om du er veganer, binær eller kristen. 

Anonymkode: 564e5...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske negativt innstilt til en religion som lar kvinnene behandles som søppel og annenrangs borgere, og som tillater at kvinner mishandles, stenges inne, må dekkes til og ikke får jobbe og utdanne seg som de vil.

Heldigvis får de fleste jentene blant f.eks. pakistanske og indiske muslimer som er født her i Norge lov til å ta god, høyere utdannelse. Som f.eks farmasøyt eller lege, advokat og lignende. Det begynner å bedre seg, selv om mye henger igjen enda. Noen muslimske foreldre vil fremdeles plukke ut døtrenes ektefeller for dem og lar dem ikke velge fritt, for eksempel, eller enda verre; sender dem til "hjemlandet" for å giftes bort til en fetter (mere innavl) de aldri har møtt eller ikke liker en gang.

Grusomme greier. Folk som bedriver tvangsgifte skulle vært i fengsel! 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som politisk ideologi, JA.

Anonymkode: 79d41...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, negativt på grunn av kvinneundertrykkelsen, mangel på likestilling, brudd av menneskerettigheter, terrorisme mot ''vantro'', æredrapene og generelt fordi jeg ikke har et positivt syn på religioner som et maktmiddel. Islam er virkelig farlig for kvinner med sitt syn på dem, så slikt kan jeg ikke være positiv til. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Jeg er egentlig negativ til religion generelt. 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig positiv til islam da jeg studerte religion på universitetet. Utrolig mange positive aspekter, men all religion kan dessverre misbrukes. Kristendommen er egentlig mye verre om man sammenlikner Bibelen og Koranen. 

Anonymkode: 670ca...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble veldig positiv til islam da jeg studerte religion på universitetet. Utrolig mange positive aspekter, men all religion kan dessverre misbrukes. Kristendommen er egentlig mye verre om man sammenlikner Bibelen og Koranen. 

Anonymkode: 670ca...26b

Kristendommen er ikke verre enn islam .  Skjønner ikke hva du egentlig har studert... 
Men det er uansett tydelig at folk her i tråden ikke aner hva religion dreier seg om .  

Anonymkode: 67469...f09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Million said:

Jeg er ganske negativt innstilt til en religion som lar kvinnene behandles som søppel og annenrangs borgere, og som tillater at kvinner mishandles, stenges inne, må dekkes til og ikke får jobbe og utdanne seg som de vil.

Enig. I tillegg prøver mange muslimer å hindre at barna deres blir integrert i det norske samfunn. Det er jo det som er formålet med blant annet tvangsekteskap. 

6 hours ago, Million said:

 

Heldigvis får de fleste jentene blant f.eks. pakistanske og indiske muslimer som er født her i Norge lov til å ta god, høyere utdannelse. Som f.eks farmasøyt eller lege, advokat og lignende. 

 

Har svært godt inntrykk av muslimske jenter. Håper også utdannelsen deres fører til at de blir mer likestilte i hjemmet. 

 

 

Anonymkode: ea375...852

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Powermonger said:

Har hørt at islam er fredens religion. Og fred er vel en positivt ting? Da er jeg vel positivt til islam da.

Fred i Islam betyr noe annet enn fred på norsk. Islam ble grunnlagt av en krigsherre. Profeten i Islam er like fredfull som Djengis Khan. 

Anonymkode: ea375...852

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Drizzt said:

TS, negativt på grunn av kvinneundertrykkelsen, mangel på likestilling, brudd av menneskerettigheter, terrorisme mot ''vantro'', æredrapene og generelt fordi jeg ikke har et positivt syn på religioner som et maktmiddel. Islam er virkelig farlig for kvinner med sitt syn på dem, så slikt kan jeg ikke være positiv til. 

Enig. Jeg kan ikke se noen positive sider med Islam. Finnes selvsagt hyggelige muslimer, men religionen deres er bygget på kvinneundertrykkelse. 

Anonymkode: ea375...852

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...