AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 I det siste har det vært mye fokus på troll. Greit nok det, men hvorfor ikke rapportere? Havnet inn på en tråd på et av forumene, og nesten hele tråden er ødelagt av ting som "heter han Ross" eller "sett mye på tv i det siste?" "Har du tykke ankler" etc. Dette skjer i flere tråder. Jeg vil faktisk si det er mye verre når en til to brukere anonymt bestemmer seg for at en tråd er troll og kommenterer sånn som dette, enn at tråden skulle være troll. For meg er det evige "troll/sommerferie ja.." mer forstyrrende enn et godt hovedinnlegg som kanskje er troll Anonymkode: 3eae3...bc6 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Enig. Det er dessuten regelbrudd å "rope troll" i tråder eller å antyde eller spekulere i at det er troll. Anonymkode: b96a9...0d9 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Det er dessuten regelbrudd å "rope troll" i tråder eller å antyde eller spekulere i at det er troll. Anonymkode: b96a9...0d9 Ja, dette påpekte jeg også i en tråd hvor jeg ble beskyldt for å trolle. Jeg trollet ikke, og nektet svare på de som beskyldte meg for troll. Jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt, greit nok, men veldig slitsomt når så mange ropte troll for noe som for meg var et helt kurant spørsmål Anonymkode: 3eae3...bc6 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, dette påpekte jeg også i en tråd hvor jeg ble beskyldt for å trolle. Jeg trollet ikke, og nektet svare på de som beskyldte meg for troll. Jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt, greit nok, men veldig slitsomt når så mange ropte troll for noe som for meg var et helt kurant spørsmål Anonymkode: 3eae3...bc6 Samme her. synes faktisk trollepolitiet er verre enn det andre. Synes det minner om virus, trollepolitiet altså. dessuten er troll bare en avledning av ordet konTROLL (hoho) … så det er egentlig trollepolitiet som er trollet og som troller. Anonymkode: a658f...349 2
Hoppetaujenta Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Hadde forumet vært fritt for "Troll"...så hadde ingen ropt opp om det heller. Svaret gir seg selv. 4
Svartfugl Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I det siste har det vært mye fokus på troll. Greit nok det, men hvorfor ikke rapportere? Havnet inn på en tråd på et av forumene, og nesten hele tråden er ødelagt av ting som "heter han Ross" eller "sett mye på tv i det siste?" "Har du tykke ankler" etc. Dette skjer i flere tråder. Jeg vil faktisk si det er mye verre når en til to brukere anonymt bestemmer seg for at en tråd er troll og kommenterer sånn som dette, enn at tråden skulle være troll. For meg er det evige "troll/sommerferie ja.." mer forstyrrende enn et godt hovedinnlegg som kanskje er troll Anonymkode: 3eae3...bc6 Ja, enig. Det er jo bare å la være å delta i diskusjonen hvis man uansett tror det bare er tull. Har omtrent like mye tålmodighet med sånt gnål som med dem som påpeker slrivefeil når det ikke har noe som helst med saken å gjøre. Som om man får en gullstjerne fordi man kan stave riktig, liksom. 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Trolletråder, definitivt. Spesielt når moderatorene ikke rydder de av banen. Anonymkode: 01111...242 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Svartfugl skrev (8 minutter siden): Ja, enig. Det er jo bare å la være å delta i diskusjonen hvis man uansett tror det bare er tull. Har omtrent like mye tålmodighet med sånt gnål som med dem som påpeker slrivefeil når det ikke har noe som helst med saken å gjøre. Som om man får en gullstjerne fordi man kan stave riktig, liksom. Ja, jeg føler det blir veldig ekstremt når folk skal dissekere historier for å finne troll, eller påpeke helt uvesentlige skrivefeil som ikke på noen måte gjør ting uforståelig. Det er jo ikke noe krise for meg om et innlegg jeg svarer på er troll. Skal jeg tenke sånn kan jeg jo la være svare på alle innlegg, for jeg vet jo ikke. Dessuten skader jo ikke et godt trolleinnlegg egentlig noen. Anonymkode: 3eae3...bc6 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Uten tvil de som roper "troll". Med en gang det kommer en tråd som ikke er 100% a4, strømlinjeformet og helt normal, er det selvsagt troll. Slitende. Anonymkode: eccfe...72c 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uten tvil de som roper "troll". Med en gang det kommer en tråd som ikke er 100% a4, strømlinjeformet og helt normal, er det selvsagt troll. Slitende. Anonymkode: eccfe...72c I tråden min ble jeg konfrontert med en ting en bruker hadde misforstått, og derfor måtte det jeg skrev være løgn. Jeg prøvde å si at det har jeg ikke skrevet, det er en annen bruker som har misforstått, selv har jeg ikke nevnt det. Da var jeg merkelig nok enda mer troll Anonymkode: 3eae3...bc6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Vi har alle vårt. Anonymkode: c50e6...351
Gjest Rååååsa Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 De som roper troll. Jeg blir bedre og bedre til å overse de da. Også de som troller meg. Noen opplagte trolleinnlegg kan også være gode.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I det siste har det vært mye fokus på troll. Greit nok det, men hvorfor ikke rapportere? Havnet inn på en tråd på et av forumene, og nesten hele tråden er ødelagt av ting som "heter han Ross" eller "sett mye på tv i det siste?" "Har du tykke ankler" etc. Dette skjer i flere tråder. Jeg vil faktisk si det er mye verre når en til to brukere anonymt bestemmer seg for at en tråd er troll og kommenterer sånn som dette, enn at tråden skulle være troll. For meg er det evige "troll/sommerferie ja.." mer forstyrrende enn et godt hovedinnlegg som kanskje er troll Anonymkode: 3eae3...bc6 Men det er jo ikke "gode innlegg" gitt at forfatteren ikke er et troll. For om man antar at de mange trådene som beskyldes for å være trolling er ekte tråder så finnes det skummelt mange mennesker i Norge med ekstremt lav livskvalitet og så dårlig virkelighetsforståelse at de burde vært under statens omsorg. Og jeg tror at det er dette som skaper ropet om troll - at ideen om at det rundt forbi i de norske bygder sitter ekte mennesker som oppriktig innbiller seg å ha "problemene" de lager tråder om er mye (mye!) skumlere enn både klimaendringer og c19. Og da finnes det mye trøst i håpet om at trådene er trolling. Anonymkode: a1274...c36
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er jo ikke "gode innlegg" gitt at forfatteren ikke er et troll. For om man antar at de mange trådene som beskyldes for å være trolling er ekte tråder så finnes det skummelt mange mennesker i Norge med ekstremt lav livskvalitet og så dårlig virkelighetsforståelse at de burde vært under statens omsorg. Og jeg tror at det er dette som skaper ropet om troll - at ideen om at det rundt forbi i de norske bygder sitter ekte mennesker som oppriktig innbiller seg å ha "problemene" de lager tråder om er mye (mye!) skumlere enn både klimaendringer og c19. Og da finnes det mye trøst i håpet om at trådene er trolling. Anonymkode: a1274...c36 La oss ta en helt standard barn og familie-tråd. Typisk en ts som har opplevd noe - med noen i familien - og lurer på om de overdriver eller hva de skal gjøre. Langt innlegg, detaljert. Får noen svar, så svarer ts med litt påfølgende informasjon. Da kommer ofte folk og sier "jeg trodde på dette men nå ser jeg du supplere med info for å få svarene du vil ha". Eller at det bare blir mer mas om troll. Jeg leser trollepåstander i veldig mange innlegg og jeg forstår ikke hvorfor, for det er ofte ikke spesielt vanskelig å tro på ts heller. Prater ikke her om åpenbare troll, men innlegg som sikkert kan være troll men som på ingen måte skader noen om de er det. Anonymkode: 3eae3...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Trolletråder, og spesielt Trolletråder hvor en masse folk svarer seriøst og ingen påpeker at at dette faktisk rett og slett er tull. Anonymkode: 1f6a7...72a 3
Daria Skrevet 16. juli 2021 #16 Skrevet 16. juli 2021 Noen av de mest underholdende og minneverdige trådene på KG gjennom tidene har vært trolletråder... En del trolletråder kan også gi gode og interessante diskusjoner på et mer teoretisk og generelt plan, selv om startinnlegget er tull og satt på spissen. Jeg har svart seriøst i tråder jeg ikke et øyeblikk har trodd på, fordi temaet i seg selv er verdt å diskutere og fordi problemstillingen fortsatt kan ligge tett på virkeligheten for mange. Poenget med et diskusjonsforum er jo nettopp å diskutere; hvorvidt en anonym bruker starter tråden med utgangspunkt i en faktisk hendelse eller har diktet den opp er egentlig nokså irrelevant. En del trolletråder er også fullstendig ubrukelige på alle plan, men da er det jo enklere og mer tidsbesparende for alle å bare overse den. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 Jeg synes trolletråder kan føre til interessante diskusjoner dersom de er godt laget, men åpenbare trolletråder kan jeg godt finne på å rope troll i. Man bør helst legge litt arbeid i det om man skal trolle, ellers er det bare irriterende spam. Anonymkode: 7bf4a...e47 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 Daria skrev (5 minutter siden): Noen av de mest underholdende og minneverdige trådene på KG gjennom tidene har vært trolletråder... En del trolletråder kan også gi gode og interessante diskusjoner på et mer teoretisk og generelt plan, selv om startinnlegget er tull og satt på spissen. Jeg har svart seriøst i tråder jeg ikke et øyeblikk har trodd på, fordi temaet i seg selv er verdt å diskutere og fordi problemstillingen fortsatt kan ligge tett på virkeligheten for mange. Poenget med et diskusjonsforum er jo nettopp å diskutere; hvorvidt en anonym bruker starter tråden med utgangspunkt i en faktisk hendelse eller har diktet den opp er egentlig nokså irrelevant. En del trolletråder er også fullstendig ubrukelige på alle plan, men da er det jo enklere og mer tidsbesparende for alle å bare overse den. Enig. Jeg liker trolletråder med relativt aktuell problemstilling, selv om det blir åpenbart at ts troller eller blir borte. Feks vet jeg mange liker tråden om Mann spist kjøttkaker i 14 dager, den interesserer ikke meg, men tråden om Nylig oppstått vennskap derimot. Anonymkode: 3eae3...bc6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Synes det er forskjell på trolletråder. Noen tråder er kun laget for å provosere. Andre trolletråder er underholdende eller laget slik at det er interessant å diskutere problemstillingen selv om den er fiktig. Anonymkode: a3fa2...45a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Synes det er forskjell på trolletråder. Noen tråder er kun laget for å provosere. Andre trolletråder er underholdende eller laget slik at det er interessant å diskutere problemstillingen selv om den er fiktig fiktiv. Anonymkode: a3fa2...45a Endret. Anonymkode: a3fa2...45a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå