Gå til innhold

Hekt eller kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet man forskjellen? 

Forholdet fungerer ikke, vi kommuniserer mye. Meninger og følelser blir det fort klinsj om. Sta som esler begge to 😝 Men vi savner hverandre så inderlig. Og vi har det så utrolig fint sammen. 95% av tiden i alle fall. 

Etter et år orker jeg egentlig ikke mer. De 5% koster for mye. Jeg har prøvd å gjøre det slutt nå to ganger, men det er alltid en "siste" kommentar som bare "må" formidles 🙄 Fra begges side. 

Blokkert på face, og sms/tlf, men klarer ikke på Snap. Og sms kan jeg lese selv om de er blokkert 🙄

Dette er sååååå vondt! Ingen av oss vil. Men jeg skjønner vel egentlig at det ikke er liv laga. Eller? 

 

Dame, 45

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du egentlig ikke har lyst til å være sammen med han, men fortsetter relasjonen fordi han tar kontakt, så er det hekt.

Anonymkode: 8fd16...836

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du egentlig ikke har lyst til å være sammen med han, men fortsetter relasjonen fordi han tar kontakt, så er det hekt.

Anonymkode: 8fd16...836

Jeg vil være med ham, men vi får DET liksom ikke til å fungere. 

Vi tar begge kontakt, ikke bare han eller jeg. 

 

TS

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry caps lock, det var ikke meningen. 

 

TS 

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dere ikke kompatible. Dere kan godt være forelsket/elske hverandre, men dere fungerer ikke sammen. 

Anonymkode: 8fd16...836

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, CorvusCorax said:

Man kan vel blokkere sms via innstillinger på telefonen? 

Ja, eller jeg tenker det må kunne forklares til han, at han ikke skal sende sms til deg. Virker veldig barnslig hele opplegget her. 

Anonymkode: 8fd16...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er dere ikke kompatible. Dere kan godt være forelsket/elske hverandre, men dere fungerer ikke sammen. 

Anonymkode: 8fd16...836

Takk. Riktig! 

 

Ene minuttet føler jeg meg fri. Neste griner jeg. Berg og dalbane! Jeg sliter med å spise og sove. 

Anonymkode: e0217...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk. Riktig! 

 

Ene minuttet føler jeg meg fri. Neste griner jeg. Berg og dalbane! Jeg sliter med å spise og sove. 

Anonymkode: e0217...b3f

Vil han gjøre deg lykkelig om dere fortsetter på samme måte et år fra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt og lite givende ut. Bli voksen.

Anonymkode: 24487...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Bergen skrev (11 timer siden):

Vil han gjøre deg lykkelig om dere fortsetter på samme måte et år fra i dag?

Veldig bra spørsmål. 

Kanskje. Vi prøver hardt å tilpasse oss begge to, men det har blitt (for ofte) misforståelser og diskusjoner allikevel. 

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (2 timer siden):

Hva er det som ikke fungerer. ? 

Den ene vil ta alt på sparket, den andres hverdag er mer komplisert og krever planlegging. Den med komplisert hverdag gjør ofte rom for å møtes, men så blir det ikke alltid av allikevel, fordi den andre gjør noe annet på sparket. Helt normalt begge deler, det bare blir kræsj for oss. Inkompabilitet... 

Og når den ene (meg) uttrykker "jeg synes ikke noe særlig om... " eller "jeg ønsker... ", så blir det ansett som angrep og angrep tilbake blir brukt som forsvar. Filleting blir altså fort stor diskusjon. Pga barn i hvert vårt hus kan ikke alltid dette tas muntlig, og å småkrangle skriftlig er fryktelig dumt! Igjen: Inkompabilitet. 

Jeg kan samtidig nevne i fleng hva som fungerer! Samtaler, kos, aktiviteter, nærvær, og mye mer. 

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Den ene vil ta alt på sparket, den andres hverdag er mer komplisert og krever planlegging. Den med komplisert hverdag gjør ofte rom for å møtes, men så blir det ikke alltid av allikevel, fordi den andre gjør noe annet på sparket. Helt normalt begge deler, det bare blir kræsj for oss. Inkompabilitet... 

Og når den ene (meg) uttrykker "jeg synes ikke noe særlig om... " eller "jeg ønsker... ", så blir det ansett som angrep og angrep tilbake blir brukt som forsvar. Filleting blir altså fort stor diskusjon. Pga barn i hvert vårt hus kan ikke alltid dette tas muntlig, og å småkrangle skriftlig er fryktelig dumt! Igjen: Inkompabilitet. 

Jeg kan samtidig nevne i fleng hva som fungerer! Samtaler, kos, aktiviteter, nærvær, og mye mer. 

Anonymkode: e0217...b3f

Så du behøver planlegging ? Og han tar det på sparket ? Eller er det motsatt ? Hva trenger planlegging- spesielle grunner ? Står dere på forskjellige steder ifht planlegging for fremtiden hva tidslinjen gjelder med å bli en felles familie ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig slitsomt ut... skriv ned hva du ønsker fra han og så send det til han ellers er så går du...

Så kan jo selvfølgelig han få lov å svare hva han ønsker seg. 

Anonymkode: 5b0ff...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme. Vi prøvde rett og slett for mye og for hardt, altså ble så mye at vi ikke var oss selv bare for å please hverandre. Vi sa at vi må bare være oss selv og det fungerte. 

Anonymkode: 76056...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skogsalv skrev (37 minutter siden):

Så du behøver planlegging ? Og han tar det på sparket ? Eller er det motsatt ? Hva trenger planlegging- spesielle grunner ? Står dere på forskjellige steder ifht planlegging for fremtiden hva tidslinjen gjelder med å bli en felles familie ? 

Jeg har flere barn og flere aktiviteter som må organiseres. 

Det er ikke uenighet om fremtid og felles familie (vi har det fint som særboere noen år til - til ungene er utflyttet). 

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig bra spørsmål. 

Kanskje. Vi prøver hardt å tilpasse oss begge to, men det har blitt (for ofte) misforståelser og diskusjoner allikevel. 

Anonymkode: e0217...b3f

Håper dere finner frem til en løsning. I mitt hode skal det være flere gode enn dårlige dager i et forhold ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har flere barn og flere aktiviteter som må organiseres. 

Det er ikke uenighet om fremtid og felles familie (vi har det fint som særboere noen år til - til ungene er utflyttet). 

Anonymkode: e0217...b3f

Ja men det er da enda godt. Så felles ståsted der. Men filleting og misforståelser.  Likevel mye bra. Denne blokkeringa frem og tilbake er jo litt barnslig da ... Litt vanskelig å komme med råd,for du nevner så mye positivt,som egentlig burde utelukket slike problemer som dere har. Er det ofte slik at han finner på andre ting ( gjort andre planer)impulsivt ,når du åpner opp for samvær i en ellers hektisk hverdag da ? 

Typ : vi treffes til helgen ,sier dere på tirsdag. Fredag kveld forteller han at han skal hjelpe kameraten å snekre hele lørdagen...

?? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer slik at jeg får en melding kl 18: "Treffes om en time?". Det har skjedd to ganger. På et år. Jeg er lei av å vente... Jeg har tatt initiativ til å møtes stort sett et par ganger pr uke. Så det er en grusom ubalanse der! 

Eller at han tror jeg er opptatt, og derfor ikke spør i det hele tatt. Og finner på noe annet. 

Og ja, jeg spør om å møtes, og prøver å planlegge. Etter et år skulle jeg gjerne sett litt mer interesse fra hans side... Det er fint når vi møtes, men derimellom er det liksom dødt. Eller ikke, vi tekstes jo mye. Herregud, bare rot hele greia! 

 

Jeg sitter og lurer på hva som er forskjellen på hekt og inkompabilitet. 

Og hva man kan, eller bør, gjøre med inkompabilitet... 

Anonymkode: e0217...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...