Gå til innhold

Hvorfor legger du ut innlegg på instagram?


Gjest DEN NAKNE GARTNER

Anbefalte innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Jeg lurer på hvorfor du legger ut innlegg på instagram. Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg selv postet et innlegg og det er ikke noe jeg gjør noe særlig ofte mer. Derfor begynte jeg å fundere over min egen motivasjon for å knipse bilde/filme og legge det ut. 

Så, hvorfor poster du på instagram og hva poster du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 3 kontoer. En privat (legger sjeldent ut noe), en strikkekonto, og en hagekonto. Har de to hobbykontoene fordi jeg liker å dyrke interessen sammen med andre som liker det samme :) får tips, råd og kan finne inspirasjon 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Kittyfox skrev (3 minutter siden):

Har 3 kontoer. En privat (legger sjeldent ut noe), en strikkekonto, og en hagekonto. Har de to hobbykontoene fordi jeg liker å dyrke interessen sammen med andre som liker det samme :) får tips, råd og kan finne inspirasjon 

Får du tips råd og inspirasjon når du legger ut et innlegg? Jeg lurte litt på hva som driver folk til å legge ut ting og hvorfor de gjør det. Følte ikke at du svarte på spørmålet. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden):

Får du tips råd og inspirasjon når du legger ut et innlegg? Jeg lurte litt på hva som driver folk til å legge ut ting og hvorfor de gjør det. Følte ikke at du svarte på spørmålet. :laugh:

Ja de som følger gir meg tips (når jeg spør om det) ☺️ Jeg svarer ganske tydelig mener nå jeg, det er jo for å dyrke hobbyen med andre og for å få tips og råd. vet ikke hva du egentlig vil? 
 

pluss; det er jo morsomt å se at andre syns det jeg legger ut kan være til inspirasjon 

Endret av Kittyfox
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min private legger jeg ikke ut noe, det følger jeg med på hva venner og bekjente gjør, og andre personer jeg vil følge. De inspirerer ofte meg. 
På strikkeinsta legger jeg ut strikkerelaterte ting som jeg har strikket og som inspirerer andre, også blir jeg inspirert tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Legger ikke ut noe ofte. De gangene jeg gjør det, så er det liksom fordi jeg vil at de som følger meg, som kanskje ikke er så «tett på» irl skal kunne se hva som skjer i livet mitt. Eller så er det bare fordi jeg sybs jeg tok et bra bilde av et eller annet eller noen i familien. Og da tror jeg jeg syns det er gøy å vise det frem, på lik linje med at man sier «vet dere hva jeg lagde i helgen? En sånn couscous-gryte! Og det ble så godt!» Skjønner du hva jeg mener? 
 

Det er jo en form for skryting. Men det gjør vi ærlig talt i andre sammenhenger i livet også. Men det blir mer tydelig på some.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger ut hver dag. Legger ut naturbilder, bilder av hundene mine, legger ut bilder av mat, legger ut bilder av ungene mine, interiør og hagebiler. 

Synes det er moro å vise frem til familie og venner som følger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en sjelden gang for å få oppmerksomhet. Helt naturlig del av å være menneske. Ikke nødvendigvis bilder av meg selv, men kun for å stadfeste at jeg lever. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut bilder fordi det er en ekstrajobb for meg :) Legger ut når samarbeidspartnere ønsker det og når jeg ønsker selv av private bilder :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger mest ut for at jeg kjeder meg. :) Hadde jeg hatt noe annet å gjøre ville jeg ikke gjort det så ofte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "jobb/inspirasjons-konto" der jeg legger ut innlegg for å motivere og inspirere andre, og inneholder et mer profesjonelt kontent. På den private brukeren legger jeg ut bilder av venner, fester, familie og slike type bilder slik at mine venner kan se hva jeg driver.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For moro skyld og fordi jeg håper noen skal synes bildene jeg legger ut er fine. :fnise: Jeg rett og slett fisker etter skryt. 

Legger hovedsaklig ut naturbilder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Instagram siden 2012, så for meg fungerer det mye som et "pent" fotoalbum. Jeg liker å bla meg tilbake og se på minnene mine fra tidligere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det på som en jobb. Det er der mine kunder finner meg og min hjemmeside :) Også på facebook. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Oppmerksomhet og eller fordi jeg føler det er min offisielle dagbok. (kontoen er privat, dog). Elsker å gå tilbake i arkivet og se hva som skjedde på samme dag for x antall år siden! Poster ikke hver dag da, kanskje 1 i uka i snitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gøy å ta bilder. legger ut bilder av familien, hus/opppussing og reiser og gode matretter. Får en del likes, men aner jo ikke om folk har noe interesse av det. # alle innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har noen kontoer der ..reiser mye med kamera og deler noe av det på den ene som er aktiv. samt at jeg tilføyer noen tanker jeg har in the moment  :) som sikkert får like mye oppmerksomhet som bildene .p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to kontoer nå, en privat og en konto som er viet min aktive hobby. Min private konto blir litt som Facebook og Snap: oppdateringer på hverdagen og livet for dem som har lyst å følge med på det. Som mange andre sikkert kan kjenne seg igjen i så har jeg familie, venner og nettverk både her og der, og alle er ikke i umiddelbar nærhet. Jeg synes det er fint å ha et (eller flere) steder hvor kjentfolk kan få et innblikk i hvordan mitt liv utvikler seg. Jeg elsker å følge med på andres liv, og se bilder/snaps fra både frokostkaffen, måltid, arbeidsdag, ulike prosjekter, ferieaktiviteter, og egentlig alle andre små og store aktiviteter de holder på med. Jeg føler verden blir mindre og mine nære kommer litt nærmere, selv om verden er veldig stor og familie og venner er spredt utover både Norge og verden forøvrig.

 

Når det kommer til min andre konto så er det en blanding mellom inspirasjon, aktiv deltakelse i miljøet mitt og ekstroverten i meg som ønsker å vise seg. Jeg driver aktivt med en aktivitet som veldig mange andre også gjør, på alt fra hobby til profesjonelt nivå. Det fine med å bruke sosiale medier i denne sammenhengen er at jeg får en tilknytning til miljøet både nasjonalt og internasjonalt, jeg kan bidra på min måte, jeg kan dele av egne opplevelser, erfaringer eller oppdagelser (gjennom både bilder, video og tekst), jeg kan delta aktivt gjennom å vise egne prosesser eller være med i ulike utfordringer, og jeg lærer mye av å gjøre det. Spesielt i tida vi har levd i i det siste så ble det brått ikke mulig å reise rundt for aktiv deltakelse for eksempel, og da var blant annet Instagram en viktig kilde til inspirasjon og motivasjon for meg. Jeg anser meg på ingen måte som en som har et «viktig budskap» for andre, eller på annen måte en påvirker/influenser, men jeg har stor tro på at vi i mitt miljø har behov for å skape en større arena for utvikling, og en lavere terskel for å dele av sine prosesser uavhengig av nivå. Instagram bør være en åpen arena for alle som ønsker å delta, og heldigvis opplever jeg at mesteparten er av samme formening. Det er mye støtte å få, mange profesjonelle involverer seg med følgerne sine, følger opp og heier, og det er generelt et positivt nettverk med mye kjærlighet (selvfølgelig med noen få unntak, men det kommer man dessverre ikke unna om man velger å dele på åpen konto). 
 

Så får man ellers bruke sosiale medier som man vil tenker jeg. Jeg vet at jeg har mennesker rundt meg som synes det er uforståelig at man deler noe som helst, eller som har klare formeninger om hva som er «riktigst» å dele med sine venner. Jeg velger å tenke at det ikke er min jobb å tilpasse seg om noen jeg kjenner synes det er uinteressant med snapper av måltidet mitt eller naturbilder. Jeg deler fra mitt liv og min hverdag, andre deler fra sitt, og ingen av oss lever det samme livet. Jeg elsker å få snap av gudbarna mine, andre venners barn, andre sine kjæledyr, bøker de leser, strikkeprosjekt de holder på med, øyeblikk fra arbeidsdag eller matlaging, turer de er på - alt det jeg ikke ville fått innblikk i dersom de ikke hadde delt det på some. Så får de bare scrolle videre de som ikke liker det jeg deler, eller ikke skjønner hvorfor jeg i det hele tatt deler noe som helst 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...