Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juli 2021 #1 Del Skrevet 12. juli 2021 Jeg synes denne var bra skrevet 😀 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/23BA4r/takk-kroppen-din-for-at-den-overlevde-coronapandemien?fbclid=IwAR1Uyg1qSSHKL8gq_b8Ygz0wTPJuhomt-DcnSPcPVOO_0fdOILvjt1GmJFs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 12. juli 2021 #2 Del Skrevet 12. juli 2021 Kan vi ikke bare slutte å snakke om kropp? Tynn eller tjukk, stor eller liten? Uavhengig av hvordan vi vrir og vender på det, så er det all oppmerksomheten rundt kropp som skaper kroppspress. Det går ikke en eneste uke uten at jeg leser om noen som har gått ned eller opp i vekt. At det ene er bedre enn det andre. Stopp kroppstoget. Jeg vil av. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. juli 2021 #3 Del Skrevet 12. juli 2021 Sprinkle skrev (5 minutter siden): Kan vi ikke bare slutte å snakke om kropp? Tynn eller tjukk, stor eller liten? Uavhengig av hvordan vi vrir og vender på det, så er det all oppmerksomheten rundt kropp som skaper kroppspress. Det går ikke en eneste uke uten at jeg leser om noen som har gått ned eller opp i vekt. At det ene er bedre enn det andre. Stopp kroppstoget. Jeg vil av. Word!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 12. juli 2021 #4 Del Skrevet 12. juli 2021 Dritlei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 12. juli 2021 #5 Del Skrevet 12. juli 2021 Denne koronakroppen ble formet av ølsorten. Ikke pandemien. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Del Skrevet 12. juli 2021 Disse to er såkalte "fettaktivister" som overser eller argumenterer bort de vitenskapelige negative konsekvensene med alvorlig fedme, og i stedet legger all fokus og skyld på hvordan de blir oppfattet. Det skurrer. Motvekten til fatshaming er da ikke å totalt ignorere de negative helseaspektene ved å ha alvorlig fedme? Det er det som blir sagt her. Og å "overleve pandemien" betyr bare at du har vært heldig som lever i Norge hvor vi har holdt smittetallene lave, for om du med din alvorlige overvekt hadde blitt smittet så er du i en avgjørende risiko for kritisk sykdom. Jeg ser på disse som konspirasjonteoretikere, altså vitenskapsfornektere. Denne bevegelsen er voksende i Vesten, og konsekvensene er katastrofale for folkehelsen. I USA har levealderen gått ned de siste årene pga fedmeepidemien. Anonymkode: 28c72...491 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Del Skrevet 12. juli 2021 Det er alt for mye fokus på kropp. Men det værste er at det ikke bare er media som snakker om det. Jeg møter sjeldent folk nå (gjerne første gang etter pandemien) uten at de snakker om kropp. Og for min del er jeg 8-10 kg mindre nå enn før pandemien. Så føler ikke de sier det fordi temaet er vektoppgang. Men det snakkes generelt mye om hva slags mat de spiser/ikke spiser. Hva de har funnet ut at de ikke tåler (for da går de raskt opp i vekt), hva som er usunt og hva som er bedre og sunnere for kroppens maskineri. På en måte er jeg glad for at folk rundt meg har generelt mer fokus på mat og helse, men ser at mange tar det til seg på en negativ måte, og det er dumt. Anonymkode: e8000...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 12. juli 2021 #8 Del Skrevet 12. juli 2021 Katten.2.0 skrev (1 time siden): Denne koronakroppen ble formet av ølsorten. Ikke pandemien. Ja, men de har blitt tørstere under pandemien da snittvekta har økt med 5 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Del Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Disse to er såkalte "fettaktivister" som overser eller argumenterer bort de vitenskapelige negative konsekvensene med alvorlig fedme, og i stedet legger all fokus og skyld på hvordan de blir oppfattet. Det skurrer. Motvekten til fatshaming er da ikke å totalt ignorere de negative helseaspektene ved å ha alvorlig fedme? Det er det som blir sagt her. Og å "overleve pandemien" betyr bare at du har vært heldig som lever i Norge hvor vi har holdt smittetallene lave, for om du med din alvorlige overvekt hadde blitt smittet så er du i en avgjørende risiko for kritisk sykdom. Jeg ser på disse som konspirasjonteoretikere, altså vitenskapsfornektere. Denne bevegelsen er voksende i Vesten, og konsekvensene er katastrofale for folkehelsen. I USA har levealderen gått ned de siste årene pga fedmeepidemien. Anonymkode: 28c72...491 Nei. Det de argumenterer for er at helsa er en sak mellom en selv og legen, ikke alle andre rundt. Og at også folk som bor i tjukke, usunne kropper fortjener å bli behandlet med verdighet og respekt. Anonymkode: 99ed0...fe5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. juli 2021 #10 Del Skrevet 13. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei. Det de argumenterer for er at helsa er en sak mellom en selv og legen, ikke alle andre rundt. Og at også folk som bor i tjukke, usunne kropper fortjener å bli behandlet med verdighet og respekt. Anonymkode: 99ed0...fe5 Poteto potato. Jeg synes disse aktivitstene er like ille som alle influencere som poster bikinibilder annenhver dag av deres «perfekte kropp». Hvorfor skal disse «fettaktivstene» hylles noe mer enn de som har en helt normal og sunn kropp? SLUTT Å GI KROPP OPPMERKSOMHET. Det er eneste løsningen på problemet. Har heller aldri skjønt hvorfor de mener at de som er større ikke behandles med likeverd og respekt. Hva er det som er så respektløst? At penere damer har større sjanse for å få jobben de begge har søkt på? Om en arbeidsplass diskriminerer på grunn av din vekt og ditt utseende så er det kanskje ikke rette jobben du har søkt på. Er det det faktum at menn de har truffet ikke ønsker å være med en person som er stor? Vel, de kan ikke styre andres preferanser. Vi har større diskrimineringsproblemer i dette samfunnet enn «fatshaming». Jeg er selv litt overvektig - og har aldri blitt diskriminert i arbeidslivet, bare så det er sagt. Endret 13. juli 2021 av Sprinkle 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Del Skrevet 13. juli 2021 Sprinkle skrev (2 minutter siden): Poteto potato. Jeg synes disse aktivitstene er like ille som alle influencere som poster bikinibilder annenhver dag av deres «perfekte kropp». Hvorfor skal disse «fettaktivstene» hylles noe mer enn de som har en helt normal og sunn kropp? SLUTT Å GI KROPP OPPMERKSOMHET. Det er eneste løsningen på problemet. Har heller aldri skjønt hvorfor de mener at de som er større ikke behandles med likeverd og respekt. Hva er det som er så respektløst? At penere damer har større sjanse for å få jobben de begge har søkt på? Om en arbeidsplass diskriminerer på grunn av din vekt og ditt utseende så er det kanskje ikke rette jobben du har søkt på. Er det det faktum at menn de har truffet ikke ønsker å være med en person som er stor? Vel, de kan ikke styre andres preferanser. Vi har større diskrimineringsproblemer i dette samfunnet enn «fatshaming». Jeg er selv litt overvektig - og har aldri blitt diskriminert i arbeidslivet, bare så det er sagt. Alle som bor i en kropp bør behandles med respekt og verdighet, PUNKTUM. Ikke noe om og men! At du er "litt overvektig" og aldri har opplevd å ikke bli behandlet med noe annet enn respekt, betyr ikke at det er slik det er for alle. Ja, det er problematisk at diskriminering på bakgrunn av kroppsvekt påvirker arbeidsmuligheter. Kan nevne at tjukke mennesker får dårligere helsehjelp enn andre. Det får reelle konsekvenser for folks liv og helse, er det viktig nok? For nei, ikke alt av sykdom og uhelse skyldes overvekten, men ofte er det det som får skylda for alle plager slik at alvorlige og livstruende tilstander ikke oppdages i tide. Nei, mener ikke at det er diskriminering at ikke alle vil date overvektige. Anonymkode: 99ed0...fe5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Del Skrevet 13. juli 2021 Sprinkle skrev (4 minutter siden): Poteto potato. Jeg synes disse aktivitstene er like ille som alle influencere som poster bikinibilder annenhver dag av deres «perfekte kropp». Hvorfor skal disse «fettaktivstene» hylles noe mer enn de som har en helt normal og sunn kropp? SLUTT Å GI KROPP OPPMERKSOMHET. Det er eneste løsningen på problemet. Har heller aldri skjønt hvorfor de mener at de som er større ikke behandles med likeverd og respekt. Hva er det som er så respektløst? At penere damer har større sjanse for å få jobben de begge har søkt på? Om en arbeidsplass diskriminerer på grunn av din vekt og ditt utseende så er det kanskje ikke rette jobben du har søkt på. Er det det faktum at menn de har truffet ikke ønsker å være med en person som er stor? Vel, de kan ikke styre andres preferanser. Vi har større diskrimineringsproblemer i dette samfunnet enn «fatshaming». Jeg er selv litt overvektig - og har aldri blitt diskriminert i arbeidslivet, bare så det er sagt. De ber ikke om å hylles. De ber om å få eksistere og være synlige på lik linje med andre uten å møtes med velmenende råd, hets og drapstrusler. Jeg er også litt overvektig og har heller ikke opplevd diskriminering pga det, men det er forskjell på å være litt overvektig og å være skikkelig tjukk. «Om en arbeidsplass diskriminerer på grunn av din vekt og ditt utseende så er det kanskje ikke rette jobben du har søkt på» At du i det hele tatt sier noe sånt..? Anonymkode: 36d20...016 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. juli 2021 #13 Del Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): «Om en arbeidsplass diskriminerer på grunn av din vekt og ditt utseende så er det kanskje ikke rette jobben du har søkt på» At du i det hele tatt sier noe sånt..? Anonymkode: 36d20...016 Jeg sier det fordi jeg ville aldri jobbet på en plass som diskriminerer på grunn av utseende? Det er ikke verdier jeg står for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. juli 2021 #14 Del Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Alle som bor i en kropp bør behandles med respekt og verdighet, PUNKTUM. Ikke noe om og men! Anonymkode: 99ed0...fe5 Det er jo akkurat det jeg sier? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. juli 2021 #15 Del Skrevet 13. juli 2021 8 hours ago, Hr. Aktiv said: Ja, men de har blitt tørstere under pandemien da snittvekta har økt med 5 kg. Jeg snakker om min egen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 13. juli 2021 #16 Del Skrevet 13. juli 2021 Vi er jo blitt så kroppsfikserte at det er sykelig. Det er ingen som bryr seg om hva folk utretter i livet lenger, men fokus er på hvordan vi ser ut. Det finnes snart ikke annet på tv enn realityprogrammer med deltakere som mer eller mindre er blitt kjent fordi de har en Instagramkonto kun med bilder av seg selv. Influencere har blitt mer relevante enn folk som faktisk prøver å gjøre verden til et bedre sted. En skulle tro at en pandemi fikk folk til å reflektere litt mer over de store linjene i verden, men nei, vi snakker om kropp, vekt og utseende. Det er jo direkte deprimerende. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 13. juli 2021 #17 Del Skrevet 13. juli 2021 Nå er det ikke alle som har lagt så voldsomt på seg i koronaen da. Jeg for min del, har fått prioritere å komme i bedre form. Hva andre gjør med kroppen sin, får være opp til dem. Syns det er en uting å kommentere andres kropp uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Del Skrevet 13. juli 2021 Har du sett hvordan de fleste menn kommer ut etter pandemien. Sikkelig feite og ekle. Hadde ikke brydd meg så mye når de har så feite kropp Anonymkode: fa218...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 13. juli 2021 #19 Del Skrevet 13. juli 2021 Er det virkelig så vanlig å bli diskriminert på grunn av vekta innen arbeid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. juli 2021 #20 Del Skrevet 13. juli 2021 Katten.2.0 skrev (4 timer siden): Er det virkelig så vanlig å bli diskriminert på grunn av vekta innen arbeid? Nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå