Gå til innhold

Er det regler for at utlendinger kommer inn i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har naboer som har tatt inn en del innvandrere for å bo hos seg. Det er ikke flyktninger eller asylsøkere. De kom i mai når det egentlig var koronahotell. Også kom det fler flyttende nå når Norge åpnet. Dette er ikke familie. Det virker som de driver med litt lysskye ting. Borte om kvelden og natten.  Det er ikke min sak. Men de bor i en forholdsmessig liten leilighet for så mange mennesker. De opprinnelige leier. Men lurer bare på om det er lovlig. At de bare flytter hit og blir boende uten jobb etc. og hvor mange kan bo i en leid leilighet?  

Anonymkode: 34df0...2ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan høre med borettslaget, om det er noen begrensninger på hvor mange som kan bo der? Evt klage hvis det er mye støy, trafikk ut og inn og du mistenker at de driver med kriminelle aktiviteter? 

Anonymkode: 3a2ba...aa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du kan høre med borettslaget, om det er noen begrensninger på hvor mange som kan bo der? Evt klage hvis det er mye støy, trafikk ut og inn og du mistenker at de driver med kriminelle aktiviteter? 

Dette er en tomannsbolig uten noe sameie. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en tomannsbolig uten noe sameie. 

Ja, da vet jeg ikke hva du kan gjøre, ringe til politiet og si at du mistenker lysskye aktiviteter? Aner ikke hvordan de ser på sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, da vet jeg ikke hva du kan gjøre, ringe til politiet og si at du mistenker lysskye aktiviteter? Aner ikke hvordan de ser på sånt.

Så det er ikke noe form for tidsrom du kan bo i Norge da? 

Skrevet

Svare på spørsmålet ditt avhenger av hvor de er fra. I EØS området er arbeidsmarkedet fritt. De må melde fra til politiet senest tre måneder etter at de kom til Norge. Utlendinger som ikke kommer fra EØS land må ha arbeidstillatelse om de jobber og søke om oppholdstillatelse dersom de er her lenger enn ferie. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Svare på spørsmålet ditt avhenger av hvor de er fra. I EØS området er arbeidsmarkedet fritt. De må melde fra til politiet senest tre måneder etter at de kom til Norge. Utlendinger som ikke kommer fra EØS land må ha arbeidstillatelse om de jobber og søke om oppholdstillatelse dersom de er her lenger enn ferie. 

Disse som leier er fra øst-Europa. Og av utseende så er de tilkommende fra Afrika og Midtøsten. Men det kan jo hende at disse også har tilholdssted i Øst-Europa, og da kan de bosette seg der permanent som jeg forstår det. Nå så er det som en liten mafia virksomhet der. 

Skrevet

Disse som leier er fra øst-Europa. Og av utseende så er de tilkommende fra Afrika og Midtøsten. Men det kan jo hende at disse også har tilholdssted i Øst-Europa, og da kan de bosette seg der permanent som jeg forstår det. Nå så er det som en liten mafia virksomhet der. 

Du får se på det som en berikelse i nabolaget. Kjempekoselig - NOT

• Liker 1
Skrevet

Meld inn til politiet og kommunelegen. Politiet kan sjekke om de er der ulovlig og kommunelegen kan si noe om overbefolkning i leiligheten.

• Liker 2
Gjest Alexz
Skrevet

Eksakt hva er det som skjer der som går ut over deg ?

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (3 minutter siden):

Du får se på det som en berikelse i nabolaget. Kjempekoselig - NOT

NEI

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Meld inn til politiet og kommunelegen. Politiet kan sjekke om de er der ulovlig og kommunelegen kan si noe om overbefolkning i leiligheten.

Takk for info

AnonymBruker
Skrevet

Har sjekket husleieloven, og den er klar. Bare slekt oppadgående og nedadgående som er lov. Tilogm søsken kan huseier nekte hvis det betyr at leiligheten blir overbefolket. Så sånn sett bestemmer huseier. Han bryr seg ikke stort

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet, bedre å ringe en gang for mye.

Anonymkode: b165f...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alexz skrev (4 timer siden):

Eksakt hva er det som skjer der som går ut over deg ?

Hallo i luken. 

Anonymkode: 61468...ea7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har naboer som har tatt inn en del innvandrere for å bo hos seg. Det er ikke flyktninger eller asylsøkere. De kom i mai når det egentlig var koronahotell. Også kom det fler flyttende nå når Norge åpnet. Dette er ikke familie. Det virker som de driver med litt lysskye ting. Borte om kvelden og natten.  Det er ikke min sak. Men de bor i en forholdsmessig liten leilighet for så mange mennesker. De opprinnelige leier. Men lurer bare på om det er lovlig. At de bare flytter hit og blir boende uten jobb etc. og hvor mange kan bo i en leid leilighet?  

Hvordan vet du at det ikke er asylsøkere eller flykninger. Og at det er innvandrere.

Hvordan vet du at de driver med lyssky ting.

Hvordan vet du at de ikke har jobb.

Ville du hatt disse mistanke om de hadde hatt nordisk utseende ev så svensk eller tysk ut. 

Anonymkode: f9bea...60c

• Liker 5
Gjest Passpartou
Skrevet

Høres strengt tatt ut som et narkoreir.

AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (Akkurat nå):

Høres strengt tatt ut som et narkoreir.

Tenker sex trafficking. 

Skrevet

Her sitter spekulasjonene løst ser jeg... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker sex trafficking. 

Men om de var nordiske hadde det vel bare være fest hver natt ikkesant?

Anonymkode: f9bea...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...