Gå til innhold

Lukten av nyvasket klær.

hege.hansen

Anbefalte innlegg

Hei, nu har det seg sånn at når våre klær e nyvasket, lukter de deilig tøymykner, men når de e blitt tørr så lukter de ikke så godt lengre. Klærne e tør iløpet av 6 7 timer. Så nu at dette blir kanskje under feilt emne.

Endret av hege.hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du blir immun mot lukten.

Det er akkurat som å bruke den samme parfymen hver dag, man kjenner den ikke selv. Men den kan være veldig markant for andre. 

Anonymkode: c477c...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig det? De skal ikke ose tøymykner. Tenk om alle skulle gå rundt å lukte "sea breeze" eller "floral mist". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at æ vil går rundt å ose av tøymykner, men klærne ska jo ikke lukte harskt etter at de e tørket. Har sjekke både vaskemaskinen  og tørketrommelen og ingen lukt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ofte renser og vasker du maskinene? 

Anonymkode: aeab0...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hege.hansen skrev (16 minutter siden):

Hei, nu har det seg sånn at når våre klær e nyvasket, lukter de deilig tøymykner, men når de e blitt tørr så lukter de ikke så godt lengre. Klærne e tør iløpet av 6 7 timer. Så nu at dette blir kanskje under feilt emne.

Litt på siden, men normal har en luftfrisknerspray som lukter nyvasket tøy. Og lukten heter netopo det. Fresh linen. 

Anonymkode: ab8d4...1f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hege.hansen skrev (1 time siden):

Det lukter fortsatt voldsomt for oss andre som ikke bruker parfymert tøymykner 😝

Har ei venninne som klaget over akkurat det samme. At det ikke lukter deilig av klærne etter at de har tørket osv. Da måtte jeg fortelle henne at det fortsatt lukter mye og at jeg alltid klør meg i øynene etter å ha vært sammen med henne

Anonymkode: 91d13...956

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker tøymykner og bruker en del på hver vask, herlig lukt🤩 vet at her på kg skal jo ingenting lukte og *uff våre sensitive neser* men det finnes ikke noe bedre enn gode tøymykner lukt av klær..

Anonymkode: 84a64...1d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ ælska også lukten av tøymykner, men ikke lukten av at klær lukter harskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du forsøkt å tørke klærne et annet sted? Jeg måtte slutte å tørke klær på soverommet og begynne å tørke dem ute eller i stua, da luktet de mye bedre. 

Anonymkode: e28f6...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hege.hansen skrev (2 timer siden):

Renser og vasker maskinene 1 gang i mnd.

Hvis du vasker og renser maskinen så ofte, og du vasker noen på 90 grader minst en gang i uken, og klærne fremdeles lukter dårlig når de tørker... da bør du kjøpe ny maskin

Anonymkode: a5359...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klærne henger for tett og/eller bruker for lang tid på å tørke. 

Anonymkode: 17546...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hege.hansen skrev (20 minutter siden):

Æ ælska også lukten av tøymykner, men ikke lukten av at klær lukter harskt.

Kjør på med en rens til, høy temp, en liten dæsj med eddik vil også gjør susen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette pluss sjekke klesskapet. Jeg renset maskinen, hadde eddik som skyllemiddel og tørket i trommel (først gammel så ny) men klærne til mannen luktet ikke godt. Fant feilen inni klesskapet, ett plagg som lå innerst og luktet høgg og smittet over på alt han puttet inn.

Anonymkode: aeb8b...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du vasker og renser maskinen så ofte, og du vasker noen på 90 grader minst en gang i uken, og klærne fremdeles lukter dårlig når de tørker... da bør du kjøpe ny maskin

Anonymkode: a5359...bee

Ja, vasker 2 maskiner i uka på 90 grader, maskinen e 3 år gammel, men fikk ny trommel satt i for ca 6 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forsøkt å tørke klærne et annet sted? Jeg måtte slutte å tørke klær på soverommet og begynne å tørke dem ute eller i stua, da luktet de mye bedre. 

Anonymkode: e28f6...932

Ja, kanskje æ sku prøv det. Tørket klærne før i kjøkkenet og var aldri plaga med nåka ondt lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samme lukta e på klær som har vært I tørketrommelen også, men ikke av håndklær som blir kokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei trur ikke de henger for tett. Bruker 6-7 timer på å tørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hege.hansen skrev (4 minutter siden):

Den samme lukta e på klær som har vært I tørketrommelen også, men ikke av håndklær som blir kokt.

Kan det være at klærne som får vond lukt, ikke har vært vasket på høy nok temperatur? Ettersom de kokte klærne er ok.

Eller for mye klær av gangen i maskinen, eller valgt feil program? Hvis jeg vasker svette t-skjorter på for kort/skånsomt program, blir de ikke helt rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...