AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Jeg (mann) blir 22 senere i år og syns det nesten føles ut som jeg ikke vil bli voksen. Prøvd å studere, men fikk det ikke til. Går for øyeblikket uten noe å finne på av verken jobb eller studier. Heller aldri hatt noe deltidsjobb. Prøvde å søke sommerjobb for et par år siden, men fant aldri noe. Har ikke lappen, knapt øvelseskjørt, syns bilkjøring virker skummelt og jeg kan skremmende lite om skilt og trafikkregler. Alkohol frister lite, og syns det er ubehagelig å være i nærheten av fulle folk. Føler jeg nesten ikke har modnet meg noe særlig siden jeg var 16 år. Vært stuck på veldig mye av de samme interessene, humor og tankegang. Jeg er for øyeblikket under aspergerutredning, og har lest noe om at det kan komme vansker med jobb/studier + at jeg ikke er noe glad i store forandringer, så lurer jo litt på om det går under det. Anonymkode: 5ebe9...694
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Men du er jo fortsatt ganske ung 🤷♀️ Det kan jo tenkes at du har en diagnose som forklarer hvorfor det er mer utfordrende for deg - men du kan jo også etterlyse tiltak og aktivitet ifbm utredningen? Anonymkode: 1e2b3...371 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men du er jo fortsatt ganske ung 🤷♀️ Det kan jo tenkes at du har en diagnose som forklarer hvorfor det er mer utfordrende for deg - men du kan jo også etterlyse tiltak og aktivitet ifbm utredningen? Anonymkode: 1e2b3...371 Jo, men jeg får inntrykk av at nesten alle på min alder ligger så mye lenger foran meg i livet. De har lappen, nesten ferdig med utdannelse, fester og drikker alkohol. Men her sitter jeg og tar kollektivt (som kan være ganske håpløst på bygda) og aner ikke hva jeg vil i livet. Ja, jeg tenker å ta det opp med behandler neste gang jeg skal ha samtale. Kan se for meg at det har sammenheng med diagnosen. Anonymkode: 5ebe9...694
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Diagnose eller ei folk er faktisk forskjellig og utvikler seg forskjellig. Du for utvikle deg på din måte vet du. Vet om flere unge menn som er tregere, men det trenger ikke å være feil. Er forresten 36 jeg og jeg har heller ikke lappen, betyr ikke at jeg har en diagnose. Anonymkode: 79acb...12d 1
juni Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Ikke sammenlign deg med andre! 22 er ungt, og uansett skal du leve livet som det passer deg selv og ikke følge "det som forventes"! I Oslo er det færre unge som gidder å ta lappen i det hele tatt, fordi det er for dyrt med bil og parkering og det snart ikke er lov med bil her. Det er ikke uvanlig å ikke ha lappen, og du kan velge hva du selv vil. Svogern min på over 40, som faktisk bor på bygda, har aldri hatt ønske om å ta lappen, og han har alltid hatt jobb og er helt normal. Han spleiser heller på bensin når kompiser reiser på hytteturer el.l.
Anonymburker Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 Jeg begynner også å tro at jeg har en diagnose som forklarer hvorfor jeg ikke får ting til her i livet.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Cold Waters skrev (2 minutter siden): Du er jo evneveik så dette var ikke spesielt overraskende. Ok. Tull så mye du vil. Jeg vet du tuller så du trenger ikke si at du "fikk" meg, men dropp slike tråder. Det er faktisk noen som sliter. Dette er lavmål. Anonymkode: 4e5cf...66f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Det er ikke alle som fester og drikker. Jeg gjør det ikke Anonymkode: c6d10...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå