AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Del Skrevet 9. juli 2021 Hei! Hjemme alene da mannen i huset er bortreist i helgen, og har møtt på et bil problem på bilen min. Har en VW Golf 1,6 TDI 2010 modell. Det kommer en slags rar lyd i det jeg skal begynne å kjøre og underveis når jeg enten trykker inn bremsen eller clutchen. Lyden kan beskrives som en slags pipelyd samtidig som det skraper litt. Er det noen som vet hva dette er? Jeg må ut med bilen senere idag og er livredd for at det skal oppstå en situasjon hvor bilen plutselig bare stopper av seg selv eller at jeg ikke får bremsa. Tusen hjertelig takk for svar! Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 9. juli 2021 #2 Del Skrevet 9. juli 2021 Kommer nok fra bremsene, enten heng i glidebolt i calipper ellee så sitter klossen litt fast. Du kan fint kjøre med det, men la verkstedet dse på det over helgen om det ikke gir seg/blir verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. juli 2021 #3 Del Skrevet 9. juli 2021 Forsøk noen harde oppbremsinger under trygge forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #4 Del Skrevet 9. juli 2021 Hva har det med saken å gjøre at mannen ikke er hjemme? Anonymkode: 09e78...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Del Skrevet 9. juli 2021 C-girl skrev (5 minutter siden): Kommer nok fra bremsene, enten heng i glidebolt i calipper ellee så sitter klossen litt fast. Du kan fint kjøre med det, men la verkstedet dse på det over helgen om det ikke gir seg/blir verre Ok, tusen takk for svar! Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #6 Del Skrevet 9. juli 2021 anonym 4545 skrev (3 minutter siden): Forsøk noen harde oppbremsinger under trygge forhold. Prøvde å pumpebremse og det er en liten pipelyd, men den kommer også når jeg trykker inn clutchen. Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det med saken å gjøre at mannen ikke er hjemme? Anonymkode: 09e78...5d1 Han har litt mer peiling på bil enn det jeg har. Anonymkode: d4f3c...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #8 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har litt mer peiling på bil enn det jeg har. Anonymkode: d4f3c...625 Men hvorfor er det en opplysning du må dele med oss? Anonymkode: 09e78...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. juli 2021 #9 Del Skrevet 9. juli 2021 Kommer det pipelyd når du trykker inn clutchen mens bilen står stille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 9. juli 2021 #10 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er det en opplysning du må dele med oss? Anonymkode: 09e78...5d1 Var det dette du hadde og komme med? Bravo for bra kommentar 😖 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #11 Del Skrevet 9. juli 2021 anonym 4545 skrev (3 minutter siden): Kommer det pipelyd når du trykker inn clutchen mens bilen står stille? Det skal jeg sjekke etterpå. Vet du hva det kan være eventuelt om det gjør det? Og burde jeg la bilen stå om det skjer? Takk for at du tar deg tid til å svare, det setter jeg enormt stor pris på! Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #12 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor er det en opplysning du må dele med oss? Anonymkode: 09e78...5d1 Så jeg slipper å få kommentarer som '' hvorfor spør du om dette her '' '' er det ingen hos deg du kan spørre ''. Anonymkode: d4f3c...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #13 Del Skrevet 9. juli 2021 Får du opp rød varsellampe med et utropstegn? Har du sjekket om håndbrekket er skikkelig nede?. Anonymkode: 53626...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. juli 2021 #14 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal jeg sjekke etterpå. Vet du hva det kan være eventuelt om det gjør det? Og burde jeg la bilen stå om det skjer? Takk for at du tar deg tid til å svare, det setter jeg enormt stor pris på! Anonymkode: d4f3c...625 Tror ikke dette har noe med selve clutchen å gjøre. Om det så skulle være kun en pipelyd når du clutcher og giringen går greit, mener jeg det er ok å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #15 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du opp rød varsellampe med et utropstegn? Har du sjekket om håndbrekket er skikkelig nede?. Anonymkode: 53626...364 Nei, får ikke opp rød varsellampe heldigvis. Da hadde jeg ikke turt å kjøre i det hele tatt. 😮 Jeg får ikke noe indikasjon på at noe ikke er som det skal. Håndbrekket har jeg glemt å hatt ned skikkelig en gang og da lyste varsellampa med engang, så det er ikke håndbrekket. Takk for svar Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #16 Del Skrevet 9. juli 2021 anonym 4545 skrev (2 minutter siden): Tror ikke dette har noe med selve clutchen å gjøre. Om det så skulle være kun en pipelyd når du clutcher og giringen går greit, mener jeg det er ok å kjøre. Ok, da stoler jeg på det! Men jeg skal prøve og høre etter før jeg starter å kjøre.. Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. juli 2021 #17 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da stoler jeg på det! Men jeg skal prøve og høre etter før jeg starter å kjøre.. Anonymkode: d4f3c...625 Hvis mulig ta noen harde nedbremsinger. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #18 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, får ikke opp rød varsellampe heldigvis. Da hadde jeg ikke turt å kjøre i det hele tatt. 😮 Jeg får ikke noe indikasjon på at noe ikke er som det skal. Håndbrekket har jeg glemt å hatt ned skikkelig en gang og da lyste varsellampa med engang, så det er ikke håndbrekket. Takk for svar Anonymkode: d4f3c...625 ok, hvor gammel er du? er du fersk sjåfør? Kanskje lurt å la bilen stå? Det kan jo være noe som skjer underveis. Anonymkode: 53626...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #19 Del Skrevet 9. juli 2021 anonym 4545 skrev (2 minutter siden): Hvis mulig ta noen harde nedbremsinger. Lykke til! Ok, skal prøve det også Takk for det!! Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #20 Del Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ok, hvor gammel er du? er du fersk sjåfør? Kanskje lurt å la bilen stå? Det kan jo være noe som skjer underveis. Anonymkode: 53626...364 Relevant fordi? Jeg er 25 år så jeg har kjørt noen år nå ja, så helt fersk er jeg ikke. Men jeg kan fint lite om bil Anonymkode: d4f3c...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå