AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg kjører en eldre bil, og er kvinne. Kjørte i 50-sone (tettbygd strøk/småby) i går. Jeg er innmari nøye på å holde fartsgrensa i 50- og 60-sone fordi jeg vet at marginene for å få veldig høye bøter er små. Og jeg er lommekjent i området, så vet også at UP elsker å stå godt gjemt der og hale inn bøter - og førerkort. Midtveis i 50-sonen fikk jeg en svær, ny BMW nærmest på bakre støtfanger. Jeg holdt 50. Lar meg ikke presse av idioter. Jeg så det satt 1 mann alene i bilen. Etter 50-sonen, kommer noen hundre meter med 60. Og deretter er det 80. 80-strekningen varer i 18 km, og veien er veldig svingete og periodevis smal. Det er også mange uoversiktlige bakketopper. Da 80-sona kom, trykket jeg inn gasspedalen og var i 85 veldig fort. Men det gikk ikke mer enn 1 sekund før mannen i BMW'en raste forbi meg. Han holdt sikkert 100 i det han kjørte forbi. Minst. Men moroa hans varte ikke lenge. Det han nok ikke visste, er at jeg kjenner denne veien veldig, veldig godt. Og det gjorde ikke han. Jeg er såpass barnslig at jeg limte meg på hans bakre støtfanger og nærmest dyttet ham av gårde. I 18 km. Selv i partier som var oversiktlige kjørte jeg ikke forbi. Bare for at han skulle ha gleden av å ha en gammel kjerring i en sliten bil på bakre støtfanger. Håper han med dette skjønte beskjeden jeg prøvde å formidle: "Neimen, stakkar. Tør du ikke kjøre mer enn 65 i 80-sone? Raska på!" Hvorfor i alle dager bare må enkelte menn i dyre biler kjøre forbi selv om de tydeligvis ikke behersker bilkjøring? Anonymkode: c650e...703 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 😅😂😂😂🙌👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 Her var det faktisk du som var idioten i trafikken! Anonymkode: 3eef3...8d3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 Tenker han lærte masse av dette. Anonymkode: 50231...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er såpass barnslig at jeg limte meg på hans bakre støtfanger og nærmest dyttet ham av gårde. I 18 km. Selv i partier som var oversiktlige kjørte jeg ikke forbi. Bare for at han skulle ha gleden av å ha en gammel kjerring i en sliten bil på bakre støtfanger. Anonymkode: c650e...703 Så da regner jeg med at du lå nærmere enn en bil lengde hele veien i 18 km. Mulighet for å ta ditt eget og hans liv fordi han kjørte forbi deg? Det høres helt sykt ut, håper virkelig at du mister lappen. Fordi du er tydeligvis ikke trygg i trafikken. Anonymkode: 83744...607 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Du høres ut som en av de idiot-mannfolka som ikke tåler å bli forbikjørt selv...du får ta bussen hvis det plager deg sånn. Anonymkode: 434c9...176 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker han lærte masse av dette. Anonymkode: 50231...12d Ja, jøss. Enormt. Anonymkode: c9b51...36b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det faktisk du som var idioten i trafikken! Anonymkode: 3eef3...8d3 Jeg vet jo det. Men hva er greia med at han bare måtte forbi når jeg holdt 85 i 80-sona? Bare fordi han hadde stor og dyr bil? Anonymkode: c650e...703 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 Du er jo ikke bedre selv. Du er faktisk verre. Det er livsfarlig å ligge tett oppi folk bak, og det vet du. Legg fra deg egoet og kjør ordentlig. La andre idioter kjøre av alene, uten at du dytter dem av veien Anonymkode: d2f2e...6f7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet jo det. Men hva er greia med at han bare måtte forbi når jeg holdt 85 i 80-sona? Bare fordi han hadde stor og dyr bil? Anonymkode: c650e...703 Synes du er en større idiot enn han. Minner meg om den angstbefengte eksen jeg hadde som gikk rundt og kritiserte andre. Anonymkode: 05e98...652 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Del Skrevet 5. juli 2021 Hahaha. Joda. Her var du idioten, som noen sier men ville bare slenge innom og gi deg en high-five fordi jeg er like barnslig selv. Det kan være ganske underholdende å utfordre disse folka og småerte litt. De regner ikke med å bli symbolsk kastrert av middelaldrende kvinne i stasjonsvogn heller 😝 De små gleder. Anonymkode: 4899d...244 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 Hæ? Visste du ikke at det var egne kjøreregler for biler i den dyrere klassen?! Anonymkode: 2da00...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 5. juli 2021 #13 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet jo det. Men hva er greia med at han bare måtte forbi når jeg holdt 85 i 80-sona? Bare fordi han hadde stor og dyr bil? Anonymkode: c650e...703 Voksenopplæring i trafikken synes jeg det er best politiet tar seg av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 5. juli 2021 #14 Del Skrevet 5. juli 2021 Vel, hvis de ikke klarer å kjøre så kjører jeg bare forbi dem igjen jeg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Del Skrevet 5. juli 2021 Ts får mye pepper her. Applaus til ts fra meg. Joda, her brøt du nok vegtrafikklovens § 3. Men gud så deilig det er noen ganger å sette folk på plass. Anonymkode: fd4c8...da5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts får mye pepper her. Applaus til ts fra meg. Joda, her brøt du nok vegtrafikklovens § 3. Men gud så deilig det er noen ganger å sette folk på plass. Anonymkode: fd4c8...da5 Tenker vel heller han gliste i skjegget når han merka hvor truffet ts ble da hun la seg på hjul. Anonymkode: 4016f...8f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #17 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts får mye pepper her. Applaus til ts fra meg. Joda, her brøt du nok vegtrafikklovens § 3. Men gud så deilig det er noen ganger å sette folk på plass. Anonymkode: fd4c8...da5 Han følte seg nok skikkelig satt på plass 😂😂😂 Ærlig talt, er det noen som tror det fungerer slik? Anonymkode: e2af9...36a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 5. juli 2021 #18 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) "Innmari nøye på å holde fartsgrensa" = ligger garantert under fartgrensa og er til irritasjon. Husk at pekeren på bilen viser litt høyere enn faktisk fart. Når man er "innmari nøye på å holde fartsgrensa", og det kommer noen som vil forbi, slipper man dem forbi så fort det lar seg gjøre. Det er vanlig folkeskikk og høflighet. Det gjelder egentlig uansett hvor fort man kjører, og uansett om den som kommer bak kjører som en villmann eller ei. Den som ligger foran skal sørge for at den som vil forbi slippes forbi. Kjør inn til siden hvis nødvendig. Hvis ikke legger man opp til farlige forbikjøringer. Utrolig hvor barnslige, og ikke minst farlige, enkelte sjåfører kan være. Både råkjørerene og sinkene som ikke slipper andre forbi. TS sin oppførsel er hinsides og hun burde miste lappen. Hilsen ei som kjører i en gammel bil og ikke er mann. Endret 5. juli 2021 av Nicathv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #19 Del Skrevet 5. juli 2021 Så du fulgte 50 og 60 sona slavisk, lå akkuratt på nåla, og når du hadde mulighet til og slippe han forbi så ligger du 85 i 80 sona hva var vitsen med det? Mennesker som deg blir jeg forbanna på som bare skal gjøre det på pur faen, istedenfor å slippe han forbi og kjøre normalt. Anonymkode: d3590...e61 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #20 Del Skrevet 5. juli 2021 1 hour ago, Nicathv said: "Innmari nøye på å holde fartsgrensa" = ligger garantert under fartgrensa og er til irritasjon. kunne ikke vært mer enig, sjåfører flest vil ligge 10% over grensa og det blir kø om noen kjører tregere Anonymkode: 1e12e...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå