Gå til innhold

Hva motiverer brukere her på kg til å skrive trolleinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særlig disse skikkelig spesielle, men som samtidig har vinklinger og tanker som gjør at de kan virke realistiske. 

Skjønner  jo det er for å få en slags oppmerksomhet rettet mot seg. Selv om de er anonyme. De får kanskje en følelse av at noen bruker tid på dem og syns det er fornøyelig å skape reaksjoner? Kanskje til og med fryder seg over at de klarer å irritere og provosere folk?

Trådene kan gjerne bli laaange på flere sider og ts følger opp med svar på kommentarer. Noen ganger blir hen avslørt i løgn underveis og vi får være mistanker, men vi får skjeldent svar på om vi har rett i våre mistanker om trolling. Vi må bare svare i god tro. For jeg tror det skjer såpass ofte at det ofte er umulig å avsløre inni mellom alle de andre dramatiske hverdagsfortelingene.

Mistenker også at mange på kg ser på de mest dramatiske situasjonene som blir skrevet om her, som ren underholding. Og de følger med og kommenterer av den grunn. Kanskje de liker følelsen av å ‘være med på dramaet?

Husker bladet ‘Det sanne’ fra 80-90 tallet. Det var dramatiske fortellinger fra virkeligheten. Men det ble nokså klart etterhvert at de fleste historiene var oppdiktet. Selv om de kunne virke realistiske. Likevel fortsatte de fleste som var fan av disse bladene å kjøpe dem.

Kanskje trolleinnlegg har noe av samme fenomenet?!🤔

Hva tenker dere om trolle-fenomenet?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjedsomhet får folk til å skrive mye rart. Det ligger jo et visst underholdsningspotensiale i sånne nettforum.

Anonymkode: 29a04...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Folk kjeder seg.
Kanskje man lurer på noe, men har ikke opplevd det selv og finner opp en historie for å se hva andre sier om det.
Og noen har bare rare eller annerledes meninger som mange bare tror er trolling.

Anonymkode: bdcb5...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De samler poeng på kg. 😊 Men så tror jeg noen liker å vinne diskusjonen også. Det er noen ganger jeg ser at det er trollinnlegg basert på argumenter som vedkommende har plukket opp fra andre. Så vrir de argumentene rundt, hehe. Eller lager en tråd med motsatte synspunkter basert på en annen tråd.. Eller så skriver de sykelige påstander og argumenterer flittig for påstandene bare på gørr

Anonymkode: d939c...cb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sånn sett kan du hevde at et internettforum har mistet sin funksjon for lengst, fordi den som kommer med en reell problemstilling også kan bli mistenkt for løgn som hensikt? 

Anonymkode: 728ca...3bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sånn sett kan du hevde at et internettforum har mistet sin funksjon for lengst, fordi den som kommer med en reell problemstilling også kan bli mistenkt for løgn som hensikt? 

Trollene spinner evig på akkurat den usikkerheten der, ja🙄.. 

Anonymkode: d939c...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler mye om å få reaksjoner. Føle seg viktig fordi man greier å provosere og få folk til å reagere på det man skriver.
Man er kanskje mye alene, og føler seg utenfor, har kanskje vanskelig for å føle seg på nett med andre mennesker. 

Det handle sikkert også om bare det å føle noe som helst, for de som kanskje har et litt flatt følelsesliv og føler på en frustrasjon på grunn av det. 
Det skjer jo i det virkelige liv også, de som lyver mye og/eller skaper mye drama gjør jo det ofte fordi de har behov for å lage litt styr, skape situasjoner der de kan føle litt spenning (fordi de ikke klarer å føler så mye annet)

Anonymkode: 56e30...d47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å skjønne hvor dumme damer er. De klarer ikke å skjønne at til og med typiske trolle innlegg er troll. Og hvis de er usikre eller tror det så må de fore trollet masse allikevel med å si at de tror kanskje hvis om atte det kan være troll😳🤯🤯

Og så klarer de fae*n meg å lage noen og 20 sider eller mer om ingenting  🤣🤯

Anonymkode: c56ec...0e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer bare ikke å skjønne hvor dumme damer er. De klarer ikke å skjønne at til og med typiske trolle innlegg er troll. Og hvis de er usikre eller tror det så må de fore trollet masse allikevel med å si at de tror kanskje hvis om atte det kan være troll😳🤯🤯

Og så klarer de fae*n meg å lage noen og 20 sider eller mer om ingenting  🤣🤯

Anonymkode: c56ec...0e8

Det finnes damer her som er troll også. Jeg var det tidligere, men moderatorene oppdager det. Kunne trolle om alt mulig rart, mest om sånne ting som er sannsynlig at kan skje i virkeligheten, men som også kan provosere folk lett. Det menn troller om her er jo bare det samme om igjen og om igjen så det blir kjedelig,men ja det er kjipt å se at mange av damene mater trollet når de egentlig ikke burde gitt innlegget noe oppmerksomhet. Mannlige troll har ganske dårlig fantasi har jeg funnet ut. 

Anonymkode: e8eb6...706

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mistet sin funksjon har det vel ikke. Kan fortsatt finne svar og enkelte gullkort om man er villig til å skyfle unna all gråsteinen.

Anonymkode: 29a04...8bf

AnonymBruker
Skrevet
Jullen skrev (6 timer siden):

Særlig disse skikkelig spesielle, men som samtidig har vinklinger og tanker som gjør at de kan virke realistiske. 

Skjønner  jo det er for å få en slags oppmerksomhet rettet mot seg. Selv om de er anonyme. De får kanskje en følelse av at noen bruker tid på dem og syns det er fornøyelig å skape reaksjoner? Kanskje til og med fryder seg over at de klarer å irritere og provosere folk?

Trådene kan gjerne bli laaange på flere sider og ts følger opp med svar på kommentarer. Noen ganger blir hen avslørt i løgn underveis og vi får være mistanker, men vi får skjeldent svar på om vi har rett i våre mistanker om trolling. Vi må bare svare i god tro. For jeg tror det skjer såpass ofte at det ofte er umulig å avsløre inni mellom alle de andre dramatiske hverdagsfortelingene.

Mistenker også at mange på kg ser på de mest dramatiske situasjonene som blir skrevet om her, som ren underholding. Og de følger med og kommenterer av den grunn. Kanskje de liker følelsen av å ‘være med på dramaet?

Husker bladet ‘Det sanne’ fra 80-90 tallet. Det var dramatiske fortellinger fra virkeligheten. Men det ble nokså klart etterhvert at de fleste historiene var oppdiktet. Selv om de kunne virke realistiske. Likevel fortsatte de fleste som var fan av disse bladene å kjøpe dem.

Kanskje trolleinnlegg har noe av samme fenomenet?!🤔

Hva tenker dere om trolle-fenomenet?

Påstår du nå at historiene i «Det sanne» ikke hadde funnet sted? Det er i alle fall trolling.

Anonymkode: 55156...112

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være reklameinntekter...?

Anonymkode: 918bb...eb8

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det er trolling blitt som tacofredag og hockeysveisen i sin tid. Når alminnelige folk skal bedrive en aktivitet ser det ofte trist ut. Akkurat som Skal Vi Danse og lignende. Ser bare ikke bra ut. 

Anonymkode: cbe3d...6b3

AnonymBruker
Skrevet

ekstremt underholdene og se på hvordan folk reagerer. spesielt de som klikker og de som er litt mindre intelligente

Anonymkode: da5ae...b21

Skrevet

Selv jeg får høre til stadighet at jeg er et troll, synes det kun er moro jeg for det beviser bare at jeg ikke er en kjedelig A4 person 👍 og nei jeg er ikke troll, men synes bare det er moro at folk tror det, vi bygdefolk er noe for oss selv som byfolk ikke forstår noen ting om 😂

PS

jeg godkjenner at det kan bli brukerdebatt av meg etter dette og moderatorene må ikke slette om dere ikke må 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at det er mange fler som opplever en type ensomhet, spesielt nå under pandemien. I tillegg er det en god del mennesket som trenger både bekreftelse og oppmerksomhet, og all reaksjon er god reaksjon. 

Ved å trolle får de mye oppmerksomhet og reaksjon, og dette kan kanskje være med på å fylle noe som mangler i det virkelige liv. Noen liker jo også bare å fyre opp folk, men tør ikke gjøre det i det virkelige liv. Dermed er det enkelt å ty til et anonymt forum på nett. 

Anonymkode: 5b4b0...eae

• Liker 2
Skrevet

De kjeder seg og trenger litt underholdning, rett og slett.

Forstår jo til en viss grad at det kan være litt underholdende å se visse brukere her bikke over. 

Men må innrømme at jeg savner de gode gamle trolletrådene, var et par her som virkelig hadde talent altså. 😄 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ekstremt underholdene og se på hvordan folk reagerer. spesielt de som klikker og de som er litt mindre intelligente

Anonymkode: da5ae...b21

Tja, kanskje for de som trenger å se slike reaksjoner i teskje-format, dvs totalt ufiltrert ... Som trenger at det blir presentert på sølvfat. 

Anonymkode: cbe3d...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...