Gå til innhold

Hvorfor er folk så stygge mot hverandre på kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser så mange slemme kommentarer at jeg lurer på hva slags mennesker som sitter bak tastaturet.

Jeg synes det er utrolig feigt og sitte bak anonym funksjonen og si slemme ting

Livet er ikke så lett for noen, men hva får man ut av å kritisere andre på en slem måte?

Er dette mennesker som ikke tør å snakke offentlig mon tro...

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tåler du det ikke, da poster du det ikke. Enkelt og greit

Anonymkode: a057d...947

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvor man finner alle disse "slemme" kommentarene? Kan du/dere legge ved en link til disse grufulle innleggene så vi andre kan se disse kommentarene i rette sammenheng. 

• Liker 1
Skrevet

Bare av nysgjerrighet, hva er stygt for deg? 
Jeg er helt enig i at mange er skikkelig ufine her inne! Og jeg vet hva jeg synes er ufint og stygt. 
Selv skriver jeg det jeg mener at jeg kunne sagt ansikt til ansikt til noen. Men kanskje det blir sett på som stygt av noen….det jeg skriver i noen tråder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tåler du det ikke, da poster du det ikke. Enkelt og greit

Anonymkode: a057d...947

Hvis jeg poster at jeg er dypt deprimert og går med suicidale tanker så mener du det er greit at personen får beskjed om å henge seg?????????????????????

Man har et ansvar bak tastaturet

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alltid for meg enten 60 år gamle damer, eller omtrent like gamle menn. De er ikke «født og oppvokst» i verden med internett og skjønner ikke helt hvordan man skal oppføre seg. :vetikke:

Anonymkode: 53ef3...a25

• Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvor man finner alle disse "slemme" kommentarene? Kan du/dere legge ved en link til disse grufulle innleggene så vi andre kan se disse kommentarene i rette sammenheng. 

Jeg synes mange av dine innlegg er direkte slemme, men det er min mening. Vi har nok veldig forskjellig oppfatning

• Liker 4
Skrevet
Andungene skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg poster at jeg er dypt deprimert og går med suicidale tanker så mener du det er greit at personen får beskjed om å henge seg?????????????????????

Slike kommentarer er selvfølgelig ikke greit, og jeg tror nok du også vet at folk flest ikke anser slike kommentarer som akseptable i det hele tatt. Tråder som omhandler slik sensitive temaer blir som regel stengt av en grunn. 

• Liker 3
Skrevet
Andungene skrev (Akkurat nå):

Jeg synes mange av dine innlegg er direkte slemme, men det er min mening. Vi har nok veldig forskjellig oppfatning

:ler: Jaja, hvis du blir støtt av mine innlegg så skal det ikke mye til. Da har vi nok som jeg mistenkte veldig forskjellig oppfatning av hva som er "slemt".

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg har også reagert på mye slemt som kommer frem i tråder som handler om familierelasjoner, trygd, utseende, overvekt, alenemødre og fattigdom. Det gjør det, enten man velger å se det eller ikke. Det er jo mange som sliter med problemer og det er kanskje lett å la frustrasjonene få utløp i nettfora. Det er ikke bare her det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er alltid noen som skal slenge med leppa uansett hva trådens tema er. Blir så sliten av det.

Spesielt trist synes jeg det er at Kvinneguiden aksepterer systematisk kvinnehat her inne. Det har blitt en ukultur her jeg ikke har sett lignende av andre steder.

Anonymkode: 05e0b...31b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spesielt trist synes jeg det er at Kvinneguiden aksepterer systematisk kvinnehat her inne. Det har blitt en ukultur her jeg ikke har sett lignende av andre steder.

Problemet er at hvis man ikke har ultrafeministiske holdninger, og hvis man er åpen om dette, så blir man automatik stemplet som kvinnehater og moderatorene blir bedt om å slette det en skriver. Begrensning av ytringsfriheten når det er snakk om meninger fungerer faktisk ikke. 

• Liker 2
Skrevet
Andungene skrev (26 minutter siden):

Helt enig med deg. Det er utrolig mange stygge kommentarer her. Det er noe som heter det hjertet er fullt av, renner kjeften over av. Og man skal ikke måtte tåle alt av drittslenging.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Khadira skrev (2 minutter siden):

Problemet er at hvis man ikke har ultrafeministiske holdninger, og hvis man er åpen om dette, så blir man automatik stemplet som kvinnehater og moderatorene blir bedt om å slette det en skriver. Begrensning av ytringsfriheten når det er snakk om meninger fungerer faktisk ikke. 

«Begrensning av ytringsfrihet når det er snakk om meninger» er interessant. Vil det å forsøke å hindre folk i å uttale seg om sine meninger på et forum falle innunder her, synes du?

• Liker 1
Skrevet
Misssummerwhinther skrev (9 minutter siden):

Enig. Det er mange ufine brukere her inne som bare oppretter brukere for og spre kvalme og være ufine og tråkke andre ned. Det er veldig lurt og overse de, de har det nok ikke så bra med seg selv og ønsker og få ut frustrasjonen sin på andre. Lavmål de fleste som holder på slik er ofte anonyme 

At man ikke har det bra med seg selv skal da ikke gå utover andre.

• Liker 1
Skrevet
MapleSirup skrev (Akkurat nå):

«Begrensning av ytringsfrihet når det er snakk om meninger» er interessant. Vil det å forsøke å hindre folk i å uttale seg om sine meninger på et forum falle innunder her, synes du?

Folk roper ut om kvinnehat og at innlegg bør slettes for ofte - og ja, da vil jeg si at det er et forsøk på å hindre folk i å uttale seg om sine meninger, for å bruke dine ord.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg ser alltid for meg enten 60 år gamle damer, eller omtrent like gamle menn. De er ikke «født og oppvokst» i verden med internett og skjønner ikke helt hvordan man skal oppføre seg. :vetikke:

Nå må du kutte ut. Det er veldig mange unge som slenger dritt her. Det er tross alt flest av dem. Og du? Jeg er veldig glad for at jeg vokste opp uten internett og data og tør påstå at jeg oppfører meg bedre enn de som har vokst opp med internett og data.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange bitre mennesker her inne.

Anonymkode: 2eb67...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det har jeg tenkt og. Blant annet med tanke på alle homofobiske trådene som vedvarte i hele juni, så fikk jeg inntrykk av at det er mange gamle folk her. 

Anonymkode: d5def...b96

Skrevet

Jaja. Dette er et diskusjonsforum... Skriver noen noe som er helt dust så får de reaksjoner. Det er en del av kulturen.. Best å logge av om det blir for meget. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...