AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 ? Anonymkode: 8a055...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 Nei. Hiit trening er også bra for fettforbrenning. Anonymkode: aea67...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 Anonymkode: aea67...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 HIIT intervalltrening er nok best for både kondisjon og fettforbrenning. Det eneste aberet er at det er en mer slitsomt form for trening 😅 Anonymkode: 8262d...043 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) Det varierer hvor bra ulike ting fungerer for ulike folk, men de fleste profesjonelle løpere trener 15-30% med høy intensitet som intervaller og tempo. Resten er rolig. Langkjøring på over 1,5 time trener kroppens evne til å bruke fett som energikilde og styrker og effektiviserer muskler, men påvirker ikke lungekapasiteten og i liten grad laktat. Jeg synes det er synd å se mange trene hardt uten å ha bygget opp de grunnleggende musklene og kapilærene. De går glipp av mye og blir fort skadet eller utbrente. Periodisering er viktig. Jeg skulle likt å se en person komme seg gjennom et spesialsoldatopptak om han bare har holdt på med hiit.. Ironisk nok har de fleste søkerne en slik bakgrunn og det er med på å forklare hvorfor så mange feiler. Endret 5. juli 2021 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Faktisk er det slik at man forbrenner mer fett ved høy intensitet fordi man også får en gangske stor etterforbrenning. OG så går treningen mye fortere ved høy intensitet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg kan ikke uttale meg om fettforbrenning, men for meg er intervalltrening mye lettere å gjennomføre enn langturer. Jeg har ingen problemer med å yte maks i noen minutter, men har alltid slitt med formen når jeg prøver å løpe lengre enn en mil. Begynner å bli tung å få småvondter. Derfor er det der jeg satset på for å bli en bedre løper. Selv en mellomdistanseløper som Jakob Ingebrigtsen løper langturer på 20 km for å bli raskere. Å bruke cardio for å gå ned i vekt meningsløst for meg. Det funker ikke på mosjonsnivå. Anonymkode: 14442...966 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkagenser Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 Intervall er best for økt kondisjon, langkjøring/lav intensitet er best for økt utholdenhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 0.14): Jeg kan ikke uttale meg om fettforbrenning, men for meg er intervalltrening mye lettere å gjennomføre enn langturer. Jeg har ingen problemer med å yte maks i noen minutter, men har alltid slitt med formen når jeg prøver å løpe lengre enn en mil. Begynner å bli tung å få småvondter. Derfor er det der jeg satset på for å bli en bedre løper. Selv en mellomdistanseløper som Jakob Ingebrigtsen løper langturer på 20 km for å bli raskere. Å bruke cardio for å gå ned i vekt meningsløst for meg. Det funker ikke på mosjonsnivå. Anonymkode: 14442...966 Så klart det gjør det? All fysisk aktivitet virker positivt på helse og evt vektnedgang (om det er målet) Anonymkode: e483a...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå