AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Del Skrevet 3. juli 2021 Hei. Jeg holder på å gå ned i vekt - mangler 12 kg. Jeg trener styrke 2-3 ganger i uka og ligger på et kaloriunderskudd på 500-700 kcal i snitt. Logger alt jeg spiser så vet jeg er i underskudd. Er aktiv utenom treningen også, så spiser rundt 17-1900 kcal daglig. Jeg har gått ned i vekt tidligere, men da uten trening. Nå går jeg ned ca 1,5-2 kg i mnd - som er helt greit, har ikke lyst på noe hastediett. Likevel opplever jeg at det går myye saktere denne gangen. MEN jeg merker at jeg har fått litt mer muskler på kroppen, og lurer på om det kan være grunnen? Trodde ikke det var mulig å få mer muskler når man er i underskudd? Har trent i ca. 3 mnd. Hvor mye er evt. vanlig at man kan legge på seg av muskler? Merker at klærne sitter løsere selv om jeg ikke har mistet all verdens mange kg. Veier 82 kg og er 169 cm. Anonymkode: 5461b...8a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Del Skrevet 3. juli 2021 I så fall er det en positiv ting. Økt muskelmasse, betyr lavere fettprosent. Ikke heng deg opp i et magisk tall på vekta. Det blir helt feil. Anonymkode: c8399...73c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Del Skrevet 3. juli 2021 Selvfølgelig. Ved styrketrening bygger du muskler, og muskler veier. Men det er jo resultatet i speilet som er viktigst, ikke hovedsakelig hva vekten sier. Anonymkode: d8e84...005 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Del Skrevet 3. juli 2021 Takk for svar. Jeg forstår at man muskler veier, og at det er vanlig å gå opp i vekt av styrketrening. Men jeg trodde ikke det var mulig å ØKE muskelmasse når man ligger i et underskudd? Hovedårsaken til styrketrening min er å bevare muskelmassen, hadde planer om å bygge når jeg hadde gått ned. Men er jo et kjempepluss om jeg får to fluer i en smekk🤭 Anonymkode: 5461b...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Del Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Jeg forstår at man muskler veier, og at det er vanlig å gå opp i vekt av styrketrening. Men jeg trodde ikke det var mulig å ØKE muskelmasse når man ligger i et underskudd? Hovedårsaken til styrketrening min er å bevare muskelmassen, hadde planer om å bygge når jeg hadde gått ned. Men er jo et kjempepluss om jeg får to fluer i en smekk🤭 Anonymkode: 5461b...8a4 Du kan øke muskelmasse i underskudd men det krever litt. Så lenger du har kontroll på kalori inntak skal de ikkje ha negative innvirkning på vekta. I oppstarten av trening ka du ha litt ekstra vann i kropp men det går over. Anonymkode: 2ac85...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. juli 2021 #6 Del Skrevet 3. juli 2021 Ts: har det på helt samme måte som deg, men jeg veier 84,7 kg og er 170 cm 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. juli 2021 #7 Del Skrevet 3. juli 2021 Kroppen holder nok på noe ekstra vann også pga treningen. Det er ikke all verdens med muskler du legger på deg på 3 mnd. Men jeg opplever samme som deg, vektnedgangen går saktere (eller for min del stagnerte den), samtidig som jeg ser endring på kroppen. Det samme skjedde sist jeg gjorde dette for 10+ år siden. For min del er jeg nå på et punkt der jeg verken går ned i vekt eller opplever progresjon i treningen. Så jeg har valgt å øke matinntaket litt i håp om mer progresjon på trening, og legge vektfokuset litt vekk. Allerede etter en uke ble det betydelig progresjon! Så den der balansen mellom trening og vektnedgang er ikke enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå