Gå til innhold

Hva skal du lære i dette livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror at jeg skal lære å være helt alene i dette livet. Uten nettverk. Det har blitt mye av det. :sukk: 

Anonymkode: 482b1...7c6

Så flott oppgave ❤️ Det kan du vokse mye på :)

Anonymkode: 474d2...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 17.09):

Ts her. Takk for innspill. I tillegg sa hun og en annen i en pod at vi omgir oss med de samme menneskene - sjelene - i hvert eneste liv og vi har alle forskjellige roller i alle livene. Vi kan ha alle familiære tilknytninger med hverandre, være en kjøpmann på hjørnet eller en nabo, ha vært et kjærlighetspar som i neste liv blir noe helt annet, men vi fortsetter å skulle ha den kontakten med hverandre som vi skal ha for å lære dette som vi skal lære. Veldig rart å tenke på. 

Anonymkode: 482b1...7c6

Sjeleklynger, ja! 

Anonymkode: 474d2...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (9 timer siden):

Og du då, TS? Kvifor har du valt dette livet? Kva er di livsoppgåve? 

Jeg skrev det rett før ditt inlegg.  ;)  *se under*

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror at jeg skal lære å være helt alene i dette livet. Uten nettverk. Det har blitt mye av det. :sukk: 

Anonymkode: 482b1...7c6

 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen bestemt fasit. Du skal lære alt det du får mulighet til, men det krever at en tar handling og våge kaste seg uti noe uansett utfall.
 

Anonymkode: 12670...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fasit nei, men har en gjort veldig mye av en ting i ett liv, så skal kanskje det motsatte erfares i neste, så en får med seg bredden av det i det å være menneske? 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen fasit nei, men har en gjort veldig mye av en ting i ett liv, så skal kanskje det motsatte erfares i neste, så en får med seg bredden av det i det å være menneske? 

Anonymkode: 482b1...7c6

Betyr det at hvis du har vært mye snill i et liv skal i et annet liv være slem?

Anonymkode: 12670...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke. Jeg har ikke svarene, bare mange spørsmål og mulige svar. 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i følge Hinduismen en blir født i den kasten en fortjener i forhold til hvordan en var i det forrige liv ? Har en litt sånn følelse om temaer i denne tråd. Selv om jeg tenker på det som symbolsk tenkning og ikke realiteter. 

Tenkte så: ok så må jeg ha vært en skikkelig jævel i mitt forrige liv. En kvinnelig nazitopp, med hovmod av dimensjoner, og hard og sprø som pimpstein. Men som angret dypt siden og prøvde gjøre godt. For dette i dette livet har det vært 30 år med helvete/straff og tull og smerte, før jeg fant av ting. Men jeg er tross alt født i ett ekstremt privilegert land og med verdens beste levestandard og blitt fulgt opp på ett vis. Sett sånn på det har jeg nå sonet min del av straffen i dette liv og fikk kred for omvendelsen i forrige liv med å bli født i her... og skal nå videre. Neste liv vil straffen være like lang men mildere. ( ikke nok med ett liv i straff for hu naizikjerringa der) Ja om  jeg ikke nå velger bli en sur ego bitch og bygger mer skyld. 

Sånt noe gøy kan en fable om. He he. Men... så fant jeg plutselig trøst i tanken. Utrolig nok. Lidelsen hadde en mening. Pluss jeg bærer nok enormt mye skyld og har straffet meg selv og.. hm. Tror faktisk jeg skal få en fin porsjon egenterapi ut av denne tråd tross min ihuga ateisme. Så sånn kan en også tenke om det en tror og ikke.

Og hvem vet hva som er sant alltid.

Anonymkode: a6156...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det i følge Hinduismen en blir født i den kasten en fortjener i forhold til hvordan en var i det forrige liv ? Har en litt sånn følelse om temaer i denne tråd. Selv om jeg tenker på det som symbolsk tenkning og ikke realiteter. 

Tenkte så: ok så må jeg ha vært en skikkelig jævel i mitt forrige liv. En kvinnelig nazitopp, med hovmod av dimensjoner, og hard og sprø som pimpstein. Men som angret dypt siden og prøvde gjøre godt. For dette i dette livet har det vært 30 år med helvete/straff og tull og smerte, før jeg fant av ting. Men jeg er tross alt født i ett ekstremt privilegert land og med verdens beste levestandard og blitt fulgt opp på ett vis. Sett sånn på det har jeg nå sonet min del av straffen i dette liv og fikk kred for omvendelsen i forrige liv med å bli født i her... og skal nå videre. Neste liv vil straffen være like lang men mildere. ( ikke nok med ett liv i straff for hu naizikjerringa der) Ja om  jeg ikke nå velger bli en sur ego bitch og bygger mer skyld. 

Sånt noe gøy kan en fable om. He he. Men... så fant jeg plutselig trøst i tanken. Utrolig nok. Lidelsen hadde en mening. Pluss jeg bærer nok enormt mye skyld og har straffet meg selv og.. hm. Tror faktisk jeg skal få en fin porsjon egenterapi ut av denne tråd tross min ihuga ateisme. Så sånn kan en også tenke om det en tror og ikke.

Og hvem vet hva som er sant alltid.

Anonymkode: a6156...d02

Det jeg har lest og hørt, og som også gir mening for meg, er at smerte og lidelse i dette livet ikke nødvendigvis skyldes at man har gjort noe slemt i et tidligere liv, men at sjelen har bestemt seg for å erfare og kjenne på nettopp disse utfordringene og smertene i det neste livet, for å erfare hvordan det kjennes, og kanskje også lære seg hvordan man best mulig skal takle det. Jeg har også lest at dersom man ikke skulle takle utfordringene man har, og velger å avslutte livet fordi alt føles så tøft, så får man de samme utfordringene også i det neste livet, fordi man skal stå i det og lære å takle det, virkelig erfare alt det fører med seg, og likevel komme seg gjennom det. 

Anonymkode: da011...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære meg å forvandle mørke til lys. 

Å elske ubetinget. 

Å sette meg selv fri. 

Være en positiv påvirkning på andre. 

Å utstråle godhet og oppriktighet. 

Anonymkode: 51087...8ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her for å lære at man aldri kan få noe man trenger fra et annet menneske, alt finnes inni deg selv. Jeg er her for å lære å elske meg selv, elske livet mitt og gå min egen vei. Vi er alle fra samme kilde. Både mennesker og dyr og alle fortjener den samme respekten. Jeg er her for å lære at ingen er mer verdt enn meg og jeg er ikke mer verdt enn noen andre. Heldigvis så har noen vakre sjeler blir sendt på min vei for å lære meg dette ❤️

Endret av indigob
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lære meg å forvandle mørke til lys. 

Å elske ubetinget. 

Å sette meg selv fri. 

Være en positiv påvirkning på andre. 

Å utstråle godhet og oppriktighet. 

Anonymkode: 51087...8ba

 

indigob skrev (1 time siden):

Jeg er her for å lære at man aldri kan få noe man trenger fra et annet menneske, alt finnes inni deg selv. Jeg er her for å lære å elske meg selv, elske livet mitt og gå min egen vei. Vi er alle fra samme kilde. Både mennesker og dyr og alle fortjener den samme respekten. Jeg er her for å lære at ingen er mer verdt enn meg og jeg er ikke mer verdt enn noen andre. Heldigvis så har noen vakre sjeler blir sendt på min vei for å lære meg dette ❤️

Så nydelig å lese innleggene deres❤️ Kanskje er det nettopp dette vi alle skal lære? Dette er den ultimate lærdommen vi alle skal lære, gjennom ulike utfordringer? 

Anonymkode: da011...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette livet må jeg lære meg å sette ned tempoet, si nei fordi det er det jeg vil og ja når jeg trenger noe som er bra for meg og min sjel. Kunne gjøre dette uten å få dårlig samvittighet for at jeg nå prioriterer meg selv, når andre vil ha meg og min tid til å gjøre ting for seg og sitt i deres liv. 

Jeg tror jeg kan gjøre noe med tingfikseringen min og få det ned til et litt stort, nødvendig minimum. Jeg trenger egentlig bare litt for å ha det bra. Gi bort overskudd til dem som ikke har. Jeg har visst om det lenge, men sliter fremdeles. Jeg er for glad i komfort og ting. Jo mere jeg har, jo mere tynger det...kan jeg kjenne. Ansvar. Forsikringer. :sukk: Jeg jobber videre med saken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

 

Så nydelig å lese innleggene deres❤️ Kanskje er det nettopp dette vi alle skal lære? Dette er den ultimate lærdommen vi alle skal lære, gjennom ulike utfordringer? 

Anonymkode: da011...103

livet er vakkert og det å elske er vakkert ☺️ Jeg er overbevist om at det er mye mer til livet enn det fysiske. jeg vet at denne kroppen bruker jeg til å uttrykke meg. Kroppen dør, men min bevissthet er udødelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takle utfordringer og skuffelser uten å gå til grunne tydeligvis. 

Synes jeg har klart det noenlunde bra, men nå begynner jeg å bli sliten og lei av slikt, og ønsker inderlig å bare få leve et rolig, godt og stabilt liv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/3/2021 at 11:08 PM, AnonymBruker said:

Tenk om en møter sin verste fiende igjen og igjen og ikke klarer å løse oppgavene? :( 

Anonymkode: 482b1...7c6

Jeg tror noen ganger at det er det jeg har holdt på med gjennom flere liv, at jeg gang på gang har blitt ødelagt av andres svik og grusomhet og drevet i døden. Jeg har hatt sanndrømmer og heftige flashbacks om hendelser som ikke er fra dette livet. Så lærdommen er visst å tåle å bli utsatt for svik, grusomhet og ondskap uten å ødelegges og dø, men kjempe for å ta vare på mitt liv og bruke det livet til å hjelpe andre som er i fare for å ødelegges. Har fått hjulpet noen.

Jeg har vært gjennom mye i løpet av dette livet og skulle egentlig vært død av flere grunner, men her er jeg nå og får gjøre det beste ut av det. Jeg tenker det gir en mening, uansett hva man tror eller ikke tror.

Anonymkode: ea534...4e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 Hvis teorien er at man lever mange liv "om igjen" og man er etter hvert en gammel sjel, så blir det jo nødt til
å komme helt nye sjeler til jorden regelmessig, for befolkningen bare øker og øker. Hvordan blir de nye sjelers
liv i forhold til oss som har levd mange liv? Er det forskjeller som "seere" kan finne ut noe om, eller er vi alle like
i menneskelivhammen vår om vi er gjengangere eller helt nye besøkende? Lilli Bendriss; hvor er du?  :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 11:32 AM, Hoppetaujenta said:

 Hvis teorien er at man lever mange liv "om igjen" og man er etter hvert en gammel sjel, så blir det jo nødt til
å komme helt nye sjeler til jorden regelmessig, for befolkningen bare øker og øker. Hvordan blir de nye sjelers
liv i forhold til oss som har levd mange liv? Er det forskjeller som "seere" kan finne ut noe om, eller er vi alle like
i menneskelivhammen vår om vi er gjengangere eller helt nye besøkende? Lilli Bendriss; hvor er du?  :klo: 

Ofte er de aller nyeste sjelene de som blir født i stamme- og urbefolknings samfunn som i land afrika, brasil, nepal. De som ofte sliter med de mest primære behovene. Mange her i land som norge er allerede gamle sjeler. De primære behovene som mat og vann er ikke det vi sliter med her.

Det skjer og en gang at gamle sjeler blir ferdig med å inkarnere til jorden for at dem har fått full tank på en måte. Da trenger de ikke inkarneres mer hit til planeten med kan begynne å inkarnere til høyere dimensjoner og planeter enn det jorden er.

 

Anonymkode: 12670...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-7 den 21.47):

Jeg tror noen ganger at det er det jeg har holdt på med gjennom flere liv, at jeg gang på gang har blitt ødelagt av andres svik og grusomhet og drevet i døden. Jeg har hatt sanndrømmer og heftige flashbacks om hendelser som ikke er fra dette livet. Så lærdommen er visst å tåle å bli utsatt for svik, grusomhet og ondskap uten å ødelegges og dø, men kjempe for å ta vare på mitt liv og bruke det livet til å hjelpe andre som er i fare for å ødelegges. Har fått hjulpet noen.

Jeg har vært gjennom mye i løpet av dette livet og skulle egentlig vært død av flere grunner, men her er jeg nå og får gjøre det beste ut av det. Jeg tenker det gir en mening, uansett hva man tror eller ikke tror.

Anonymkode: ea534...4e4

Har sett inn i andre liv selv gjennom hypnose. Det er som en husker tilbake til en  yngre del av seg selv. 

Anonymkode: 51087...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...