Gå til innhold

Å bry seg om klimaet uten å leve deretter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til alle som bryr seg om klimaforandringene. Altså ikke til dere som ikke bryr dere om (eller ikke tror på) klimaforandringene.

Jeg opplever at svært mange som sier at de bryr seg om klimaforandringene lever et liv som ikke passer med dette, særlig i forhold til reise hvor de flyr og kjører mye bil og et høyt forbruk. Det meste folk gidder å strekke seg, er å sortere plast og kjøpe mindre plastprodukter enn de ville ha gjort ellers. Og det er bra for miljøet, men har liten eller ingen klimaeffekt. Ofte stemmer de på miljøpartier (mdg, sv, venstre), og deltar på ting som klimabrølet, men livsførselen deres er som en som ikke bryr seg om klimaforandringene.

Så hvordan klarer dere som er bekymret for klimaet å rettferdiggjøre flyreiser f.eks. Hvis dere virkelig hadde brydd dere, ville dere ikke sluttet å fly? Eller hatt full kjøpestopp, bortsett fra det som er helt nødvendig?

Jeg mener ikke å være dømmende, jeg er nysgjerrig på hvordan dere rettferdiggjør det overfor dere selv. Hvorfor føler dere ikke at dere har noe personlig ansvar?

Anonymkode: f37af...b20

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er nok at de du nevner er mer opptatt av å for egoet sitt

Anonymkode: 37842...e2a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det har egentlig ikke gått opp for meg før etter korona kom hvor mange nordmenn som måler sin livskvalitet i antall reiser. Jeg var naiv og visste ikke at det var vanlig å reise til utlandet ved en hver langhelg for å føle mening med livet (litt satt på spissen, men poenget står seg.)

Så ut i fra dette så tror jeg skremmende mange nordmenn er uinteresserte i å endre sin livsstil.

Endret av Twinkle~
Skrivefeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Twinkle~, er ganske satt ut av hvor viktig utenlandsferier er for mange. Jeg visste jo at det var en god del mennesker som likte å reise mye men at deres livskvalitet trues når de ikke får reise....wow.

Anonymkode: 9f967...923

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...