Gå til innhold

Hvordan klarer vanlig ok trente å gå Besseggen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På et punkt er det en kjetting. For meg går det helt fint å holde fast i den mens jeg heiser meg ned, men jeg kan ikke forstå at alle som går der klarer å holde så godt tak i en kjetting at de ikke glipper og faller ned. Noen som kan forklare? Jeg hadde aldri klart det om jeg ikke var turner. 

Anonymkode: e6454...f83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var ingen kjetting eller tau der da jeg gikk. 

Bare en helt ok fottur. Litt luftig i ca 30 meter, men ellers helt grei. Ikke så mye stigning en gang. Og jeg er vokst opp på indre østlandet, med Sats som treningsform. 

Anonymkode: 941c2...baf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

På et punkt er det en kjetting. For meg går det helt fint å holde fast i den mens jeg heiser meg ned, men jeg kan ikke forstå at alle som går der klarer å holde så godt tak i en kjetting at de ikke glipper og faller ned. Noen som kan forklare? Jeg hadde aldri klart det om jeg ikke var turner. 

Jeg klarte det uten noen problemer og jeg var middels trent og veide 30 kg for mye. Synes ikke Besseggen var så veldig utfordrende utenom at turen tar mange timer.

Anonymkode: a36ba...0f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjettingen var det verste punktet, men ikke fordi jeg ikke klarte å holde i den, det opplevdes bare skummelt. På det tidspunktet jeg gikk Besseggen trente jeg overhodet ikke, og hadde ikke gjort det på mange år. Det gikk helt fint.

Anonymkode: 1dbbd...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var ingen kjetting eller tau der da jeg gikk. 

Bare en helt ok fottur. Litt luftig i ca 30 meter, men ellers helt grei. Ikke så mye stigning en gang. Og jeg er vokst opp på indre østlandet, med Sats som treningsform. 

Kjettingen er ikke på eggen, men på vei ned fra Veslefjellet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk der med niåringen i fjor. Og heller ikke jeg er godt trent. Det eneste er som nevnt over, det tar lang tid.

Anonymkode: 39332...a7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kjettingen er ikke på eggen, men på vei ned fra Veslefjellet.

Kan uansett ikke huske den, så har ikke gjort stort inntrykk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ikke er i nærheten av krevende

Anonymkode: edac5...a5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt krevende nei. 😅

Anonymkode: e584e...8ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk den noen år siden var jeg noen kg for mye og veldig utrent. Det gikk fint. Flott tur! Husker ikke noen kjetting?

Anonymkode: d81d8...ddc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det skjedd et ras som gjorde det nødvendig med kjetting på nedsiden av fjellet? Hvordan kom man seg ellers over uten kjetting tidligere? Til dere andre som så kjettingen: synes dere det var vanskelig å holde seg fast? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gikk der med niåringen i fjor. Og heller ikke jeg er godt trent. Det eneste er som nevnt over, det tar lang tid.

Anonymkode: 39332...a7d

Jeg skulle til å skrive det, kjenner flere som har gått der med barn i barneskolealder. Tror yngste var 8 eller 9

Anonymkode: cbf52...4de

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer alle på ni å holde seg fast i kjettingen? De får kanskje hjelp av foreldre, men hvordan klarer foreldrene det i såfall? 

AnonymBruker
Skrevet

Selve eggen var ikke farlig og det skal veldig mye til for at ting går galt der, men ved kjettingen er det annerledes 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvor den kjettingen det er snakk om er, men Besseggen er en så enkel tur at det er vanlig for grunnskoleklasser på Østlandet å ha klasseturer dit. Båten ut - gå tilbake.

Anonymkode: 74cb3...15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...