miss Skrevet 13. september 2005 #1 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg skal bli tante........ Litt raskt i svingene har det gått,barnet var ikke planlaggt. Sier hun har brukt p- piller,men blitt gravid. De vurderte abort....Hun har to gutter fra før. Dette var jo for godt til å vare,kjente ikke hverandre,gravid første gangen de var sammen. Men beholder barnet og det er de jo to om den saken! Problemet er at det har dukket opp mange litt rare ting om denne jenta, som vi i fam. ikke kjenner. Bla.inkasso,rart barneoppdragelse,barnevernet har vært bekymret før,faren tar ikke annsvar for de andre barna,syklig syk(ultra lyd 3 ganger )og er 7 mnd. på vei.juger, og snakker no voldsomt.,psykologi rapport pga. eksen på stod hun var psykisk syk,kan ikke ta ansvar for 3 barn alene!!!Flytter rundt om kring i landet. Hvordan går jeg frem for å hjelpe min bror??? Hun har to personligheter oven for mennesker,klarer å snakke folk rundt fingeren og er mannipulerende. Oppdaget ikke det med det samme,men nå etter 7 mnd. ser jeg ting er riv ruskende galt! Hvor skal jeg henvende meg?Jordmor,helsesøster,familievern kontoret??? rettigheter, Er bekymret for barnet som skal bli født(skal ikke ligge på sykehus) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 13. september 2005 #2 Del Skrevet 13. september 2005 Barnevern? Men selv om folk har oppført seg rart før behøver ikke det bety at de ikke kan forandre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. september 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2005 Det er sant! Men det er jo nå vi ser at hun ikke tar seg av de barna hun har!! bekymret for det nye barnet jeg da! Et barn skal vel ikke ligge å sove på sofaen i 22 tiden,når samboer kommer hjem!!Gidder ikke å hjelpe og leggeo,mor bare sitter der! Jeg vet jo at hun oxo har det vansklig i den situasjonen når hun er gravid(hormoner i sving)ønsker på en måte og i vare ta henne,men hun også må jo få hjelp noen steder. samtidig som j ønsker å hjelpe pappan til det ufødte barnet. Har litt vansker for å forklare dette ordentlig. Noen som vet forstår el.har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. september 2005 #4 Del Skrevet 13. september 2005 Problemet er at det har dukket opp mange litt rare ting om denne jenta, som vi i fam. ikke kjenner. Bla.inkasso,rart barneoppdragelse,barnevernet har vært bekymret før,faren tar ikke annsvar for de andre barna,syklig syk(ultra lyd 3 ganger )og er 7 mnd. på vei.juger, og snakker no voldsomt.,psykologi rapport pga. eksen på stod hun var psykisk syk,kan ikke ta ansvar for 3 barn alene!!!Flytter rundt om kring i landet.← Nja, dersom det er omsorgssvikt så må jo barnevernet på banen for de barna som hun nå har. Men ang inkasso så kan hun jo være en god mor selv om hun har det? ( og ikke skjønner jeg hva andre i familien har med det å gjøre???) Og rar barneoppdragelse, hva betyr det? Og hun kan vel heller ikke klandres dersom hennes x ikke tar ansvar? Det andre som du skriver om bl.a psykologi rapport, er jo mulig hun HAR problemer, men hun forsøker å få hjelp for det? Dersom hun har en sak hos barnevernet og dette går på hennes evne som omsorgsperson, så kan din bror kanskje ta kontakt med de for å få råd hos de til hva han skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. september 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 13. september 2005 JA,han må ta kontakt et sted for å få litt info og hjelp!* Kanskje barnevernet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 13. september 2005 #6 Del Skrevet 13. september 2005 Han kan få en anonym rådgivingsamtale med en kurator i Barneverntjenesten. Kanskje det vil hjelpe han i å forstå hva han skal gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 13. september 2005 #7 Del Skrevet 13. september 2005 Hvorfor kan ikke han søke om foreldreansvaret for dette barnet? Om hun har nok med de to hun har kan vel hun ha tilsynsrett til tredjemann og han ha hovedomsorgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 13. september 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 13. september 2005 Ja hovedomsorgen,og han har tenkt tanken og hun har sagt at hun kan ikke sitte alene med 3 barn,så han må ta ansvaret for den som skal bli født!!! Men så skifter humøret fort sammen med meningene!! så skal han ikke få se barnet og div. Det er en vanskelig situasjon.....for begge to!! Men anonym(barnevernstjenesten) samtale hørtes jo ut som en løsning....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 13. september 2005 #9 Del Skrevet 13. september 2005 Ja hovedomsorgen,og han har tenkt tanken og hun har sagt at hun kan ikke sitte alene med 3 barn,så han må ta ansvaret for den som skal bli født!!! Men så skifter humøret fort sammen med meningene!! så skal han ikke få se barnet og div. Det er en vanskelig situasjon.....for begge to!! Men anonym(barnevernstjenesten) samtale hørtes jo ut som en løsning....... ← Men det er da vel ikke hun alene som avgjør hvem som skal ha hovedomsorgen for barnet? Om han kan ta seg av barnet tror jeg barnevernet kan være til hjelp for å gjennomføre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elodi Skrevet 14. september 2005 #10 Del Skrevet 14. september 2005 Kanskje broren din allerede nå bør snakke med en advokat og kreve omsorgen for barnet? Å søke råd hos barnevernet er nok også lurt. Slike ting er veldig veldig trist! Lykke til både som tante og til broren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 14. september 2005 #11 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg aner ikke hvordan sånne regler er,men vil bare fortelle om bror til venninna mi.Han var oppi i en liknende situasjon,bare at dama ikke hadde unger fra før.Men hun var heller ikke i stand til å ta seg av ungen dei fikk,så han fikk foreldrerett og ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porselen Skrevet 15. september 2005 #12 Del Skrevet 15. september 2005 En fetter av meg har nettopp fått omsorgen for sitt barn etter at mor ikke klarte å ta vare på barnet selv. Hvis din bror er nogelunde oppegående og villig til å ta seg av barnet sitt så er nok dette rette veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 15. september 2005 #13 Del Skrevet 15. september 2005 Er det virkelig så mye verre å være alene med 3 barn enn med 2? Må man, så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 15. september 2005 #14 Del Skrevet 15. september 2005 Er det virkelig så mye verre å være alene med 3 barn enn med 2? Må man, så må man. ← Ja,hvis man knapt klarer å ta vare på de to en har fra før.OG en baby KREVER masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 15. september 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 15. september 2005 Ja en baby krever masse!!! og da en ikke klarer å følge opp 2 som er 4 og 7 år Er det en grunn til å bli bekymret!! Tror han bare må stå på og være ærlig,når han skal snakke med helsesøster i første omgang!! Takk,godt at noen forstår selv om det må oppleves!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 15. september 2005 #16 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg tror det også er viktig å kontakte en advokat for en rådgivningstime slik Elodi antyder. Barnevernet bør ikke og kan ikke ? involvere seg mht hvem av foreldrene som skal ha daglig omsorg. De vil derfor sansynligvis henvise vidre til advokat. OM din bror skal ha noen mulighet til daglig omsorg for et så lite barn må han ha knallharde bevis på at mor ikke er egnet slik situasjonen er i dag (tidligere saker, f.eks. 1-2 år tilbake har "ingenting" å si). Hva som regnes for slike bevis er vanskelig å si. Erfaringsmessig vil ikke Barnevernet si noe om hva slike bevis bør inneholde og hvordan det skal dokumenteres, samtidig med at de vil henvise til en advokat. En advokat kan derfor være bedre egnet, men velg en advokat som er oppegående på FAMILIERETT. Det er også mulig å kontakte Foreningen 2 Foreldre (F2F) for råd og rimlig advokatbistand, men vær oppmerksom på at det (av forstålige grunner ?) er en del samværsforeldre som kan virke litt bittre fordi de er fratatt muligheten til omsorg for egne barn, basert på bostedsforelders ønske (gjelder både kvinner og menn) Samtidig er jeg av den formening av at han bør gjøre alt han kan for å holde forholdet samlet frem til barnet er født. Hvis ikke mister han automatisk foreldreansvaret, og om moren er slik jeg oppfatter henne som kan hun gjøre mye for å nekte han slikt ansvar i ettertid. Da blir det også vanskelig å ivareta barnets behov. La oss håpe at de kommer til en enighet som tilsier at barnet ikke blir skadelidende for en evt. konflikt mellom foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 15. september 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 15. september 2005 Samtidig er jeg av den formening av at han bør gjøre alt han kan for å holde forholdet samlet frem til barnet er født. Hvis ikke mister han automatisk foreldreansvaret, og om moren er slik jeg oppfatter henne som kan hun gjøre mye for å nekte han slikt ansvar i ettertid. Da blir det også vanskelig å ivareta barnets behov. La oss håpe at de kommer til en enighet som tilsier at barnet ikke blir skadelidende for en evt. konflikt mellom foreldrene. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå