Gå til innhold

Fedmeoperasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt med fedme hele livet mitt, og har endelig fått operasjon, etter 5 år og 2 ganger avslag , er det noen andre som har tatt den operasjonen og som vet hvor lang ventetid det er , skal på sånn informasjons greier etter fellesferien .

Anonymkode: 546c4...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Jeg tok operasjonen for en måned siden, jeg svarer gjerne på spørsmål :) Ellers er det også en egen Facebookgruppe for bypass- og sleeveopererte i Norge som er sånn høvelig aktiv. Folk er veldig hyggelige der. 

Gratulerer så mye med operasjon! Selv dro jeg til fastlegen min for ca. ett år siden (mener det var en gang i juli), så ble jeg henvist til ernæringsfysiolog for samtale og han ga grønt lys for videre henvisning til operasjon. Måtte gå på et kurs over et par uker først hvor vi lærte om risikoer, varige livsstilsendringer mm., det var veldig greit. Det tok altså ca. 11 måneder fra jeg dro til fastlegen til jeg lå ferdigoperert på sykehuset, dette var i Oslo. 

Anonymkode: 1d2bb...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hei! Jeg tok operasjonen for en måned siden, jeg svarer gjerne på spørsmål :) Ellers er det også en egen Facebookgruppe for bypass- og sleeveopererte i Norge som er sånn høvelig aktiv. Folk er veldig hyggelige der. 

Gratulerer så mye med operasjon! Selv dro jeg til fastlegen min for ca. ett år siden (mener det var en gang i juli), så ble jeg henvist til ernæringsfysiolog for samtale og han ga grønt lys for videre henvisning til operasjon. Måtte gå på et kurs over et par uker først hvor vi lærte om risikoer, varige livsstilsendringer mm., det var veldig greit. Det tok altså ca. 11 måneder fra jeg dro til fastlegen til jeg lå ferdigoperert på sykehuset, dette var i Oslo. 

Anonymkode: 1d2bb...88c

Okei, ja jeg skal på sånn informasjons kurs nå rett etter fellesferien men har egentlig ikke fått så veldig mye informasjon videre, har heller ikke fått noe dato , de sa det ble rett etter fellesferien så tenker det blir i august en gang  , men det jeg fikk beskjed om var at det var 2 dager med kurs og en dag med individuelt , 

jeg ble henvist fra fastlegen for 5 år siden , søkte da på opperasjon men fikk avslag, ble henvist til Fedmeklinikken igjen ca 1-2 år igjen senere og søkte på nytt men fikk avslag igjen , ble henvist til Lhl og gikk der i over 2 år  hjelp til både psykisk og fysisk helse . Ble nettopp avsluttet , prøvde da noen tabletter men de tålte jeg ikke og havna på sykehus , byttet til saxenda men det funket heller ikke , og søkte på operasjonen igjen å denne gangen fikk jeg heldigvis et ja , så er helt i ekstase , har vært en lang reise men endelig får jeg hjelp . 

Anonymkode: 546c4...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...