Jens Skrevet 13. september 2005 #1 Del Skrevet 13. september 2005 Sønnen min på 4 måneder som til nå bare har vært søt og snill, har nå fått ett temperament som ikke ligner grisen. Han putter hele hånden i munnen og hyler. Han kan også hyle og slå rundt seg, kaste bamsen ut av vognen, og skrike uten att det er i forbindelse med gråt. Kan barn bli sånn når de holder på å få tenner??Han rett og slett trasser!!!Og jeg vet ikke mine arme råd, for helse søster sa jeg skulle la han skrike og holde på, men gjør jeg det, går det jo over til gråt, og jeg føler jeg ikke kan la en 4 måneder gammel baby ligge og gråte. Hvor lang tid tar det før tennene er på plass, og vil han være sint og ha vondt hele tiden?Og tror dere det er dette?Han vil ikke ligge lenge i vognen sin heller lenger. Å gå tur i mange timer kan jeg bare glemme. Han vil opp og se, men jeg kan jo ikke bruke sports vognen hvor han kan sitte ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 13. september 2005 #2 Del Skrevet 13. september 2005 Helt sikkert tenner.Slever han eller? Kjøp sånn gele som du stryker over tannkjøttet.Spør på apoteket. Avkjøl en bitering og la han leke med den.Ikke så voldsomt mye å gjøre med det.Noen babyer reagerer voldsomt når tennene kommer. Sønnen min var sånn også.Skikkelig sinna, tilogmed hadde diare og feber enkelte dager. Ikke bare la han ligge å gråte hele tiden så klart.Hold han og gå rundt med han.Dette går over skal du se.Gi han et bad eller kos, trilletur. Sønnen min fikk alle tennene når han var ca. 1 år.Men reagerte verst på de første tennene.Det kommer også perioder mens tannen bryter ut.Slevet hang og han tygget mye på hendene. I England fikk jeg beskjed om å massere med fingeren der du ser at tannkjøttet er lyst/hvitaktig og hovent.For det er der tannen er i ferd med å bryte ut.Ta sånn gele, og masser oppå . Det kan hende at han stopper å skrike i morgen eller om noen dager.Og så kan han begynne igjen når en ny tann kommer.Får håpe han bare reagerer sånn på de første tennene.Men sinna blir han nok ja.Det er jo forferdelig irritabelt i tannkjøttet hans, sårt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. september 2005 #3 Del Skrevet 13. september 2005 En fire måneder gammel baby trasser ikke. Men han får tenner, begynner såvidt å ane egen begrensning (noe som er frustrerende for ham), vil bli aktivisert og se seg rundt. Sover han godt når han ligger i sengen sin om natten? (Bare prøver eliminasjonsmetoden; Barn med væske i mellomøret får det vondere når de ligger) Min nr. 1 ville i perioder helst sitte i vogna og jeg kjøpte da en vognsele til ham rett og slett for å tvinge ham til å roe seg (men han var eldre enn fire måneder). Han var fortrolig med vogsele og protesterte ikke når den var i bruk. Inneimellom la jeg en vanlig hodepute (vanlig voksen-hodepute som vi bruker i senga), og la den under ryggen hans og dobbelt under hodet. Da ble han liggende litt skrått oppover, fikk litt mer overblikk og trivdes med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 13. september 2005 #4 Del Skrevet 13. september 2005 Høres ut som tenner, ja. Jeg ville kjøpt Dentinox på apoteket, og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 13. september 2005 #5 Del Skrevet 13. september 2005 Sønnen min på 4 måneder som til nå bare har vært søt og snill, har nå fått ett temperament som ikke ligner grisen. Han putter hele hånden i munnen og hyler. Han kan også hyle og slå rundt seg, kaste bamsen ut av vognen, og skrike uten att det er i forbindelse med gråt. Kan barn bli sånn når de holder på å få tenner?? ← Ja. Han rett og slett trasser!!!← Nei. Umulig å si hvor lenge dette vil vare, det er jo helt individuelt. Du har jo fått noen gode råd her før, har noe av det hjulpet? Gutten din er tydligvis svært sosial av seg, han trenger nok å få dekket det behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 13. september 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2005 Han sover veldig godt om natten i sengen sin på eget rom. Fra 1930 til 0700 uten å våkne, så det er nok ikke øret. Dentinox har jeg også prøvd. Syns så synd på han stakar, og vil jo ikke han skal være sint/ha vondt.....Det med puten i vognen var en god ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 13. september 2005 #7 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg føler med deg, Jens. Slik var Vesla også. Og for hennes del var det ikke tenner. For oss fungerte det greit da jeg snudde bagen på vogna. Da så ho noe annet enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2005 #8 Del Skrevet 13. september 2005 Dette kan jeg ikke på noen måte få sagt tydeligere:: EN BABY PÅ FIRE MÅNEDER TRASSER IKKE !!!!!! Jens, har du ikke noen helsestasjon du tilhører?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #9 Del Skrevet 13. september 2005 Kan en baby på 4 mnd kaste en bamse ut av vognen?? Må være en super baby du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 13. september 2005 #10 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Kan en baby på 4 mnd kaste en bamse ut av vognen?? Må være en super baby du har! ← Eldste min kunne blåse i fløyte når hun var 5 mnd gammel.Mellomste plystret når hun var 8-9 mnd gammel.Yngste løftet hodet etter smokken før han var 2 mnd gammel.Trenger ikke være superbaby for å klare det.Noen finner ut av sånt og noen gjør ikke det. Endret 13. september 2005 av Trebarnsmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #11 Del Skrevet 14. september 2005 Eldste min kunne blåse i fløyte når hun var 5 mnd gammel.Mellomste plystret når hun var 8-9 mnd gammel.Yngste løftet hodet etter smokken før han var 2 mnd gammel.Trenger ikke være superbaby for å klare det.Noen finner ut av sånt og noen gjør ikke det. ← Du har god fantasi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #12 Del Skrevet 14. september 2005 Du har god fantasi. ← Hehehe det er sant altså.Hvis du tenkte på blåse fløyte, så lå hun med den på gulvet og fikk ut lyder.Det jeg mente var at det trenger ikke å være superbaby for å få til sånne ting. Om en baby veiver med armene i sinne så kan godt leken fly ut av vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. september 2005 #13 Del Skrevet 14. september 2005 Hehehe det er sant altså.Hvis du tenkte på blåse fløyte, så lå hun med den på gulvet og fikk ut lyder.Det jeg mente var at det trenger ikke å være superbaby for å få til sånne ting. Om en baby veiver med armene i sinne så kan godt leken fly ut av vognen. ← Dette var meg, men ikke pålogget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 14. september 2005 #14 Del Skrevet 14. september 2005 Jenta mi har alltid vært utrolig sosial og nysgjerrig av seg. Så hun likte ikke og ligge i vogn som baby. Hun skrek helt hysterisk og var veldig sint. Så det ble ikke så mye turer på oss med vogn, og gikk jeg på tur, hadde jeg alltid med bæresele sånn så hun fikk se seg rundt, da var hun veldig fornøyd. Vi og gjorde det med pute, for og få heist opp litt. Eneste negative med det var at hun var veldig sterk og tok da tak i kantene på bagen og dro seg opp, så hun satt der som en potetsekk, hun var da 3 måneder. Så vogna funka egentlig veldig dårlig for oss fram til hun ble 6 mnd og satte seg opp av seg selv uten hjelp og vi da kunne begynne med sportsvogn. Men som de andre sier er det godt mulig det er tenner. Noen barn og er bare litt mer bestemte av seg, så de sier i fra bare, men er ikke trass. Vi har en utrolig bestemt frøken som har visst nøyaktig hva hun ville fra hun var nyfødt, men trassinga kom først når hun var 1 1/2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #15 Del Skrevet 14. september 2005 Hehehe det er sant altså.Hvis du tenkte på blåse fløyte, så lå hun med den på gulvet og fikk ut lyder.Det jeg mente var at det trenger ikke å være superbaby for å få til sånne ting. Om en baby veiver med armene i sinne så kan godt leken fly ut av vognen. ← Da kan jeg si meg enig med deg. Mødre tror gjerne godt om barna sine, men dette tok liksom kaka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. september 2005 Forfatter #16 Del Skrevet 14. september 2005 Med trass mener jeg att han skriker kjempehøyt, så ser han på meg, og ler...Det er den mest forferdelige lyd i verden, det skjærer i hodet...Helsesøster på helsestasjonen sa jeg skulle overse han når han gjorde dette, da dette var for å trasse!!!! Når det gjelder å kaste bamsen ut av vognen er han da virkelig ingen superbaby!Han løfter den jo over hodet, og kaster den i enden av vognen, og bak seg, så da klarer han jo også å kaste den ut av vognen. Motorikken til sønnen min tilsvarer en 5 måneder gammel baby i følge helsesøster, så det kan være det...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 14. september 2005 #17 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg synes det er merkelig at helsesøster kaller dette for trass...! Barn oppdager jo stadig nye ting - f.eks. hva de kan lage av lyder. Det er jo omtrent samme greie som små barn som hiver samme ting i gulvet om og om og om igjen for at noen skal plukke dem opp igjen. Dette er jo heller ikke trass, men mer: "Se, hva jeg får til. Jeg kaster bamsen på gulvet og mamma henter den. Tror jammen jeg kaster den en gang til..." Årsak/virkning-oppdagleser. De oppdager seg selv: "Se, jeg kan vinke med hånden min og da smiler alle til meg" eller "Jeg kan lage en veldig fin ropelyd".... Jeg synes at for å kalle noe for trass må faktisk barnet ha en bevisst tankegang i en viss grad - noe jeg anser en 4 - 5 mnd. gammel baby til ikke å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. september 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 14. september 2005 Joda, jeg er jo enig!Jeg lar han jo ikke ligge uansett. Men, skjønner nå att han har veldig vondt i munnen sin, stakar...... Får kose ekstra med ham da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå