Gå til innhold

Jeg GLEMTE at jeg var i karantene😱


sstinemor

Anbefalte innlegg

Som flere over her sier - du er faktisk ikke i karantene når du tar en test "for sikkerhets skyld". Mange som tar tester fordi de feks skal besøke noen som kan være sårbare for korona, og da er det greit å vite at man ikke er asymptomatisk. Eller hvis man skal ut og reise feks, så må man jo ta test 24 timer før eller noe for å få grønt koronapass. Da gir det ikke mening å være i karantene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruttveig skrev (12 timer siden):

Ja jeg testet meg jo fordi jeg hadde fått vondt i halsen og var så dårlig jeg måtte rett hjem og ta en lur, etter å ha vært på både jobb og besøksdag i barnehagen, så for min del var det lurt å teste seg bare i tilfelle. Så for mitt tilfelle gjorde jeg vel iallfall helt rett. Men greit å vite, takk for de opplysningene :)

Gjelder det samme hvis feks noen covidsmittede har handlet av meg på jobb? Fikk beskjed om at dette var tilfellet, akkurat da jeg sto i kassen. Da testet jeg meg og var i karantene for sikkerhets skyld, men fulgte jo bare det som sto der da 😅

Da testet du deg jo pga symptomer. Og det er noe annet enn det Ts gjorde. Har man symptomer skal man jo selvsagt være «i karantene» i påvente av svar.

Generelt:Har man symptomer anbefales man å være i karantene
Er man nærkontakt er man pålagt karantene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
rosemarin skrev (15 timer siden):

Da testet du deg jo pga symptomer. Og det er noe annet enn det Ts gjorde. Har man symptomer skal man jo selvsagt være «i karantene» i påvente av svar.

Generelt:Har man symptomer anbefales man å være i karantene
Er man nærkontakt er man pålagt karantene

Den er god ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare tok den for sikkerhetsskyld og ikke har symptomer trenger du ikke dra i karantene, slik er det hvertfall i Bergen. Forøvrig veldig bra at du tester deg, flere skulle tenkt som deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...