Gå til innhold

Er tjukk og vil slanke meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 178 høy og veier 85 kilo. Synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Er mann. Vil ned til 78 kilo. Hva gjør jeg. 

Anonymkode: d0178...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er 178 høy og veier 85 kilo. Synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Er mann. Vil ned til 78 kilo. Hva gjør jeg. 

Spis mindre enn du forbrenner, spis mye grønnsaker, magert kjøtt og lite karbo. Ta en løpetur et par ganger i uka og tren litt styrke et par ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke tjukk. Hva tror du folk som veier 40-50 kg for mye tenker når de leser det?

Anonymkode: 1dae0...5cb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke tjukk, blir så irritert over at folk skriver at de er tjukke, når realiteten er at de ikke er det.

Ikke rart så mange sliter med dårlig selvbilde, når man kan kalle en BMI på 26 for tjukk.

Anonymkode: 493a2...1ce

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (5 minutter siden):

Spis mindre enn du forbrenner, spis mye grønnsaker, magert kjøtt og lite karbo. Ta en løpetur et par ganger i uka og tren litt styrke et par ganger i uka. 

Det står ingenting om TS er vant til å trene eller ikke. Om han er utrent, er det ikke bare å starte med ett par løpeturer og styrke ett par ganger i uka. Disse tingene må man begynne gradvis og forsiktig meg. Ellers er sjansen  for skader stor.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er ikke tjukk. Hva tror du folk som veier 40-50 kg for mye tenker når de leser det?

Vi flirer litt, tenker ikke mer over det. I dag så mener jo folk de er smellfeite når de har BMI på 27 så ja... Vi tar det ikke så tungt med andre ord. 😄 

Anonymkode: b2cbe...34d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er ikke tjukk, blir så irritert over at folk skriver at de er tjukke, når realiteten er at de ikke er det.

Ikke rart så mange sliter med dårlig selvbilde, når man kan kalle en BMI på 26 for tjukk.

Anonymkode: 493a2...1ce

Men herregud da for et krenkesamfunn vi er blitt. Har ts en bmi på 26 er det ikke rart hun er misfornøyd. Jeg forstår henne godt, og hun er i sin fulle rett til å føle som hun gjør, og be om råd deretter. Hvis hun får bedre selvtillit av å gå ned noen kg, synes jeg hun skal gjøre det. Det skader jo ikke. Hvorfor skal hun holde det for seg selv? Jeg har nå et par kg mer enn jeg er vant til fordi jeg akkurat har født, og det er ikke veldig gøy nei.

Til ts

Det finnes mange sunne oppskrifter. Jeg er ingen tilhenger av trening, men vil selvsagt si at trening hjelper. Liker du ikke å trene, er gåturer, fysisk aktivitet i form av husarbeid og hagearbeid også god trening. Det finnes mye god sommermat, spennende salater, fisk, burgul, iskaffe som holder deg mett, mango og jordbær salat med chili og koriander.. 

Dansing er også veldig god trening, på tik tok nå er det en sånn mageøvelse som gjør magen flat 😊

Anonymkode: 53341...44b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men herregud da for et krenkesamfunn vi er blitt. Har ts en bmi på 26 er det ikke rart hun er misfornøyd. Jeg forstår henne godt, og hun er i sin fulle rett til å føle som hun gjør, og be om råd deretter. Hvis hun får bedre selvtillit av å gå ned noen kg, synes jeg hun skal gjøre det. Det skader jo ikke. Hvorfor skal hun holde det for seg selv? Jeg har nå et par kg mer enn jeg er vant til fordi jeg akkurat har født, og det er ikke veldig gøy nei.

Til ts

Det finnes mange sunne oppskrifter. Jeg er ingen tilhenger av trening, men vil selvsagt si at trening hjelper. Liker du ikke å trene, er gåturer, fysisk aktivitet i form av husarbeid og hagearbeid også god trening. Det finnes mye god sommermat, spennende salater, fisk, burgul, iskaffe som holder deg mett, mango og jordbær salat med chili og koriander.. 

Dansing er også veldig god trening, på tik tok nå er det en sånn mageøvelse som gjør magen flat 😊

Han.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingenting å si hva andre synes om egen vekt. Jeg er vant til lav fettprosent og mageruter. Når jeg av ulike grunner veier mer så synes jeg at jeg er tjukk. At noen andre er mye feitere gjør ikke at jeg ikke kjenner på ubehag når buksene strammer.

Anonymkode: 2ffae...ff3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Adrenalina1 skrev (59 minutter siden):

Det står ingenting om TS er vant til å trene eller ikke. Om han er utrent, er det ikke bare å starte med ett par løpeturer og styrke ett par ganger i uka. Disse tingene må man begynne gradvis og forsiktig meg. Ellers er sjansen  for skader stor.

Det står heller ikke noe om at han er utrent.

Jeg snakker heller ikke om at han skal begynne med maraton og 200 kg i benkpress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (1 time siden):

Det står heller ikke noe om at han er utrent.

Jeg snakker heller ikke om at han skal begynne med maraton og 200 kg i benkpress. 

Det er ikke noen mellomting skjønner jeg🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til ts

Selvfølgelig tenkte du at det var en kvinne! ;) Og det er garantert derfor du følte litt ekstra for å komme med en sånn fin stikker av typen "ikke rart hun er misfornøyd, skjønner henne godt!". At en selv tenker at man veier for mye, er ikke noe problem, selv om man omså har normal BMI. Det som derimot er helt tullete er når folk har sånne krasse meninger om andres kropp og vekt. Sånn som du.
TS er som sagt en mann, og kan ha en del muskler for alt du vet. Menn har generelt mer muskelmasse enn kvinner, selv de som er litt runde.

Ellers har vel TS fått gode råd om vektnedgang. Sunt kosthold og fysisk aktivitet er de to hovedpunktene. Man vet ofte godt selv hvor problemet ligger og hvor man må endre for å gå ned. Man må bare være ærlig med seg selv.

Anonymkode: 3f557...6c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å gi gode tips når vi ikke vet hva slags kosthold du har eller hvor aktiv du er. Men generelt så er det lurt å bevege seg litt mer, det trenger ikke være full treningsøkt, men start med å gå flere/lengre turer. Styrketrening er absolutt smart hvis man ønsker å øke muskelmasse. 

Kosthold er likevel den viktigste faktoren. Pass på at du ikke spiser for mye, hvis du vet du ikke spiser særlig sunt så prøve å gjør endringer i kostholdet ditt som du klarer å holde i lengden. Husk, å være sunn betyr ikke at du trenger å spise kjedelig!

Mitt beste tips er å planlegge måltider OG snacks, på den måte unngår man å spise impulsivt (det blir ofte en større mengde og mer usunn mat når man er impulsiv). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har man BMI på 26 så er man lubben. Veier du 40-50 kilo mer enn du skal så har man alvorlig fedme. Det er ikke det samme som tykk og kan virkelig ikke sammenlignes

Anonymkode: e5e3b...3ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Adrenalina1 skrev (5 timer siden):

Det er ikke noen mellomting skjønner jeg🤪

Den mellomtingen klarer han fint og det var den jeg siktet til i mitt første innlegg. Men det skjønte du heller ikke 😜

For en mann som skal ned skarve sju kilo, han klarer sikkert en løpetur et par ganger i uka, samt litt styrketrening i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han.

Åja. La ikke merke til det 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig tenkte du at det var en kvinne! ;) Og det er garantert derfor du følte litt ekstra for å komme med en sånn fin stikker av typen "ikke rart hun er misfornøyd, skjønner henne godt!". At en selv tenker at man veier for mye, er ikke noe problem, selv om man omså har normal BMI. Det som derimot er helt tullete er når folk har sånne krasse meninger om andres kropp og vekt. Sånn som du.
TS er som sagt en mann, og kan ha en del muskler for alt du vet. Menn har generelt mer muskelmasse enn kvinner, selv de som er litt runde.

Ellers har vel TS fått gode råd om vektnedgang. Sunt kosthold og fysisk aktivitet er de to hovedpunktene. Man vet ofte godt selv hvor problemet ligger og hvor man må endre for å gå ned. Man må bare være ærlig med seg selv.

Anonymkode: 3f557...6c2

Det var ikke intensjonen min. Jeg så en person som ville gå ned i vekt, utifra mål og høyde som jeg trodde tilhørte en kvinne, så skjønner jeg det godt. En kvinne med bmi på 26 er nok ikke fornøyd, hvem ville vært det tenker jeg. 

Hva skulle jeg sagt? "nei du er sikkert kjempefin, bare tren og spis sunt" ?? Det svaret kan man Google opp sjøl. M mange kommer hit for ordentlige råd. Jeg ville gjerne hatt medfølelse liksom. Sorry, men jeg gidder ikke fake det. 

Det gjelder forøvrig til en mann også, er han ikke fornøyd så er han ikke fornøyd. Personlig synes jeg menn med litt ekstra er fint, men det synes tydeligvis ikke denne mannen, og det må han få lov til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt mindre aktiv? Når du ikke er så aktiv lenger, og spiser som før, vil du gå opp i vekt.

Du sier heller ikke hvilken alder du er. Det blir litt vanskeligere å gå ned i vekt, jo eldre du blir.

Jeg er 100% enig med de andre som har sagt at du skal begynne å trene. I tillegg kutter du ut snack og gatekjøkkenmat, hvis du spiser det. Alkohol og øl inneholder mye kalorier. Tar du en kveld på byen med 6 halvlitere, har du inntatt 1170 kcal. Du trenger ikke å slutte å drikke, men vurder om du trenger å ta en halvliter til middagen resten av uka i tillegg.

Kutt ned på raske karbohydrater som hvitt mel og sukker. Et hamburgerbrød inneholder minst 300 kcal, og noen typer enda mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mindre porsjoner. Jeg har gått ned 40 kg ved denne metoden. Nekter meg selv ingenting. Er minimalt aktiv...

Anonymkode: 8d35d...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned Lifesum appen. Legg inn din nåværende vekt og din ønskede vekt. Da får du opp hvor mange kalorier du kan spise i løpet av en dag for å gå ned i vekt. Siden legger du inn det du spiser hver dag og det blir superlett å holde tellingen. Den har også masse tips om sunne måltider osv. Den kan også hente data fra din aktivitetsapp (jeg har StepsApp) slik at det blir tatt med i kaloribegrensningen. 

Anonymkode: 0e5f6...66c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...