L@dy Skrevet 12. september 2005 #1 Del Skrevet 12. september 2005 Ja, det er bare til å innrømme en gang for alle at nå er det helt tydelig bevist at jeg er ett SURREhode! Nå babyen min ble undersøkt av barnelege før vi reiste fra barsel, så ville hun at vi kom til undersøkelse (røntgen) for å undersøke hofteleddslukasjon. Hun sa det mest sannsynlig ikke var noe, men for å være helt sikker har vi fått time til dette. Flotte greier ja...Men jeg som har hatt "orden" i alle papirer vedr. babyen har tydligvis ikke det. For nå har jeg mistet innkallingen, og jeg aner jo ikke hvilke avdeling denne undersøkelsen skal foregå. Å ringe sentralbordet på Ullevål kan bli rimelig styr det og`, jeg innbiller meg at det ikke er en sentralbord "dame" å kunne svare på det. Men om noen vet hvilke avdelinger den type undersøkelser blir gjort på, så kan jeg bli satt over der for å få bekreftet avtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 13. september 2005 #2 Del Skrevet 13. september 2005 Ja, det er bare til å innrømme en gang for alle at nå er det helt tydelig bevist at jeg er ett SURREhode! Nå babyen min ble undersøkt av barnelege før vi reiste fra barsel, så ville hun at vi kom til undersøkelse (røntgen) for å undersøke hofteleddslukasjon. Hun sa det mest sannsynlig ikke var noe, men for å være helt sikker har vi fått time til dette. Flotte greier ja...Men jeg som har hatt "orden" i alle papirer vedr. babyen har tydligvis ikke det. For nå har jeg mistet innkallingen, og jeg aner jo ikke hvilke avdeling denne undersøkelsen skal foregå. Å ringe sentralbordet på Ullevål kan bli rimelig styr det og`, jeg innbiller meg at det ikke er en sentralbord "dame" å kunne svare på det. Men om noen vet hvilke avdelinger den type undersøkelser blir gjort på, så kan jeg bli satt over der for å få bekreftet avtalen. ← Jeg antar at du kan kontakte din fastlege, som har tilgang til den informasjonen Ullevål har skrevet inn i datasystemet. Der vil det sansynligvis stå hvilken avdeling du var på og hvilken lege som hadde ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. september 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg antar at du kan kontakte din fastlege, som har tilgang til den informasjonen Ullevål har skrevet inn i datasystemet. Der vil det sansynligvis stå hvilken avdeling du var på og hvilken lege som hadde ansvaret. ← Hei! Takk for svar. Jeg tror ikke fastlegen vil ha oversikt over det, fordi dette var barnelege på barsel som sendte "bestilling" på dette, og det låg brev i posten til meg om det når jeg kom hjem. Men jeg ringte barnesenteret på Ullevål, tenkte de har gjerne peiling på hvilke avd som tar seg den type undersøkelser på spebarn. Kom over på riktig avdeling, men de fant ingen ting overhodet. Og hun kunne gå inn på ALLE avtaler på hele Ullevål. Så det er en smule merkelig dette her da. Men er ingen ting jeg kan gjøre med det, om jeg ikke finner dette brevet. Forresten, brev eller ikke brev, ifl Ullevål så har ikke jeg/,min datter noen avtaler i det hele tatt. Men hun jeg snakket med foreslo jeg tok det videre med helsestasjonen, hun skal jo snart på undersøkelse der og da kan de sende henvisning videre. Og jeg, må få ett idiot sikkert papir system! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 13. september 2005 #4 Del Skrevet 13. september 2005 Ullevål er et sirkus som ikke kan sammenliknes med noen annen arbeidsplass i Oslo (håper jeg). Sent en kveld skulle jeg besøke min mor som var blitt lagt inn tidlig på morgenen. I resepsjonen var hun registrert, men ikke med avdeling. De forsøkte derfor å få ta i personen som hadde registrert henne inn, men resepsjonen hadde ikke tlf. nr. til de ansatte. Til slutt måtte jeg kontakte politiet (hadde da vært der i 1 1/2 time) for å få hjelp til å finne henne. Politiet mente imidlertid at dette var sykehusets ansvar (sansynligvis med rette). Det endte med at jeg måtte gå gjennom gangene og spørre på hver eneste avdeling. 1/2 time senere fant jeg henne. Da var klokka 23.00. Det viste seg at hun var kjørt fra et bygg til et annet, men systemet deres klarte ikke å fange opp denne typen interntransport og transporten hadde derfor aldri funnet sted (ihht datasystemet) Ullevål sykehus har med andre ord rutiner som ikke lar seg gjennomføre eller rutiner som av en eller annen årsak ikke praktiseres. Du må derfor ikke stole på den informasjonen du får derfra. Du må rett og slett ikke gi deg. Tilslut vil du ant. finne ansatte som går utover sitt arbeidsområde for å løse problemet. Da jeg sendte en forespørsel på hvordan systemet kunne fungere så dårlig fikk jeg et svar som i beste fall kan sees på som at en sekretær hadde mottatt brevet mitt uten å ha muligheter eller interesse for å gjøre noe. Men som sagt må du ikke gi deg så lenge det er ansatte som forsøker etter beste evne å bedre situasjonen, på tross av at ledelsen sansynligvis mener de ikke skal bry seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #5 Del Skrevet 13. september 2005 Hei! Vi var nylig på Ullevål for å sjekke hofteleddsdysplasi. Da tok vi ultralyd på barneradiologisk avdeling. Så kanskje det er der du også skal? Legen holdt visst til på ortopedisk avdeling. Lykke til, håper alt ser fint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 13. september 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 13. september 2005 Hei! Vi var nylig på Ullevål for å sjekke hofteleddsdysplasi. Da tok vi ultralyd på barneradiologisk avdeling. Så kanskje det er der du også skal? Legen holdt visst til på ortopedisk avdeling. ← Hei! Takk, jeg skal ringe dit i morgen tidlig. Barnesenteret satte meg over til ortopedisk avdeling, men da er det antaglig ikke der vi skal. Ullevål er et sirkus som ikke kan sammenliknes med noen annen arbeidsplass i Oslo (håper jeg).← Ja, jeg kan veldig godt forestille meg at det til tider kan være mye rart som skjer der, og ingen som gjerne har ansvar for det heller. Det er jo ofte vanlig på store arbeidssteder. Er jo helt tragisk den historien om din mor, at du måtte går rundt å leite. For min del så skulle det ikke forundre meg om at jeg HAR avtale på barneradiologisk avdeling i morgen, som Matahari foreslo. Og om det viser seg at det stemmer, så skal jeg jaggu spørre om hvorfor det ikke stod noe om det på dataskjermen i dag, siden hun altså hadde oversikt over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #7 Del Skrevet 14. september 2005 Har bare et sterkt behov for å fortelle at min datter også ble sendt til ul for hoftesjekk, mtp hofteleddslukasjon. Ultralyden viste at alt var bra, ingen tegn overhodet til at ikke alt var som det skulle. HELDIGVIS var ortopeden som undersøkte henne rett etterpå av en annen oppfatning, og beordret røntgen. Vi fikk tatt bildene med det samme vi var der, og de viste med all ønskelig tydelighet at hun hadde hofteleddslukasjon. Hun ble lagt rett i skinne fire måneder gammel. Poenget mitt er dette: Ikke stol på en ul. Forlang røntgen dersom det er mistanke om hofteleddsproblematikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 14. september 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 14. september 2005 Jada, fant innkallingen til undersøkelsen, og den var i dag. Men heldigvis så fant jeg den i går kveld, så undersøkelsen er unnagjort - og det gikk heldigvis bra. Alt var helt i orden, så nå kunne jeg gå hjem å bekjymre meg om andre ting sa legen. Og undersøkelsen ble gjort på avdelingen som Matahari sa, så da vet vi det. Ja, får jo håpe at alt er i orden da. Siden Tex har erfaringer som viser en må være ops. Siden hun enda ikke er 6 uker, har vi jo ikke vært på denne kontrollen på helsestasjonen enda, men jeg får ta det opp med legen sånn at h*n er ekstra oppmerksom på det. Dette er vel noe som ikke forsvinner av seg selv heller, om det nå viser seg at UL bildene tok feil. Noen som vet om det er stor feil margin på UL ang dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå