Gå til innhold

Dårlig av betakaroten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er det noen fler som har opplevd dette?

Jeg har kjøpt Betakaroten med 15mg fra Vita. Jeg visste ikke dette da jeg kjøpte, men 15 er visst veldig høyt og myndighetene anbefaler ikke mer enn 4mg per dag.

De siste dagene har jeg hatt ekstremt vondt i magen og rar diaré (skal ikke då i detalj), og jeg begynner å tro at det er en reaksjon på pillene siden jeg har hatt det de dagene jeg har brukt det.

Det står egentlig ingenting om bivirkninger på glasset, og det fulgte ikke med noe informasjon med glasset. 

Er det noen fler som har opplevd dette?

Jeg tror ikke jeg tør å bruke dette produktet mer. Kan jeg be om å få tilbake pengene fra Vita når de selger et produkt man blir dårlig av og ikke opplyser om risiko/bivirkninger?

Anonymkode: 69423...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I et oppegående samfunn vi er i 2021 burde du visst at Betakaroten er unødvendig, risikofylt mtp kreft og har mange bivirkninger. Du må ta ansvar selv og lese deg opp før du kjøper kosttilskudd. Anbefaler deg heller selvbruning som ikke er farlig

Anonymkode: 2b37a...50b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I et oppegående samfunn vi er i 2021 burde du visst at Betakaroten er unødvendig, risikofylt mtp kreft og har mange bivirkninger. Du må ta ansvar selv og lese deg opp før du kjøper kosttilskudd. Anbefaler deg heller selvbruning som ikke er farlig

Man kan få skikkelig allergisk reaksjon av selvbruning....

Anonymkode: eb633...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Man kan få skikkelig allergisk reaksjon av selvbruning....

Anonymkode: eb633...e4c

Gratulerer! Du har lest litt. Da unngår du stoffer du ikke tåler, og tar en liten test først. Eller bare gir f i å se gul ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betakaroten er det samme som gulrøtter inneholder. 

Farlig er det ikke, men spiser du store doser gulrøtter vil man jo få vondt i magen. 

Spis en gulrot om dagen så får du i deg nok 🙂

Anonymkode: 4a885...534

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I et oppegående samfunn så setter myndighetene grenser slik at man ikke kan selge ting som er skadelig. Jeg antok at det som var godkjent for salg i Norge var trygt.

Anonymkode: 69423...d23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...