AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Del Skrevet 29. juni 2021 Hun har vært Kan jeg skreve "Ho har vore"? Din orbok sier "Ho har væra", men det låter litt rart i mine ører. Anonymkode: 08ac2...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 29. juni 2021 #2 Del Skrevet 29. juni 2021 Har vore er riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Del Skrevet 29. juni 2021 Snabeltann skrev (5 minutter siden): Har vore er riktig Takk. 😄 Jeg er ikke så veeeelig flink i nynorsk, men jeg må bruke det på jobb. Det er bare til å øve seg! Anonymkode: 08ac2...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. juni 2021 #4 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Du har nok slått opp på feil oppslagsord i ordboka. Det ordet som heter "å være" på bokmål heter "å vere" på nynorsk. Det ordet du har slått opp på, "å være", betyr noe annet. Å være på nynorsk er når man roer seg ned. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=være&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&nynorsk=+&ordbok=bokmaal Å vere bøyes slik du selv mener: å vere - er - var - har vore Endret 30. juni 2021 av Ullvott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå