AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #21 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 16.49): Fikk mangelsykdommer. Anonymkode: 137bc...4a6 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg ble skikkelig syk fordi kostholdet er mangelfullt, og jeg ble enda sykere av de autoimmune sykdommene mine på grunn av det økte inntaket av belgfrukter (bønner, linser), nøtter og frø. Jeg endte opp med å gå den andre veien og spise bare kjøtt. Er tilbake i 100% jobb uten symptomer så lenge jeg holder meg til kostholdet! 😄 Og jeg ble så syk på vegetar-kost at jeg var på vei til 100% ufør og jeg var sengeliggende mye av tiden! Legene påstod at det ikke var mulig å reversere eller i det hele tatt behandle med kosthold. Bare medisiner for å holde de verste symptomene i sjakk. Jeg har åpnet øynene til legene mine for at kosthold er viktig for helse, særlig for auto-immune sykdommer, for å si det sånn. Anonymkode: bbbd1...a8f Dette skyldes ikle kostholdet,men deres kunnskap Anonymkode: c3124...d14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #22 Del Skrevet 1. juli 2021 Vanskelig å si siden jeg ikke har spist kjøtt siden jeg var tenåring. Nå er jeg nesten 40. Anonymkode: fd017...422 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #23 Del Skrevet 1. juli 2021 Bedre mens, slankere, bedre form, finere hud. Men man må ha kunnskap i å sette sammen et fullverdig måltid. Anonymkode: da7ec...be1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #24 Del Skrevet 1. juli 2021 Det som er litt artig her da, er at de som får mange likes, er de som hevder å ha prøvd, men har mislyktes😂 Undrer meg over hvorfor folk liker dette så godt. Like mye som jeg undrer meg over at noen finner opp sånt. Er det for å forsvare eget kosthold. Jeg mener det er noe å reflektere over. Anonymkode: da7ec...be1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #25 Del Skrevet 1. juli 2021 Gikk ned i vekt, spiser av og til sjømat da. Anonymkode: 23a90...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #26 Del Skrevet 1. juli 2021 Er veganer på åttende året og selvom jeg ble det utelukkende for dyrene så ble hunden min finere,jeg fikk mere energi og restitusjonstiden mellom økter ble mindre(driver med hard styrketrening) Anonymkode: c3124...d14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #27 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som er litt artig her da, er at de som får mange likes, er de som hevder å ha prøvd, men har mislyktes😂 Undrer meg over hvorfor folk liker dette så godt. Like mye som jeg undrer meg over at noen finner opp sånt. Er det for å forsvare eget kosthold. Jeg mener det er noe å reflektere over. Anonymkode: da7ec...be1 Det er kjøttmafiaen som torpederer alle poster om vegetarisk kosthold. Ingen er så aggressive som kjøttspisere som føler at deres eget kosthold er truet fordi andre velger å leve vegetarisk 😅 Anonymkode: 00be4...1e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #28 Del Skrevet 1. juli 2021 Den første måneden gikk jeg ned fra 84 kg til 78, er 183 cm og mann. Godt trent. Trente 5 dager i uka på treningssenter. Jeg følte meg lettere i kroppen, mer energi og kunne løfte tyngre. Dette er noen år siden, husker ikke mer. Grunnen til at jeg slutta var fordi jeg syntes det var vanskelig med mat, og hadde ingen ideer om hva jeg skulle lage til middag. Nå som jeg er litt eldre og har litt mer kunnskap, er jeg på vei til å bli vegetarianer igjen. 😀 Anonymkode: be6c5...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #29 Del Skrevet 1. juli 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kjøttmafiaen som torpederer alle poster om vegetarisk kosthold. Ingen er så aggressive som kjøttspisere som føler at deres eget kosthold er truet fordi andre velger å leve vegetarisk 😅 Anonymkode: 00be4...1e5 Dette stemmer ikke. Det er tvert imot typisk at de som skriver at de selv spiser mye/utelukkende kjøtt er flinke til å poengtere at folk må få spise som de vil. Den moralske fordømmelsen kommer for det meste fra vegetarianere/veganere som mener det per definisjon er galt å spise dyr. Anonymkode: 18c66...4f1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #30 Del Skrevet 1. juli 2021 Bedre hud, helt klart. Slet med oppblåst mage før og det merker jeg nesten ikke noe av lengre, føler meg generelt bedre. Dessuten bruker jeg mindre penger på mat. Det skal sies at jeg er veldig påpasselig med å spise variert og få i meg nok proteiner da jeg trener mye styrke. Anonymkode: 42fad...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #31 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg la på meg en del og fikk mye halsbrann. Spiste sundt og variert men det hjalp ikke. I ettertid fikk jeg påvist pcos og skjønner at et kosthold med såpass med karbohydrater ikke fungerer for meg. Jeg er fortsatt ikke storspiser av kjøtt, men bruker en del animalske produkter i kosten. Anonymkode: 5ab2d...a85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #32 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er kjøttmafiaen som torpederer alle poster om vegetarisk kosthold. Ingen er så aggressive som kjøttspisere som føler at deres eget kosthold er truet fordi andre velger å leve vegetarisk 😅 Anonymkode: 00be4...1e5 De sier at veganere er pushe og presser sitt syn på andre,men i hver tråd her på kg,i hvert kommentarfelt på Facebook osv som spesifikt omhandler vegetarisme og Vegansime kryr det av de kommentar og innlegg fra de som spiser animalske produkter Anonymkode: c3124...d14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #33 Del Skrevet 1. juli 2021 Spiser plantekost laget fra bunn av og gjort det i over 10 år. Ble frisk fra autoimmun sykdom, migrene, mageproblemer, periodontitt, smerter i ledd og muskler og moderat depresjon. Ellers: huden ble veldig fin, klar og mer farge - ingen flere kviser eller hudormer. Mindre oppblåst i kropp og mage. Negler og hår ble sterke og vokste fort, begynte å vokse hår på hodet igjen som jeg hadde mistet. Klarere øyefarge. Raskere brun. Masse god energi. Sov bedre. Klarer å løpe lengre og fortere, trene hardere styrke og kroppen kommet seg veldig raskt etter en treningsøkt. Ingen vitamin mangel lengre. Ingen smerter ved menstruasjon. Klarere i hodet. Svært sjeldent syk, ikke forkjølelse engang. Og sikkert masse mer, husker ikke alt. Men generelt bedre fysisk og psykisk - stor forbedring. Anonymkode: c84f7...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #34 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiser plantekost laget fra bunn av og gjort det i over 10 år. Ble frisk fra autoimmun sykdom, migrene, mageproblemer, periodontitt, smerter i ledd og muskler og moderat depresjon. Ellers: huden ble veldig fin, klar og mer farge - ingen flere kviser eller hudormer. Mindre oppblåst i kropp og mage. Negler og hår ble sterke og vokste fort, begynte å vokse hår på hodet igjen som jeg hadde mistet. Klarere øyefarge. Raskere brun. Masse god energi. Sov bedre. Klarer å løpe lengre og fortere, trene hardere styrke og kroppen kommet seg veldig raskt etter en treningsøkt. Ingen vitamin mangel lengre. Ingen smerter ved menstruasjon. Klarere i hodet. Svært sjeldent syk, ikke forkjølelse engang. Og sikkert masse mer, husker ikke alt. Men generelt bedre fysisk og psykisk - stor forbedring. Anonymkode: c84f7...ae7 Og en ting til jeg kom på som jeg synes et veldig fascinerende - jeg trenger ikke like mye søvn lengre. Før trengte jeg 8-9 timer søvn. Nå sover jeg fra 4-6 timer og er godt uthvilt. Jeg spiser mest rå plantekost, men noe tilberedt. Anonymkode: c84f7...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #35 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette skyldes ikle kostholdet,men deres kunnskap Anonymkode: c3124...d14 Hør på Lierre Keith fortelle hvilken påvirkning et slikt kosthold hadde på henne... Hun var veganer i noe sånt som 20 år. https://www.sacredcow.info/lierre-keith Anonymkode: 20bd4...9bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #36 Del Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er kjøttmafiaen som torpederer alle poster om vegetarisk kosthold. Ingen er så aggressive som kjøttspisere som føler at deres eget kosthold er truet fordi andre velger å leve vegetarisk 😅 Anonymkode: 00be4...1e5 Hvis de er: villig til å ofre sin egen helse, villig til å ødelegge klimaet (velg heller regenerativt kjøtt), og villig til å drepe flere smådyr fordi store dyr betyr mer for dem enn små (velg heller kjøtt fra dyr som har beitet) så skal de få lov til å velge selv. Jeg er for fritt valg. Men når de påstår at det er bedre for helsa si, bedre for klimaet, og/eller bedre for dyrevelferd, så er jo det en stor løgn og det er veldig synd at noen som mener å gjøre noe positivt ender opp med å gjøre noe veldig negativt. Og da må det vel være lov å gi dem riktig informasjon? Eller er du imot informasjon? Bedre å være hjernevasket på veganerpropaganda? Anonymkode: 20bd4...9bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #37 Del Skrevet 2. juli 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Og en ting til jeg kom på som jeg synes et veldig fascinerende - jeg trenger ikke like mye søvn lengre. Før trengte jeg 8-9 timer søvn. Nå sover jeg fra 4-6 timer og er godt uthvilt. Jeg spiser mest rå plantekost, men noe tilberedt. Anonymkode: c84f7...ae7 Interessant at du nevner søvn, for jeg har akkurat samme erfaring (med alt det andre du nevner også, bortsett fra huden, som alltid har vært fin) men med motsatt fortegn. Jeg sover bedre og trenger mindre søvn når jeg kutter ut planter. Dette er jo bare våre personlige anekdoter og ingen av oss kan slå fast at våre respektive kosthold er grunnen. Som regel endrer vi jo ikke på bare én ting når vi skifter kosthold, og vi har placeboeffekten og generelt dårlig oversikt over hva og hvor mye vi faktisk spiser. Det vi kanskje først og fremst har til felles er at vi har kuttet ut drittmat som chips og boller til hverdags? Det er mange som opplever store forbedringer i helsa når de øker inntaket av kjøtt. Men er det kjøttet i seg selv, eller at det ikke er prosessert, er det fraværet av store mengder fiber, er det fordi man bytter ut umettede planteoljer med mettet dyrefett? Osv. Jeg har sett en del anekdoter der folk blir raskere brune og mindre brent når de kutter planteoljer. Det med å bli solbrent er forresten et tegn på at noe er galt med livsstilen vår, på samme måte som at folk flest får hull i tennene og mange får kink i ryggen osv. Det var neppe vanlige problemer for våre forfedre. Anonymkode: 18c66...4f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #38 Del Skrevet 2. juli 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Det er tvert imot typisk at de som skriver at de selv spiser mye/utelukkende kjøtt er flinke til å poengtere at folk må få spise som de vil. Den moralske fordømmelsen kommer for det meste fra vegetarianere/veganere som mener det per definisjon er galt å spise dyr. Anonymkode: 18c66...4f1 Som du ser har denne tråden allerede flere innlegg fra mennesker som skal skrive ned om plantebasert kosthold, selv om det er 100% irrelevant til det ts spør om. Ab har helt rett i det den skriver Anonymkode: d6b19...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #39 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Interessant at du nevner søvn, for jeg har akkurat samme erfaring (med alt det andre du nevner også, bortsett fra huden, som alltid har vært fin) men med motsatt fortegn. Jeg sover bedre og trenger mindre søvn når jeg kutter ut planter. Dette er jo bare våre personlige anekdoter og ingen av oss kan slå fast at våre respektive kosthold er grunnen. Som regel endrer vi jo ikke på bare én ting når vi skifter kosthold, og vi har placeboeffekten og generelt dårlig oversikt over hva og hvor mye vi faktisk spiser. Det vi kanskje først og fremst har til felles er at vi har kuttet ut drittmat som chips og boller til hverdags? Det er mange som opplever store forbedringer i helsa når de øker inntaket av kjøtt. Men er det kjøttet i seg selv, eller at det ikke er prosessert, er det fraværet av store mengder fiber, er det fordi man bytter ut umettede planteoljer med mettet dyrefett? Osv. Jeg har sett en del anekdoter der folk blir raskere brune og mindre brent når de kutter planteoljer. Det med å bli solbrent er forresten et tegn på at noe er galt med livsstilen vår, på samme måte som at folk flest får hull i tennene og mange får kink i ryggen osv. Det var neppe vanlige problemer for våre forfedre. Anonymkode: 18c66...4f1 Så bra du har funnet noe som fungerer for deg ☺️ Spiser du meieriprodukter i tillegg? Har du spist kun kjøtt lenge? Jeg endret først kostholdet til plantekost, kjøtt og meieriprodukter for så å gå over til plantekost. Helsa ble bedre fra et dårlig kost til plante, kjøtt og meieri, så klart. Men ble liksom ikke helt bra før jeg gikk helt over til plantebasert. Jeg har ikke planteoljer i kosten med noen få unntak. Dette blir ikke sett på som hel plantekost, men prosessert og ikke så bra for helsa. Helt enig med siste avsnitt. Vi spiser oss syke. Anonymkode: c84f7...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #40 Del Skrevet 2. juli 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Som du ser har denne tråden allerede flere innlegg fra mennesker som skal skrive ned om plantebasert kosthold, selv om det er 100% irrelevant til det ts spør om. Ab har helt rett i det den skriver Anonymkode: d6b19...bf1 TO innlegg fra EN bruker skriver at vegetarisk ikke er sunt, og så er det er par som forteller at de selv ikke hadde god effekt av det. Det synes jeg ikke er så ille, og det vitner ikke om at "alle tråder" blir "torpedert" av kjøttspisere, og i hvert fall ikke at det er fordi de føler at vegetarianere truer deres måte å spise på. Dessuten er det selvsagt relevant til tråden når spørsmålet er hvilke helseeffekter folk har fått av et slikt kosthold. Anonymkode: 18c66...4f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå