Gå til innhold

Hotel Cæsar - Et hjem for mimring! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da er du god. Jeg brukte ganske nøyaktig 10 år🤣 men med laaaaange pauser.

Anonymkode: b9e6f...430

Jeg ser vel i snitt 3-4 episoder daglig!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter etter en episode der Juni roper at Ninni er en «utsuger fra Drammen», tror det må være ganske tidlig i serien, er det noen som vet hvilken episode det er? 

Anonymkode: 6020c...5e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leter etter en episode der Juni roper at Ninni er en «utsuger fra Drammen», tror det må være ganske tidlig i serien, er det noen som vet hvilken episode det er? 

Nei, men det minner meg om da det gikk rykter om at Jens August var homofil, hvor Svein reagerte sterkt og ropte «tarmfreser?!».

Mye svak TV i denne serien, men også noen geniale høydepunkter, hvor det kommer klart fram at manusforfatterne av og til har hatt det gøy på jobb. Listen under er preget av at jeg ikke har sett en episode på over ti år, om noen har noen geniale hendelser fra nyere tid er det bare å legge dem til. 

Beste høydepunkt som jeg kommer på står mellom:

1. Juni Anker-Hansen og Christian Borchmann drikker seg dritings på sprit og har en flere dager lang fyllefest mens de planlegger OL i Oslo, og kommer på den ene sprø ideen etter den andre.

2. Svein Krogstad og Cato Halvorsen blir lurt for store summer av en Nigeriasvindler, som over telefon lover en godtroende Svein «tvennti faiv millioner!» om han bare får litt økonomisk bistand først

3. Storm og Liv mener de mange Sondre Lerche-CD’ene i huset MÅ tilhøre brorens gale eks Daphne, som for øvrig ble spilt av Sondre Lerches daværende kone Mona Fastvold. «Sondre Lerche..? De MÅ jo være hennes!?»

4. Som nevnt innledningsvis: Svein utbryter «tarmfreser!?» da det oppstår mistanke om at Jens August er homofil.

5. Pelle skryter av suksess i forretningslivet i USA, hvor han hevder å ha blitt rik i kompaniskap med henholdsvis Joey, Rachel og Monica, og lurer fetter Svein til å spandere på ham middag på Bagatelle til 4000 kr.

6. Popstjernen Flash (spilt av Kakekrigen-Fridtjof) insipirerer Knut Arne til å lage monsterhiten Maybe Baby, som slår alle salgsrekorder, noe som nesten ble spolert da den onde pastor Arne Marcussen, som via sitt plateselskap finansierte innspillingen, ønsket Jesus-koring i bakgrunnen på låta.

Selv går jeg nok for punkt 1, rett og slett fantstisk, både manus og skuespill. Tok helt av rett og slett.

Anonymkode: f28e0...8a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Juni som dro og plukket fleinsopp var også et absurd høydepunkt. Hun var virkelig stjerna i serien, elsker henne.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest alle sidene her, men husker best fra de første sesongene at Jens August ofte gikk i en smal, lillamønstret skjorte. Den kjøpte min søster og meg på H&M sin dameavdeling i blått på samme tid. Han kledde den bedre 😅

Synes den tapte seg etter de første sesongene, men så jo på i mange år. Skammer meg litt over å si at vi alltid håpet på tilbakefall til flaska for Juni- hennes rolle når hun var full var jo ren humor 😂

Anonymkode: 3fd9d...7bb

Skrevet

Det er vel arveoppgjøret etter at Georg er død at hun sier dette. Så tror det må være på tampen av sesong 3.

Skrevet

Har ikke lest alle sidene, men en frase jeg stadig bruker selv er "ser jeg ut som en som kødder?!" Astrid Anker-Hansen for president 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

1. Juni Anker-Hansen og Christian Borchmann drikker seg dritings på sprit og har en flere dager lang fyllefest mens de planlegger OL i Oslo, og kommer på den ene sprø ideen etter den andre.

Husker ikke tilfeldigvis hvilken sesong og episode dette var? 🍿

Anonymkode: 7ba43...917

AnonymBruker
Skrevet

Juni som dro og plukket fleinsopp var også et absurd høydepunkt. Hun var virkelig stjerna i serien, elsker henne.

Ah, jeg har ikke sett det selv, var nok etter jeg sluttet å se på, men har hørt rykter om dette, ja. At hun så syner, og hadde en del fantastiske kommenterer om det ene og det andre. Burde absolutt vært med i min oversikt!

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke tilfeldigvis hvilken sesong og episode dette var? 🍿

Anonymkode: 7ba43...917

Nei, men Christian var med i 2004-2006, og på wiki-siden står det 2005, så kan nok lete seg frem ut fra det.

«OL i Oslo var et av Anker-Hansen konsernets prosjekter, som Juni og Christian jobbet med i 2005. Prosjektet ble imidlertid ikke fullført da. Idéen var egentlig noe Juni og Christian kom opp med i kraftig alkoholrus.»

https://hotelcaesar.fandom.com/wiki/OL_i_Oslo

Skrevet (endret)

Stuepikene Maren og Helen er med altfor lenge. For noen irriterende kjerringer!

Endret av Nowayback
Skrevet

Lurer veldig på hvem den ene av venninnene til Goggen er. Hun med det blonde håret. De som er på stranda i de episoden hvor Goggen møter Runa for første gang i vannet.

Føler at det er en jeg har sett i virkeligheten, eller så må det ligne noe veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...