AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Del Skrevet 28. juni 2021 Er noe vant med styrketrening og øvelser, men har alltid falt ut av treningen før jeg har fått tydelige resultater. Nå har jeg bestemt meg for å gå ned i vekt og trene styrke for å stramme opp kroppen etter graviditet/bevare muskelmasse ved vektnedgang. Har holdt på i 3 mnd nå og merker jeg klarer å øke på vektene og går sakte, men sikkert ned i vekt. 😊 Men pga. små barn og 100% jobb har jeg ikke mulighet/lyst til å prioritere trening mer enn 2-3 dager i uka. Trener derfor hele kroppen hver gang. Spørsmålet er egentlig hvor mange øvelser jeg må gjøre på hver muskelgruppe for å få resultater? Målet er absolutt ikke å stille i bikinifitness, men stramme opp kroppen og bli sterkere. Er selvfølgelig et pluss om rumpa får seg et løft og armene får litt synlige muskler altså.😊 Varierer øvelsene litt fra gang til gang, men benkpress med manualer, beinpress, knebøy med kettleball/smithstang, arnoldspress og en mageøvelse blir gjort så og si hver gang. Varierer med ulike andre øvelser/maskiner. Gjør ca. 10 øvelser hver treningsøkt med 3 x 10-12. Anonymkode: 4dc93...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. juni 2021 #2 Del Skrevet 29. juni 2021 Holder med én øvelse per gruppe. Jeg trener slik: Dag A: Knebøy, benkpress (eller lignende), markløft, roøvelse (nedtrekk/med stang/manualer/kroppvekt) Dag B: Knebøy, militærpress (eller arnold press) , hip thrust ELLER markløft ELLER good mornings, roøvelse (en annen variant enn på dag A) Jeg gjør supersett på knebøy, dvs at mellom hvert sett på knebøy gjør jeg en overkroppsøvelse (ro/benkpress/militærpress) for å spare tid. Kjører enten 5 sett x 5 reps eller 3 sett x max reps. På markløft kun 2 sett, knebøy og markløft på samme økt er tungt. Baseløft er mye mer effektivt enn isolerte øvelser, så gjør du disse øvelsene sparer du tid, da du trener mer av kroppen på én øvelse. Trenger for eksempel ikke egne øvelser for mage hvis du gjør baseløft. Du trenger ikke gjøre både beinpress og knebøy hver gang. Lær deg knebøy med stang, så har du en god og effektiv øvelse. Isolerte øvelser i maskin kan være nyttig hvis du har en del av kroppen du vil fokusere ekstra på, men da som tillegg til baseløft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Del Skrevet 29. juni 2021 Noen som har samme forslag om man trener hjemme med egen kroppsvekt? Anonymkode: b56d6...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå