Gå til innhold

Når starter Politiet å bøtelegge to på samme elsparkesykkel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har de begynt? Hver fjerde utleiesykkel jeg ser i Trondheim er det to som står på samme sykkel. 

Og det gir 3000,- i bot, gjør det ikke? 

Anonymkode: 65dfa...da1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har sett både to og tre (!) på samme elsparkesykkel etter at lovgivningen ble endret. Tipper dette blir et lovbrudd politiet prioriterer like lite som pilsing i park...

Anonymkode: dcd15...eb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så 4 stk på en el-sparkesykkel i nabolaget her. Det er faen meg sjukt. Skulle ønske politiet så det faenskapen.

Anonymkode: 28f10...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går ikke, når med 25 000 sparkesykler ute på fortauene og 2-3 fjortiser på flesteparten av dem. Vi måtte hatt hundretusener av politifolk kun til dette formålet. Og selv om over halvparten kjører med promille kan ikke politiet gjøre noe med det heller, siden de av uforståelige grunner ikke blir regnet som motorvogner.

Anonymkode: b2259...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har de begynt? Hver fjerde utleiesykkel jeg ser i Trondheim er det to som står på samme sykkel. 

Og det gir 3000,- i bot, gjør det ikke? 

Anonymkode: 65dfa...da1

Jeg har lagt merke til at folk gjør dette mer og mer enn før, selv om det nå bøtlegges.

Det er pga. ingen blir tatt i Trondheim, udugelig system der man liksom stoler på at folk følger reglene - og det gjør de ikke.

Anonymkode: e7271...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får håpe det blir noen innstramminger vedrørende disse elsparkesyklene, ja.
Jeg leser at to barn sto på samme elsparkesykkel og kræsjet inn i siden på en bil i Fredrikstad nå i kveld. Ikke bra.

Anonymkode: 49df6...983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og selv om over halvparten kjører med promille kan ikke politiet gjøre noe med det heller, siden de av uforståelige grunner ikke blir regnet som motorvogner.

Om de kjører i trafikken, kan de tas for det jo. Samme med sykler, elsykler o.l.

Anonymkode: 49df6...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To aksjoner denne uke.

Aksjon mot de som er flere enn en på elsparkesykkel i Bergen :

Aksjon i Bergen, bøtelagt 3000

Og en i Oslo på mandag, der Politiet bøtela de som kjørte på rødt lys med elsparkesykkel. De kom da over en far som kjørte leid sparkesykkel med 3-åringen sin på skuldrene.  Folk til litt av hvert si.

https://www.vgtv.no/video/220845/politiet-faar-hakeslepp-av-elsparkesyklist-livsfarlig?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row5_pos1

Endret av Et hen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Håper det blir snart. Håper det blir forbudt i gågater også. Sånn må det nesten bli når noen få ødelegger for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...