Gå til innhold

Trøske går ikke bort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått mycostatin mikstur for sopp i munnen, men det går ikke bort. Har gått på den i 2 uker. Begynner å bli skikkelig lei. Finnes det noe sterkere og mer effektivt?

Anonymkode: 98600...ca3

Skrevet

Helt sikker på at det faktisk er sopp da? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis eller drikk noe med sukker

Anonymkode: 01f7c...a9a

AnonymBruker
Skrevet
Mut skrev (17 minutter siden):

Helt sikker på at det faktisk er sopp da? 

Fikk resepten over telefon med legen, da han mente det hørtes ut som trøske. Så nei, vet ikke om det er det. Hva annet kan det være?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått mycostatin mikstur for sopp i munnen, men det går ikke bort. Har gått på den i 2 uker. Begynner å bli skikkelig lei. Finnes det noe sterkere og mer effektivt?

Diflucan. 

Anonymkode: 16f99...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke kontakt med fastlegen? Du må uansett ha resept på annen medisin. Mange må gå flere uker på miksturen, noen må ha den uten sukker og noen må ha diflucankur. Det tipset jeg deg om forrige innlegg du skrev om dette. Uansett får du ikke noe medisin uten å ha kontakt med legen. Prøv og å gå på candida diett for å hjelpe kroppen.

Anonymkode: 16f99...fb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk resepten over telefon med legen, da han mente det hørtes ut som trøske. Så nei, vet ikke om det er det. Hva annet kan det være?

Skal aldri ta soppmiddel uten at de har testet. Jeg fikk også det og ble ikke bedre, for jeg har geografisk tunge, ikke sopp. Helt tragisk at legen din gir deg resept uten å ha kikket på deg eller undersøkt tilstand under hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også samme kur. Blemmer bakpå tungen, skikkelig tørr i munnen, hvit bakpå tungen. Men jeg skulle kun ha kuren i 1 uke da. Jeg ble mye bedre. Men nå har jeg begynt å bli tørr igjen i munnen nå og kjenner samme tendenser. Redd det er på vei tilbake. 

Noen kan få trøskelignende problemer dersom de har tannproblemer. Har du sjekket hos tannlege?

Bruker du mye munnbind? Jeg har gjort det i forbindelse med jobb og på fritid. Jeg tror ikke akkurat det har hjulpet på da. 

Forsøk å drikk kun vann. Kjøp tungeskrape. Kanskje forsøke å pusse tennene en ekstra gang? Tanntråd. Unngå drops og andre ting man suger lenge på og gjør deg sår. 

Anonymkode: 1c77b...86b

AnonymBruker
Skrevet

Melkesyrebakterier. Visste ikke at jeg hadde sopp i munnen før jeg begynte med det og belegget på tunga forsvant 

Anonymkode: 7a29f...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Tyttebær.

Kjøp frosne tyttebær og sug på de.

Det fungerer fantastisk bra! 😊

Anonymkode: 4db68...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...