Gå til innhold

Gå ned 2 kg i uken, over 5 uker, mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, for å vinkle det annerledes: Trenger du å konsentrere deg i jobben din? Gå? Snakke med andre mennesker? Du kommer til å slite både fysisk og psykisk mens du holder på om du skal gjøre dette så ekstremt, det kommer sannsynligvis til å gå utover jobben din.

Jeg mener dette er en veldig usunn måte å gjøre noe på for å komme inn i en kjole. Et klesplagg. Hadde det vært for en operasjon hadde jeg forstått det, men ikke for en kjole til et bryllup. Det kan jeg ikke se at det er verd å sulte seg for i ukesvis. Jobber du 100% har du råd til en ny eller en pent brukt kjole. 

Anonymkode: 330ef...90e

Blir ikke noe særlig annerledes enn de siste 4 ukene nå, utenom mer trening.

Jeg er 90% introvert. I ukedagene er kollegaer mer enn nok sosialisering. I helgene er jeg ofte helt alene for å lade opp. Skal besøke familie i helgen, ellers er det 4 uker siden jeg har sett familie eller venner, da jeg krever mye alene tid. 

Anonymkode: f2853...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Rosendahl skrev (21 minutter siden):

Ville heller unnet meg en ny flott kjole og kost meg i bryllupet. Hvorfor lide? 

Jeg har jo planer om å kose meg i bryllupet. Tiden nå i sommer hadde jeg kjørt kaloriunderskudd uansett.

Eneste forskjellen blir hvor mye jeg før til å  trene bort. Jeg vet at det vil være beinhardt å komme opp i den mengden kalorier jeg har sett for meg, men samtidig så er jeg dårlig i form, håper det betyr at jeg får litt ekstra gevinst nå når jeg legger i hard trening.

Går det ikke så går det ikke. Men å være over 90kg, og kun 164cm høy er ikke bra. Jeg Må nedover uansett hvordan jeg gjør det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser du rett type mat for å gå ned i vekt, trenger du ikke trene i det hele tatt. Du vet, maten er kilo, trening er gram.

Anonymkode: 7258e...96b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjører 16/8 da jeg har prøvd å feiler med 2:5.

Prøver å få i meg mye grønnsaker, men og noe fett og proteiner da det er det som metter.

Loggfører alt. De 3 kulene med Lakrids by Bulow i går ble lagt inn, 7g pr kule 😄

Jeg har klar ~0,5 i uka nå i 2 uker. Men ble litt overrasket av dette bryllupet. Men godt å se at det er mulig. Ska få lest tråden din, takk 😊

Jeg gjør begge deler. Spiser kun mellom kl 11 og 19 alle dager (spisevindu), og enkelte planlagte dager spiser jeg mindre som blir en del av 5:2.

Anonymkode: f3775...edd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser at det snakkes om en kcal grense som KG tillater... Vet ikke helt hva dette innebærer. 

Men, da jeg var i bodybuilding miljøet var grensen på 1200kcal om dagen, etter trening. Altså matinntak - trening = 1200 kcal var målet. Selvsagt med mye hensyn til hva disse 1200 kcal inneholdt av proteiner, næringsstoffer osv.

Det er dyrt å gå til BB coach, men kanskje verdt det? Da får du profesjonell hjelp og veiledning 😊

Anonymkode: ab7b3...8c2

Kg reglene sier 1500kalorier, regler fra moderator som stenger tråder den anbefales for få kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har jo planer om å kose meg i bryllupet. Tiden nå i sommer hadde jeg kjørt kaloriunderskudd uansett.

Eneste forskjellen blir hvor mye jeg før til å  trene bort. Jeg vet at det vil være beinhardt å komme opp i den mengden kalorier jeg har sett for meg, men samtidig så er jeg dårlig i form, håper det betyr at jeg får litt ekstra gevinst nå når jeg legger i hard trening.

Går det ikke så går det ikke. Men å være over 90kg, og kun 164cm høy er ikke bra. Jeg Må nedover uansett hvordan jeg gjør det. 

Jeg skjønner at du ikke lytter, men vil bare si igjen at å trene på tomt batteri (som kommer til å være det som skjer) er en dårlig ide. Hard trening på nesten ingen næring kommer til å gjøre deg kvalm og svimmel, spesielt i sommervarmen. Du kommer ikke til å klare å gjøre om fett til muskler om du tenker å gjøre styrketrening med så lite næring. 

Vær snill med deg selv. Fortsett i vanlig tempo, og pass på kroppen din er du grei. At du bruker 10 uker på å gå ned de kiloene i stedet for 5 uker har lite å si i det store bildet, men det kan ha mye å si for hvordan du har det mentalt de neste ukene.

Anonymkode: 330ef...90e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som jeg ser det har du fire alternativer:

1. Droppe slankingen, kjøp ny kjole

2. Trene hardt, spise mindre

3. Spise strengt, slippe å trene (lite karbo)

4. Spise greit, trene litt. (En del karbo)

Disse fire vil gi deg fire ulike resultater. Hva ønsker du å gå for? Hva vil være best de neste ukene og tiden etterpå for deg?

Anonymkode: 7258e...96b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en sommer med 100% jobb, så å ha vektnedgang samtidig gjør ikke sommeren noe kjipere 😅 ferien min kommer i spetember, da kan jeg slappe av og kose meg litt.

Støtter forslaget om ketose! Hold deg til det uten utskeielser, men spis 1500 kalorier daglig. Tren også styrke heller enn kun kardio, da vil kroppen få en mye finere sammensetning selv om velten kanskje ikke blir like lav - du vil derimot bli smalere og strammere, og passe inn i kjolen ved 6-7 kilos nedgang i stedet for 10.

Anonymkode: 69631...fd0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått en del innspill. Føler veldig mange kanskje var hakket negative. 

Det er ikke som om jeg nå bestemmer meg for det og MÅ gjennomføre. Såklart hører jeg på hva kroppen forteller meg.

Jeg vil tro det mest sannsynlige som skjer er at jeg når 85kg og må kjøpe en ny kjole. Men jeg skal nå gi det 110% og se om jeg ikke kan klare å nå kjole-måle til august er her.

Mentalt er jeg alltid flink til å ta vare på meg selv. Fysisk… ja jeg har latt meg selv bli alt for overvektig, men er veldig flink til å få til masse fysisk avslapping (som er en av grunnene til at jeg er her jeg er nå).

Takk for innspill, selv om ikke alle var like positive.

Jeg kjører på å ser hvordan det ender opp. Kanskje jeg ikke får til å trene like mye som jeg ønsker i løpet av disse ukene. Men jeg skal prøve.

Ring Fit er klar, jeg er klar. Så får vi se om jeg ikke klarer å runde spillet i løpet av disse ukene. For det er alt for varmt til å trene ute. Blir meg inne, foran tven, men AC på kjølige grader, og en vifte som blåser på meg 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har fått en del innspill. Føler veldig mange kanskje var hakket negative. 

Det er ikke som om jeg nå bestemmer meg for det og MÅ gjennomføre. Såklart hører jeg på hva kroppen forteller meg.

Jeg vil tro det mest sannsynlige som skjer er at jeg når 85kg og må kjøpe en ny kjole. Men jeg skal nå gi det 110% og se om jeg ikke kan klare å nå kjole-måle til august er her.

Mentalt er jeg alltid flink til å ta vare på meg selv. Fysisk… ja jeg har latt meg selv bli alt for overvektig, men er veldig flink til å få til masse fysisk avslapping (som er en av grunnene til at jeg er her jeg er nå).

Takk for innspill, selv om ikke alle var like positive.

Jeg kjører på å ser hvordan det ender opp. Kanskje jeg ikke får til å trene like mye som jeg ønsker i løpet av disse ukene. Men jeg skal prøve.

Ring Fit er klar, jeg er klar. Så får vi se om jeg ikke klarer å runde spillet i løpet av disse ukene. For det er alt for varmt til å trene ute. Blir meg inne, foran tven, men AC på kjølige grader, og en vifte som blåser på meg 😄

Jeg heier på deg! Det er lettere å gå ned kg når du har nok å ta av, å gå ned 10kg når du er 80-90kg er mye lettere enn om du hadde vært 60-70kg. Og du virker klar over at jobben er å holde seg der også og det er like stor innsats som å gå ned😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned 4 kg på 16 dg. 

Fra 94.8 til 90.8.

Lavkarbo, men ikke slavisk.

Stort sett egg til frokost.

Vannmelon til lunch.

Middag: 

Laks og grønnsaker, grillet kjøtt og salat/grønnsaker, burger og salat, reker og salat.

Spiser det jeg har lyst på, men sjekker karbo innholdet.

Og spiser til jeg er passe mett.

Har ikke rørt sukker, mel, potet, pasta, brød eller ris.

Savner det ikke heller.

Jeg gjør det på denne måten for å få en kickstart og bli motivert.

Klarer jeg 10-15 kg kommer jeg til å gå over på et mer normalt kosthold men med få kalorier.

Anonymkode: 2018f...580

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Oj, dette var spennende! Skjønner godt at du har lyst til å prøve nesten litt uavhengig av den kjolen. Det blir jo som en slags test - hvor mye viljestyrke har jeg, og hvor mye kan man endre kroppen på kort tid! Det virker jo også som om du er obs på å ikke kjøre den/deg helt i grøfta, og det er jo kjempeviktig. 

Anonymkode: 1468e...1b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-6-24 den 10.22):

Om man har en intens treningsøkt på 1,5 time, så kan man fort få til å forbrenne en del.

Forbausende lite nesten uansett hva du trener! Noen hundre kilokalorier maks. Det som forsvinner først er vannet i kroppen din om du ikke erstatter det. Dette er ikke lurt eller sunt. Så det er alltid kalorinntaket som teller her. Skal man ned 2 kilo i uken bør man vel ligge rundt 1000 kalorier for dagen som inntak som en mann. Kanskje enda lavere. Ikke rett måte å slanke seg på, man begynner å rote med forbrenningen sin, og kroppen kompenserer med å sette forbrenningen enda mer ned. Dette er en varig endring som gjør at kiloene kommer enda fortere tilbake når man spiser normalt. Gjøre dette for at en kjole skal passe ? Hadde aldri gjort det. Ta vektreduksjon sakte, endre livstil og kosthold over tid alltid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...