Gå til innhold

Hvor får man kjøpt poser til matavfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må si hvor du bor! 

Ulike kommuner har forskjellig avfallshåndtering :)

I Oslo får man det gratis på alle dagligvarebutikker. I Lillestrøm må man knyte en pose på dunken når man trenger fler, ellers får man det på Servicetorget og på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: 73b4e...cda

Hamar 

Anonymkode: 57592...63e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har grønne matavfallposer  de kan vi hente på miljøstasjonen eller henge ut en grønn pose på søpledunken når den skal tømmes så får vi ny.  Bor i Lillestrøm

Anonymkode: ba1ae...c2c

Skrevet

Fikk i dag ved å knytte pose på søppeldunken, men avfallsselskapet skriver på nettsiden at vi kan bruke vanlige handleposer.

Enda noe som har gått bakover etter kommunesammenslåingen - før fikk vi bioposer som var nedbrytbare fra forrige selskap.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har grønne matavfallposer  de kan vi hente på miljøstasjonen eller henge ut en grønn pose på søpledunken når den skal tømmes så får vi ny.  Bor i Lillestrøm

Anonymkode: ba1ae...c2c

feilsitering

Endret av rampeguri
AnonymBruker
Skrevet

Her får vi to små ruller en gang i året (25 poser i rullen. Som regel er det alltid noen som ikke er skikkelig sveiset i sømmene så har effektivt Max 45 poser i året)

når det er tomt så fåes det kun kjøpt I resepsjonen på rådhuset. koster 50 kr pr rull. Sekker til plastavfall koster 30 kroner. Godkjente søppelsekker til restavfall koster 50 mener jeg.

Anonymkode: ea5d7...7ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hamar 

Dette står på siden til Sirkula: 

Du får nye sekker til plastemballasje ved å knyte en tom, vanlig bærepose av plast på dunken til glass- og metallemballasje når du har tømmedag av plastemballasje- og glass-/metallemballasje. Renovatør deler ut nye sekker til deg når avfallet tømmes. Husk å fjerne posen fra beholder etter utdeling.

Du får også nye sekker på gjenvinningsstasjonen og kommunenes servicekontor.

OBS! Ikke bruk plastsekken til annet enn levering av plast hjemme. Bruker du den til levering av restavfall på gjenvinningsstasjonen, koster det 24 kroner per sekk på gjenvinningsstasjonen.

Du får kjøpt gjennomsiktige sekker til annet bruk en plastlevering i flere butikker. Sirkula selger også en rull med 10 gjennomsiktige sekker for 40 kroner på gjenvinningsstasjonen.

Poser til matavfall og plast - Sirkula

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hamar 

Knyt en brun matavfallspose på matavfallsdunken når du har tømming av det. Renovatøren gir deg nye når avfallet tømmes. Du kan eventuelt henge på den utleverte, gule lappen ("Jeg trenger flere poser") om at du trenger flere poser, hvis du fortsatt har denne liggende.

Går du tom for poser før tømming, får du også nye poser på gjenvinningsstasjonen, eller kommunens servicekontor.

Nye poser er gratis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rampeguri skrev (3 minutter siden):

Dette står på siden til Sirkula: 

Du får nye sekker til plastemballasje ved å knyte en tom, vanlig bærepose av plast på dunken til glass- og metallemballasje når du har tømmedag av plastemballasje- og glass-/metallemballasje. Renovatør deler ut nye sekker til deg når avfallet tømmes. Husk å fjerne posen fra beholder etter utdeling.

Du får også nye sekker på gjenvinningsstasjonen og kommunenes servicekontor.

OBS! Ikke bruk plastsekken til annet enn levering av plast hjemme. Bruker du den til levering av restavfall på gjenvinningsstasjonen, koster det 24 kroner per sekk på gjenvinningsstasjonen.

Du får kjøpt gjennomsiktige sekker til annet bruk en plastlevering i flere butikker. Sirkula selger også en rull med 10 gjennomsiktige sekker for 40 kroner på gjenvinningsstasjonen.

Poser til matavfall og plast - Sirkula

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Knyt en brun matavfallspose på matavfallsdunken når du har tømming av det. Renovatøren gir deg nye når avfallet tømmes. Du kan eventuelt henge på den utleverte, gule lappen ("Jeg trenger flere poser") om at du trenger flere poser, hvis du fortsatt har denne liggende.

Går du tom for poser før tømming, får du også nye poser på gjenvinningsstasjonen, eller kommunens servicekontor.

Nye poser er gratis. 

Takk ☺️ Bor i blokk, så da må jeg på gjenvinningsstasjonen. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da vil jeg anbefale deg å høre med styret (regner med det er styre uansett om det er borettslag eller noe annet) for å høre hvordan du kan få tak i nye poser. Du kan også hente på servicekontoret i kommunen. Ei jeg kjenner bodde i blokk i Lillestrøm og der var det en hylle i kjelleren hvor det lå ruller med poser til matavfall som det bare var  å hente når man var tom.

Endret av rampeguri
  • Liker 2
Skrevet

Pleier å kjøpe på matvarebutikker jeg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rampeguri skrev (Akkurat nå):

Da vil jeg anbefale deg å høre med styret (regner med det er styre uansett om det er borettslag eller noe annet) for å høre hvordan du kan få tak i nye poser. Du kan også hente på servicekontoret i kommunen. Ei jeg kjenner bodde i blokk i Lillestrøm og der var det en hylle i kjelleren hvor det lå ruller med poser til matavfall som det bare var  å hente når man var tom.

Det var det her også før, men det har blitt slutt på det. Så må få tak i det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Pleier å kjøpe på matvarebutikker jeg 

Det er jo bare sånne tynne poser som ryker lett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo bare sånne tynne poser som ryker lett. 

Det har ikke jeg erfart 😕

Skrevet

Har kjøpt på Meny.

AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (13 minutter siden):

Det har ikke jeg erfart 😕

Ok. På hvilken butikk kjøper du dem? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok. På hvilken butikk kjøper du dem? 

Lurer på om det var på extra jeg kjøpte de sist

AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Lurer på om det var på extra jeg kjøpte de sist

Ok, takk ☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller på kommunens servicetorg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hæ? Har jeg ikke hørt om eller opplevd. 

I Oslo kommune får man ruller med grønne matavfallsposer gratis på matvarebutikkene. Har hentet det gratis hos både Kiwi og Rema mange, mange ganger.

Man får også gratis blå avfallsposer for plastavfall.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper svarte avfallsposer til 7 kr på Meny (25 stk). Her sorteres det bare i restaavfall, matavfall og papp/papir. Viken.

Anonymkode: 64a37...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...