Gå til innhold

Spiser jeg for lite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syntes det var et rart kosthold, verken det ene eller det andre. 

Anonymkode: 14a8c...50c

Rart kosthold? Jeg kan ikke noe for at ingenting annet går ned… jeg tåler ingenting lengre uten at jeg blir kvalm. Så jeg spiser det som går ned slik at jeg ikke blir dårlig

Anonymkode: d811d...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En hel boks? Hvor mye er det?

Jeg vet ikke om dette er for lite eller ei, men det høres lite ut ift at du trener hver dag.

Hvorfor trener du så mye? 15 min kondisjon og lett styrke i 75 minutter... virker nesten som et trolleinnlegg så retningsløst det virker. 

Hvor mye veier du?

Anonymkode: 64f12...e4c

Jeg tror youghurten inneholder 300kalorier. Men jeg aner ikke hva resten inneholder. Det kan hende jeg regner mer enn det jeg tror. 1,5t var vel litt dumt å skrive ja. Trener kanskje 1 time til sammen. Tok med gåtur tur retur fra hjem til treningssenteret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker at du bør få i deg nok fisk, proteiner via kjøtt, kylling, bønner osv. Ikke bra med bare grønnsaker og ris i kostholdet. 

Anonymkode: d0e85...6df

Jeg klarer ikke å spise ting som har vært levende før, jeg blir dårlig av det! Både psykisk og fysisk. Vet ikke hva annet jeg burde få i meg som ikke gjør meg uvel. Men skal ikke plage dere med dette, har bestilt time til fastlege

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun sier hun spiser 1300-1500kalorier. Det er lite men ikke for lite. Hun jobber ikke, kun trener litt effektivt hver dag. 

til ts, få deg en jobb?

Anonymkode: 14a8c...50c

Jeg vet ikke om det er 1300-1500 kalorier. Jeg er dårlig til å regne ut hvor mye kalorier maten min har. Jeg tror det er mye mindre fordi jeg har blitt veldig undervektig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om det er 1300-1500 kalorier. Jeg er dårlig til å regne ut hvor mye kalorier maten min har. Jeg tror det er mye mindre fordi jeg har blitt veldig undervektig

Lykke til hos legen! 

Anonymkode: 64f12...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med så lite proteiner på sikt, kan du fort få mangelsykdommer. Det er ikke et problem å spise så få kalorier per dag hvis det er velvalgte kalorier og et balansert kosthold, men det er ikke dette. Du bør legge deg på 2000+ hvis du ikke jobber med å gå ned i vekt, enda litt mer hvis du er aktiv.

Anonymkode: e7aaa...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er for mye jobb. Orker ikke slikt. Har dere tips/triks til hva jeg kan spise, eller hvordan jeg kan bli mer sulten? Alt det jeg spiser nå føles ut som tvang

Hvis du spiser litt mer så får du nok energi til å orke det.

Anonymkode: ab788...808

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg❤️Jeg vil ikke svart på om dette er for lite eller mye av frykt for at du har eller er i ferd med å utvikle spiseforstyrrelse. Da vil det kunne føles som en seier/at du er flink hvis noen sier det er lite, noe som kan trigge mer, og dersom noen sier det er nok, kan det også trigge og få deg til å kutte enda mer mat💔 

Jeg et glad for å høre at du har bestilt legetime, og håper du kan få henvisning til noen å snakke med. Du skriver at mat gjør deg kvalm/det er vanskelig å spise. Slike ting handler ikke om maten i seg selv men om ting som er vanskelig inni deg, så blir matproblemene bare et symptom på dette. 

Kanskje har du mye angst/uro inni deg? Da blir det ofte vanskelig med mat, eller man kan begynne å kontrollere og å kutte ut mat for å føle en viss kontroll på noe i livet når mye annet er usikkert.

Å fortelle om dette her var første skritt, å bestille legetime var skritt nummer to💜Veldig bra. Da har du øvet deg litt, og neste skritt blir å snakke med en psykolog og de som bryr seg om deg❤️
Dette skal gå bra💜klem

Endret av Albert LeMaitre
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...