Gå til innhold

Anbefaler du De syv søstre av Lucinda Riley?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe desse til ferien...koster 99kr no. Hvordan syns du bøkene var?

Anonymkode: 33c90...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greie bøker, veldig lettleste. 

Anonymkode: 12cf5...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettleste og fengende. Spiller på det enkle, med følelser, familie, gåter, og ikke minst kjærlighet. 

Ingen stor kulturell opplevelse, eller læring. Men akkurat det jeg trenger for å koble helt av ved bassengkanten. 

Anonymkode: a80f7...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lettleste og fengende. Spiller på det enkle, med følelser, familie, gåter, og ikke minst kjærlighet. 

Ingen stor kulturell opplevelse, eller læring. Men akkurat det jeg trenger for å koble helt av ved bassengkanten. 

Anonymkode: a80f7...f19

Høres deilig ut .  ts

Anonymkode: 33c90...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk! Jeg ble svært positivt overrasket da jeg leste en av bøkene (er ellers ganske allergisk mot denne type bøker 😆), og synes det var en veldig fin og god historie. 

Hvor koster de 99,-?

Anonymkode: dccd2...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest akkurat de bøkene, men har lest andre bøker av forfatteren og de er slitsomt dårlige. Klisjéer fra ende til annen. Dårlig språk (evt. dårlig oversettelse). Endimensjonale, følelsesstyrte karakterer uten substans. Jeg kan godt like å lese en kioskroman for å koble av hjernen, men jeg synes det finnes bedre forfattere enn L. Riley, så hvis jeg var deg ville jeg heller valgt en annen forfatter.
En kioskroman-forfatter jeg liker godt er Marian Keyes. Bøkene hennes er også lettleste, men karakterene har som regel noe mer substans. De fleste bøkene hennes tar opp viktige emner, hun har bl.a skrevet om alkoholisme, depresjon og selvmordstanker, ensomhet, vold i hjemmet og det å oppleve at ens partner brått dør, alt skrevet med humor og varme. Så hvis du finner en bok av henne vil jeg anbefale at du heller gir henne et forsøk enn L. Riley. 

Anonymkode: d9947...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker de ikke. Klarer liksom ikke kjøpe det, blir for mye glamour og dill for meg. 

Anonymkode: 0beb1...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke noe for meg. 

Anonymkode: 14f99...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær oppmerksom på at forfatteren er død, og det er uvisst hva som vil skje med siste boka, som hun ikke rakk å skrive ferdig. Mange spørsmål som står ubesvart😬

Anonymkode: 039b4...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien. Det er ikke "stor litteratur", men fengende og lettlest, god ferie- eller flyplasslektyre. Liker miksen mellom nåtids- og fortidshistorier, når hver søster leter etter sitt opphav. Ja, det er mye klisjeer og "dill" i starten, men bare fortsett å lese, så kommer du raskt inn i det.

Anonymkode: 9e8c2...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den første og deler av den andre. Syntes de er altfor langdryge med mange beskrivelser som ikke fører historien fremover. Ofte veldig forutsigbart også. Har lest to andre bøker av henne også, og opplevde dem på samme måte. Så rett og slett ikke kun type bok.

Er glad i lettleste, "feel good"-bøker og chick-lit men ikke i denne stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien😊. Men er spent på siste boka. Sto at denne skulle komme høsten 2022. Men er nå usikkert. Hun har startet på den, så håper hun har fått med det viktigste.

Anonymkode: 8b99e...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på den første boka, men leste bare halve før jeg ga opp. Syns den var kjedelig og platt. Men det er nok ikke helt min sjanger kanskje. 

Anonymkode: 76cae...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker de pga av at historiene foregår i forskjellige land jeg har bodd i. Koselige, lettleste og enkle.  Men, som sagt av andre, jeg ville ventet til det kommer avklaring rundt det med siste bok. 

Anonymkode: e7d9f...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg ville ikke anbefalt. Leser lettlest litteratur, men akkurat Lucinda Riley synes jeg ofte blir for dumt. Det er så mye tåpelige beskrivelser og idiotiske karakterer. Jeg har lest flere av hennes bøker og blir bare irritert. Å lese en er greit, men når det blir det samme om og om igjen så måtte jeg gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke begynt å lese de nå før det er avklart hva som skjer med den siste boka. Litt løse ender her og der. 

Anonymkode: 4a618...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holder på med nr to og liker dem godt så langt.

Anonymkode: 48192...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke begynt å lese de nå før det er avklart hva som skjer med den siste boka. Litt løse ender her og der. 

Anonymkode: 4a618...671

Jeg har lest fem av åtte.

Siste har ikke så mye å si til eller fra. Hver bok står greit på egne bein. 

Anonymkode: a80f7...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de veldig godt. Lettleste, koselige feriebøker. 😁

Men det er et lite usikkerhetsmoment mtp siste bok med samling av alle trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like bra som den norske TV-serien med tilsvarende navn.

Anonymkode: e0e52...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...