Gå til innhold

Jeg og barnet sov, og samboer slo på lyset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer dro på jobb kl 0630, jeg jobber kveldsvakt og leverer ungen kl 10.

Samboer skulle finne noe i klesskapet og slo på lyset i taket, og styrte på. Jeg sa "hallo??? *navnet hans*??? Hva gjør du??! " Han himlet med øynene, sa "arh ti still med deg", gikk fort ut og lukket helt igjen døren. Gikk deretter rett mot ytterdøren og gikk. 

Ungen våknet og vi måtte stå opp. 

Hva synes dere? Er det bare jeg som synes det var dårlig gjort? Kjenner jeg er så sint. 

Anonymkode: ea2f4...bcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som med alt annet.. Er dette et unntakstilfelle hvor han oppfører seg hensynsløst, eller et mønster? 

Anonymkode: 0e0e5...ad1

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bagatell. Med mindre han gjør det hver dag for å plage deg. Han var vel trøtt mandag morra, slo på lyset uten å tenke seg om, eller trodde ikke du våknet av det…. Spiller da ingen rolle, herregud. Greit at man blir sint/irritert i øyeblikket, men tre timer etterpå - da er du langsint, og det er en dårlig egenskap!

Anonymkode: e7ccd...f8b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør han dette hver dag: da tar dere en prat om hvor forstyrrende det er, og han får korrigere seg. 

Var det et engangstilfelle der han glemte seg: du overreager. 

Anonymkode: ac071...0b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du blir så sint over en så liten bagatell, så lurer jeg på om det ligger noe mer bak. For, ja, han burde ikke gjort det, men det er ikke noe å lage noe styr over.

Anonymkode: 06645...ccf

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det normale svaret ville jo være «oj, sorry beklager» mens man tok av lyset igjen. En ting er å ta på lyset uten å tenke seg om, det kan skje alle, men svaret du fikk var jo fryktelig surt… 

Anonymkode: 47459...9dc

Jeg er irritert fordi han ba meg ti still? Handlet ikke bare om meg, men at datteren på 2 år ble vekket. 

Anonymkode: ea2f4...bcf

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lage noe styr av. Dum kommentar fra han ja, men slikt skjer og kommer til å skje for begge to i livet videre - mange ganger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Jeg er irritert fordi han ba meg ti still? Handlet ikke bare om meg, men at datteren på 2 år ble vekket. 

Anonymkode: ea2f4...bcf

Men HAN ble vel irritert over at du våknet, irritert over ditt irriterte utrop, irritert på seg selv fordi han vekket dere.

Kanskje det var ditt utrop som vekka ungen? 

LA DET FARE.

Anonymkode: e7ccd...f8b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale er å bli litt irritert der og da. 

Er det ingen grenser for hva man kan lage en tråd om, dette har da virkelig ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre🥴

Anonymkode: 4aad5...0a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var noe hyggelig sagt. Skal det være greit å behandle hverandre så dårlig bare fordi man er et par?! Merkelige svar her... Jeg hadde tatt det opp med han.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde helt klart blitt irritert og hadde ikke syntes noe om å bli bedt om å ti still når det I utgangspunktet var han som burde bedt om unnskyldning. Der hadde jeg også vært langirritert. Jeg hadde sagt ifra at det der ikke var greit, hadde han ikke skjønt det så hadde jeg konsekvent skrudd av TVen hver gang han så på film, eller skrudd av lyset når han var på badet. Også bedt han ti still. 

Anonymkode: ae1c6...24a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det normale er å bli litt irritert der og da. 

Er det ingen grenser for hva man kan lage en tråd om, dette har da virkelig ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre🥴

Anonymkode: 4aad5...0a3

Enig.

Litt irritert, der og da, ja. 

Kan se for meg samme situasjon hos oss ville vært -  Jeg; "virkelig?", Han; "sorry!" Så var vi ferdige. 

Jeg reagerer på begges ordbruk. Og behovet for å lage en tråd om det. 

Anonymkode: ac071...0b6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var lite hensynsfullt av ham. Antar du kanskje trengte den søvnen siden du ble så irritert, så ville tatt opp med ham at dere må ta litt hensyn når den andre sover og ta frem klær osv dagen før. 

Ikke ok å be partner om å "ti still" heller! Forstår ikke at folk her synes det er greit.

Anonymkode: fdcb3...639

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig.

Litt irritert, der og da, ja. 

Kan se for meg samme situasjon hos oss ville vært -  Jeg; "virkelig?", Han; "sorry!" Så var vi ferdige. 

Jeg reagerer på begges ordbruk. Og behovet for å lage en tråd om det. 

Anonymkode: ac071...0b6

Det er helt klart den vanlige reaksjonen. Her er det ikke noen vanlig reaksjon men ts ble bedt om å ti still. Det er det jeg ville reagert på. Det at lyset kom på et irriterende der og da, å bli bedt om å holde kjeft er respektløst. 

Anonymkode: ae1c6...24a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt irritert der og da, virkelig!

Samboer hadde også vært trøtt og blitt irritert tilbake - der og da.

Så hadde han kommet hjem og så hadde begge glemt det. Muligens så hadde jeg sagt at det hadde vært supert om han ordnet med klær dagen før fremover OM jeg skulle sagt noe.

Min far lærte meg en viktig ting en gang:

Det er ingen som vet så godt at de har driti seg ut, som den som dreit seg ut!

Han er nok veldig klar over det selv, og gjør det nok ikke igjen!

 

Anonymkode: 55096...d5e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt klart den vanlige reaksjonen. Her er det ikke noen vanlig reaksjon men ts ble bedt om å ti still. Det er det jeg ville reagert på. Det at lyset kom på et irriterende der og da, å bli bedt om å holde kjeft er respektløst. 

Anonymkode: ae1c6...24a

Da forklarer du han akkurat dette senere, når det er ok stemning. Han vet det nok veldig godt selv. Han var nok stuptrøtt og skjønte selv at shit det var dumt av meg, ble stressa og så bjeffet du litt til han. Angrep er beste forsvar. Ikke ok, men antagelig forklaringen her.

Anonymkode: 55096...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er ingen konkurranse i hvem som har det verst…

Anonymkode: e479e...de9

Men det gir litt perspektiv da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...