Gå til innhold

Koronavaksine under ivf - forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med stimuleringsfasen og håper at alt går greit med egguttak og innsett. Fikk vite at jeg kunne bestille koronavaksine om 17 dager... men leser at  om man har hatt høy feber de 3 siste mnd så skal man ikke utføre ivf... er det da gunstig å vaksinere seg? 

Anonymkode: ab7af...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vente minst to uker etter vaksine for å sette tilbake embryo. Slik er det på st Olavs iaf. Du må ikke være fullvaksinert hos de, men altså minst 2 uker etter første vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ventet, for man vet ikke nok om den vaksinen og graviditet. Med andre vaksiner så blir man anbefalt å vente 6 mnd med å bli gravid. 

Endret av Sunshineyellow
.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sunshineyellow said:

Jeg ville ha ventet, for man vet ikke nok om den vaksinen og graviditet. Med andre vaksiner så blir man anbefalt å vente 6 mnd med å bli gravid. 

Av ren nysgjerrighet, hvilke vaksiner sikter du til her? Jeg har tatt mange vaksiner i voksen alder pga reise i jobb, og den eneste jeg husker å bli opplyst om å vente med graviditet var MMR (av åpenlyse grunner, da røde hunder er farlig for fosteret), men anbefalingen er å vente én måned, ikke seks. Andre vaksiner har jeg blitt fortalt ikke bør tas under graviditet, men ikke at man behøver å vente etter å ha tatt vaksinen. (Og andre igjen, som influensa, anbefales det jo å tas under graviditet fordi gravide er i risikogruppe.)

Til TS: dette bør du ta med klinikken, det blir en individuell vurdering mellom legen din og deg. 

Anonymkode: 4bb60...7d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Av ren nysgjerrighet, hvilke vaksiner sikter du til her? Jeg har tatt mange vaksiner i voksen alder pga reise i jobb, og den eneste jeg husker å bli opplyst om å vente med graviditet var MMR (av åpenlyse grunner, da røde hunder er farlig for fosteret), men anbefalingen er å vente én måned, ikke seks. Andre vaksiner har jeg blitt fortalt ikke bør tas under graviditet, men ikke at man behøver å vente etter å ha tatt vaksinen. (Og andre igjen, som influensa, anbefales det jo å tas under graviditet fordi gravide er i risikogruppe.)

Til TS: dette bør du ta med klinikken, det blir en individuell vurdering mellom legen din og deg. 

Anonymkode: 4bb60...7d2

Joda - jeg skal høre m klinikken. Men tenkte å høre hva andre får høre. 

Anonymkode: ab7af...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel om mannen har hatt feber de siste 3 månedene? Det kan påvirke spermiekvaliteten nemlig.

Anonymkode: 7abc9...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i gang med stimuleringsfasen og håper at alt går greit med egguttak og innsett. Fikk vite at jeg kunne bestille koronavaksine om 17 dager... men leser at  om man har hatt høy feber de 3 siste mnd så skal man ikke utføre ivf... er det da gunstig å vaksinere seg? 

Anonymkode: ab7af...8e6

Jeg skal begynne med hormontabeletter neste måned, grunnet ivf i starten av august i utlandet. Jeg fikk beskjed om å ikke ta koronavaksinen før etter svangerskapet av legen i utlandet. Jeg skulle egentlig tatt vaksinen i morgen, men legen er redd for kluss med hormoner / embryo / eventuellt foster i kombinasjon med en vaksine som man ikke vet så mye om anngående dette ennå. 

Anonymkode: 6b294...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...