Gå til innhold

Hvor stuerent er det å reise til syden i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, der står det "fra røde og oransje land". 

Må man da vise negativ test hvis man reiser fra Norge? 

Anonymkode: a9964...a54k

Klikk deg inn på linken med kartet, som der har du en oppdatert oversikt

 

Anonymkode: 67e38...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du mener at de som ikke ønsker å ta vaksine bør aldri reise igjen? 

Anonymkode: a9964...a54

De som ikke ønsker å ta vaksinen, må ta konsekvensene av sine valg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (21 minutter siden):

De som ikke ønsker å ta vaksinen, må ta konsekvensene av sine valg. 

Nope. De kan reise med en negativ test. 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du er klar over at vaksinerte også sprer smitte? Nå er jeg uansett ikke antivaxer, som de aller fleste som er skeptisk til covid-vaksinen. Jeg har en million vaksiner, og kommer nok til å ta covid-vaksinen en gang i tiden når det blir min tur, men jeg reagerer på krav om forskjellsbehandling, særlig når det ikke en gang er et reellt alternativ for de fleste ennå . Dessuten er vaksine er et personlig valg, og ikke noe som skal presses frem, særlig ikke når man fortsatt er smittsom. 

Anonymkode: 67e38...12c

Ja hvis de blir syke med symptomer (hoste og nyse). Er du symptomfri er det vanskelig å spre smitten. Har selv jobbet tett på kollega som var covid-19 positiv, uten symptomer, og ikke blitt syk noen oss som jobbet med hen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nope. De kan reise med en negativ test. 

Anonymkode: a9964...a54

Ja da må de teste seg. En av konsekvensene. Pluss at de kan bli veldig syk, flere konsekvenser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (19 minutter siden):

Ja da må de teste seg. En av konsekvensene. Pluss at de kan bli veldig syk, flere konsekvenser.

Ok. Jeg kjenner flere som ble syke av vaksine, så. 

Vi trenger ikke å være enige. 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror mange nordmenn er veldig naive angående og reise sydover. Tror dere glemmer at Spania og Hellas blant annet har andre restriksjoner enn oss. Lyst og reise jeg men føler det blir helt feil akkurat nå. 

Anonymkode: e54d8...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror mange nordmenn er veldig naive angående og reise sydover. Tror dere glemmer at Spania og Hellas blant annet har andre restriksjoner enn oss. Lyst og reise jeg men føler det blir helt feil akkurat nå. 

Anonymkode: e54d8...648

Det var jo det samme i fjor, uansett fins det mange teoretiske regler som ikke har praktisk betydning. Jeg har ikke noe problemer med munnbind inne og tester. 

Anonymkode: 67e38...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Jeg kjenner flere som ble syke av vaksine, så. 

Vi trenger ikke å være enige. 

Anonymkode: a9964...a54

Ble de innlagt på intensiv avdeling og lagt i kunstig koma? Jeg fikk også bivirkninger av 1 dosen. Men tar heller lett feber og kraftig hodepine 1 dag enn å gjennomgå alvorlig forløp av covid-19

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Storbritannia og her er det mange som reiser som er fullvaksinert. Vær klar over at det vil være turister fra andre land som er vaksinert, men som allikevel kan videreføre smitten. I England er det mye Delta-smitte.

Anonymkode: 37c46...605

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (3 minutter siden):

Ble de innlagt på intensiv avdeling og lagt i kunstig koma? Jeg fikk også bivirkninger av 1 dosen. Men tar heller lett feber og kraftig hodepine 1 dag enn å gjennomgå alvorlig forløp av covid-19

Det er en liten brøkdel som blir så syke. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar gjerne til syden i sommer, og vi har diskutert det flere ganger. Det blir nok ikke noe av, og det er kun fordi vi føler det blir litt stress når kun jeg er fullvaksinert. Dvs at mann og barn må ha pcr- test før avreise (endel tusenlapper der!), og for å spise inne, komme inn diverse steder kreves også grønt koronasertifikat=negativ test for dem som vil si at vi må teste underveis i ferien. Hvordan det gjøres i f.eks Hellas vet jeg ikke. 

Danmark krever også grønt koronasertifikat for å komme inn i parker og spise inne, +++, men der er det ihvertfall gratis testing overalt. Men igjen; må ha grønt pass for å komme inn i landet. 

Alt dette føler vi blir litt styrete, og drar til Sverige i ferien. Der er det ingen krav til test (mannen har 1.dose), og evt 3 dagers hjemmekarantene er ikke noe problem. 

 

Anonymkode: a329c...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, der står det "fra røde og oransje land". 

Må man da vise negativ test hvis man reiser fra Norge? 

Anonymkode: a9964...a54

Ja, det må du. Så vidt jeg vet er det kun Sverige som ikke krever grønt koronasertifikat fra Norge ved innreise. 

Anonymkode: a329c...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at den eneste gyldige grunnen til å reise utenlands i sommer er dersom man skal besøke familie man ikke har sett på lenge. 

Anonymkode: 2d4e1...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg drar gjerne til syden i sommer, og vi har diskutert det flere ganger. Det blir nok ikke noe av, og det er kun fordi vi føler det blir litt stress når kun jeg er fullvaksinert. Dvs at mann og barn må ha pcr- test før avreise (endel tusenlapper der!), og for å spise inne, komme inn diverse steder kreves også grønt koronasertifikat=negativ test for dem som vil si at vi må teste underveis i ferien. Hvordan det gjøres i f.eks Hellas vet jeg ikke. 

Danmark krever også grønt koronasertifikat for å komme inn i parker og spise inne, +++, men der er det ihvertfall gratis testing overalt. Men igjen; må ha grønt pass for å komme inn i landet. 

Alt dette føler vi blir litt styrete, og drar til Sverige i ferien. Der er det ingen krav til test (mannen har 1.dose), og evt 3 dagers hjemmekarantene er ikke noe problem. 

 

Anonymkode: a329c...168

Hvor står det at du må ha koronasertifikat for å spise inne? 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg drar gjerne til syden i sommer, og vi har diskutert det flere ganger. Det blir nok ikke noe av, og det er kun fordi vi føler det blir litt stress når kun jeg er fullvaksinert. Dvs at mann og barn må ha pcr- test før avreise (endel tusenlapper der!), og for å spise inne, komme inn diverse steder kreves også grønt koronasertifikat=negativ test for dem som vil si at vi må teste underveis i ferien. Hvordan det gjøres i f.eks Hellas vet jeg ikke. 

Danmark krever også grønt koronasertifikat for å komme inn i parker og spise inne, +++, men der er det ihvertfall gratis testing overalt. Men igjen; må ha grønt pass for å komme inn i landet. 

Alt dette føler vi blir litt styrete, og drar til Sverige i ferien. Der er det ingen krav til test (mannen har 1.dose), og evt 3 dagers hjemmekarantene er ikke noe problem. 

 

Anonymkode: a329c...168

Ingen test verken til Sverige eller fra Sverige? 

Anonymkode: a9964...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen test verken til Sverige eller fra Sverige? 

Anonymkode: a9964...a54

Sverige opphevet dette 31.05. Enn så lenge må vel alle testes på grensen i Norge, gratis. 

Anonymkode: a329c...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tør ikke. Våger meg såvidt en snartur innom Oslo selv om jeg fullvaksinert. Men jeg dømmer ikke dem som drar. Jeg driver ikke og passer og blander meg inn i hva andre gjør. Jeg passer meg selv,  og reiser ikke utenlands , men hvis andre følger retningslinjer og regler og ikke jukser med det,   så er det vel greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Nå frarådes det vel ikke innenfor Schengen blant annet så lenge smittetallene er lave. Vi har feriert passe i Norge og er veldig glade i det også :) takk for at du delte meningen din!

Anonymkode: 448aa...3fc

Det er svært få land hvor det ikke frarådes - er vel i hovedsak bare Finland, Island og Polen mener jeg. Ellers frarådes alle reiser til utlandet som ikke er strengt nødvendig. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/

Min svigermor skal til et rødt land nå, og jeg kjenner det irriterer meg. Hun har mast mye om de hensynsløse unge, men jeg synes hun er ganske hensynsløs som drar gjennom to røde land nå. Hun har ikke noen grunn som gjør at det skulle være nødvendig som å f.eks besøke familie eller å se til egen bolig i utlandet. 
 

Jeg skulle ønske folk kunne ventet noen måneder for å se hvordan ting utvikler seg. Det er fremdeles svært mange som ikke er vaksinert- og jeg er så utrolig lei av å leve med strenge smittevernsregler. Jeg er så redd at det samme skjer i år som det gjorde i fjor høst. 

Anonymkode: 6e86f...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...