Gå til innhold

Hvor stuerent er det å reise til syden i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med uvaksinerte? 

Anonymkode: a9964...a54

De får samme rettigheter i Schengen med negativ test eller gjennomgått covidinfeksjon.

Anonymkode: 15ad7...d6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De får samme rettigheter i Schengen med negativ test eller gjennomgått covidinfeksjon.

Anonymkode: 15ad7...d6e

Aha. Takk 🙂

Anonymkode: a9964...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg syns ikke det er greit. Verden er ikke virusfri så da bør det bli Norgesferie. 

Anonymkode: 57c5b...ba1

Norge er heller ikke virusfritt, forøvrig blir vi aldri virusfrie.

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I EU har vi vært på ferie uten karantene siden mai, tallene har likevel stupt. Reis i vei. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg syns ikke det er greit. Verden er ikke virusfri så da bør det bli Norgesferie. 

Anonymkode: 57c5b...ba1

Hvis du venter på at verden blir virusfri så tror jeg du aldri kan reise igjen

ts drit i hva andre mener. Har du tatt vaksine? Er selv fullvaksinert og jeg skal til Spania. Har absolutt ingen dårlig samvittighet

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I EU har vi vært på ferie uten karantene siden mai, tallene har likevel stupt. Reis i vei. 

Anonymkode: 67e38...12c

Fortell mer. Måtte dere ta test? Er dere vaksinerte? 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ung og er godt i risikogruppe, og er ikke vaksinert. Ikke kommet så langt med vaksinen overalt enda, blant annet fordi vi som ikke bor i Oslo måtte gi fra oss vaksiner.. Så takk skal du ha for at du bare gir deg hælvete å tar deg en sydentur 👏

Anonymkode: 9e48b...056

Det er umulig å ta hensyn til absolutt alle hele tiden. Det sirkulerer farlige smittsomme virus rundt i landet og verden hele tiden. Vi kan ikke stoppe opp alt for noen få hele veien, da vil verden aldri åpne opp. Jeg bor ikke i Oslo, er ikke vaksinert selv, men alle mine unge venner som er i risikogruppen er vaksinert. Det er et fåtall igjen av denne gruppen som ikke er vaksinert. 

Anonymkode: 83073...227

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Norge er heller ikke virusfritt, forøvrig blir vi aldri virusfrie.

Anonymkode: 67e38...12c

Nei, men vi trenger uansett ikke dra virus med over landegrensene . 

Anonymkode: 57c5b...ba1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBrukern skrev (2 minutter siden):

Hvis du venter på at verden blir virusfri så tror jeg du aldri kan reise igjen

ts drit i hva andre mener. Har du tatt vaksine? Er selv fullvaksinert og jeg skal til Spania. Har absolutt ingen dårlig samvittighet

Om du er fullvaksinert ville jeg absolutt ikke hatt dårlig samvittighet. Da er det svært usannsynlig at du drar med deg smitte, og du bidrar til å holde fly- og turistnæringene i live. Men å reise utenlands uvaksinert når man ikke må er for tidlig, synes jeg (da inkluderer jeg reiser som er viktig for helsa, å besøke familie eller holde egen eiendom ved like, men ikke random sydentur eller shoppingtur sånn bare fordi man savner det)

Anonymkode: d9968...d12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Til de som lurer på hvorfor jeg bryr meg om andre - jeg synes det er vanskelig å orientere seg og vil gjerne høre andres argumentet for å ikke reise, kanskje noen har noen argumenter jeg ikke har tenkt på. Jeg klarer ikke se noen problemer med det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 448aa...3fc

Problemet med det kan være koronatester, lange køer på flyplasser,  avbestilte ruter eller koronautbrudd på hotellet og Karantene på hotellrommet. Ikke sikkert dette skjer, men det er en risiko. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du er fullvaksinert ville jeg absolutt ikke hatt dårlig samvittighet. Da er det svært usannsynlig at du drar med deg smitte, og du bidrar til å holde fly- og turistnæringene i live. Men å reise utenlands uvaksinert når man ikke må er for tidlig, synes jeg (da inkluderer jeg reiser som er viktig for helsa, å besøke familie eller holde egen eiendom ved like, men ikke random sydentur eller shoppingtur sånn bare fordi man savner det)

Anonymkode: d9968...d12

Så du mener at de som ikke ønsker å ta vaksine bør aldri reise igjen? 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener at de som ikke ønsker å ta vaksine bør aldri reise igjen? 

Anonymkode: a9964...a54

Det ville vært et drømmescenario. Antivaxxere bør holde seg i isolasjon til covid-19 er slått fullstendig ned 😈

Anonymkode: 15ad7...d6e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fortell mer. Måtte dere ta test? Er dere vaksinerte? 

Anonymkode: a9964...a54

Jeg bor ikke i Norge. Ja man trenger test og ofte innreisedokument som du finner online. Vi er ikke vaksinert. I noen land (feks Østerrike) må du teste deg hver 48. time for hotellet og restauranter, men det er lett å finne en gratis hurtigteststasjon, noen godtar også at du tar testen selv (kjøpes på apotek/butikk) . I Italia feks trengs kun test ved innreise. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ville vært et drømmescenario. Antivaxxere bør holde seg i isolasjon til covid-19 er slått fullstendig ned 😈

Anonymkode: 15ad7...d6e

Vi reiser allerede 😈

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi reiser allerede 😈

Anonymkode: 67e38...12c

Ja, dessverre, og jeg er fullt klar over at dere antivaxxere er usolidariske på alle mulige plan.

Anonymkode: 15ad7...d6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, dessverre, og jeg er fullt klar over at dere antivaxxere er usolidariske på alle mulige plan.

Anonymkode: 15ad7...d6e

Du er klar over at vaksinerte også sprer smitte? Nå er jeg uansett ikke antivaxer, som de aller fleste som er skeptisk til covid-vaksinen. Jeg har en million vaksiner, og kommer nok til å ta covid-vaksinen en gang i tiden når det blir min tur, men jeg reagerer på krav om forskjellsbehandling, særlig når det ikke en gang er et reellt alternativ for de fleste ennå . Dessuten er vaksine er et personlig valg, og ikke noe som skal presses frem, særlig ikke når man fortsatt er smittsom. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er klar over at vaksinerte også sprer smitte? Nå er jeg uansett ikke antivaxer, som de aller fleste som er skeptisk til covid-vaksinen. Jeg har en million vaksiner, og kommer nok til å ta covid-vaksinen en gang i tiden når det blir min tur, men jeg reagerer på krav om forskjellsbehandling, særlig når det ikke en gang er et reellt alternativ for de fleste ennå . Dessuten er vaksine er et personlig valg, og ikke noe som skal presses frem, særlig ikke når man fortsatt er smittsom. 

Anonymkode: 67e38...12c

Det vi i dag vet med sikkerhet, er at vaksinasjon beskytter mot å bli syk med symptomer, både mild og alvorlig sykdom. De få som er vaksinert og får infeksjon vil også generelt sett ha lavere virusmengde enn andre, og vil være syk kortere tid enn dem som ikke er vaksinert. Dette betyr at sjansen for at de smitter videre er langt mindre enn for dem som ikke er vaksinert.

https://www.faktisk.no/artikler/z2qn2/stopper-koronavaksinene-smittespredning

Anonymkode: 15ad7...d6e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei viruset altså.

Men er jeg er jammen meg drittlei av alle som skal fremheve seg selv som verdens mest noble mennesker fordi de ikke tenker tanken en gang på å reise. 

 

 

Anonymkode: 171a5...cfa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare reis til Syden, men ta gjerne forholdsregler når du kommer hjem. Hold deg mest mulig for deg selv, selv om du ikke må i karantene.

Anonymkode: 5765e...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...