Gå til innhold

Er dette ekstra hud eller ekstra fett? (Bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Mrs Robinson skrev (57 minutter siden):

Jada, ts. Dette innlegget LYSER "det er flott om andre med samme kropp er fornøyd" 

Nå skriver jeg om meg da. Det er litt vanskelig å skrive om noen andre, da jeg bryr meg 0 om hvordan andre ser ut.

Du kan banne på at om jeg hadde lagt ut samme bilder og skrevet «jeg bare elsker mammakroppen min og syntes det er helt fantastisk med denne magen» så hadde jeg blitt hugget ned! Damed if you do, damed if you don’t🤷🏼‍♀️

ts

Anonymkode: 3c791...f73

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Chill, du er jo bare oppblåst. Og jo, man kan være oppblåst på morgenen. Og på kvelden. Og på natta. Verken fett eller løs hud ser slik ut. 

Anonymkode: 8867a...6ea

Ja, da har jeg vært oppblåst 24/7 i 12 måneder da😳

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Selvfølgelig har alle ulike kropper og ulikt utgangspunkt, og det må være lov å være «misfornøyd» med noe som kanskje andre hadde vært superfornøyd med. Men jeg vil bare komme med en vennlig påminnelse om at kroppen din har faktisk laget et menneske, og ikke hvilket som helst menneske, men det menneske du elsker aller høyest i hele verden. (Vil jeg tro 😄) Så selvom du kommer til å trene for å gjøre noe med det fysiske, så ville jeg også gitt meg selv litt «slack» og prøvd å tenke at kroppen din har jammen gjort en amazing jobb, og det er helt greit om du ikke nødvendigvis blir 100% lik som før svangerskapet. 💜 

Anonymkode: 5165c...437

Jeg har gitt meg selv «slack.» Jeg har ikke vært en av de som har hastet tilbake i form. Jeg har født et barn, jeg har vært i permisjon, det har vært korona etc. men nå har det gått 12 måneder og slanke tiden er for min del over.

Det er helt greit at den ikke blir 100% som før, hoftene er bredere, brystene henger mer, føttene er større, men akkurat dette med magen kan JEG ikke leve med sånn det ser ut nå. Andre hadde sikkert plages av andre ting, for meg er det magen. 

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mrs Robinson skrev (20 minutter siden):

Det er alles ansvar å jobbe mot det sinnsyke kroppspresset som herjer for tiden.

Spyansiktet kunne hun spart seg for

Greit nok, men det var det jeg selv følte der og da. Det var ikke ment som en kritikk mot noen andre i det hele tatt, det var et utløp for mine egne følelser. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk for tipsene. Jeg setter veldig pris på dere som kommer med gode konstruktive svar🙏🏻 Jeg hadde ikke satt mine urinlekkasjer ved jogging og trampolinehopping i sammenheng med min bulende mage. 

Hva er forskjell på hyposensitiv trening og vanlig trening kjernemuskulatur og bekkenbunnstrening?

ts

Jeg må innrømme at jeg ikke kan nok om det fysiologiske til å svare deg skikkelig, men tror det står ganske utfyllende på hjemmesiden. 😅

https://hypopressivtrening.no/om-treningen/

Personlig føler jeg det handler mer om å trekke inn "korsettmuskulaturen", og mer fokus på helheten, du trener alt fra under puppene til under rumpa liksom... 😅

Midjen min har minsket med 5 cm, selv om den var ganske smal i utgangspunktet, og jeg har nå full kontroll på blæra igjen! 🎉 Veldig fint å kunne løpe og hoppe uten å tisse meg ut, som jeg gjorde selv om jeg nettopp hadde vært på do før. :( 

Og livmoren min er tilbake der den var før graviditet, istedet for å kjennes knapt 3-4 cm innafor skjedeåpningen sånn den gjorde. Gynekologen sa det var "helt normalt", men det var negativt for sexlivet fordi noen stillinger gjorde vondt. :(

Har også blitt mye sterkere i baseøvelsene (knebøy, markløft osv), som jeg tenker er fordi kjernen er sterk nok nå, og uansett hvis jeg har luft i magen så ser man det nesten ikke i forhold til før. 🎉

Det er hvertfall bra at stadig flere oppdager Hp trening og får hjelp! 🥰

Anonymkode: 9d7ea...d1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jo temmelig unyansert. Det er et faktum at det er deprimerende lite satsning på kvinnehelse i dette landet (Sikkert i alle land), og magen til TS handler egentlig mer om funksjon enn om estetikk. Denne typen mage kommer av delte/slappe magemuskler, som er helt vanlig å få etter svangerskap og fødsel, sammen med andre plager som lekkasjer, nedpress, fremfall av livmor/blære/tarm (min livmor sank med 4-5 cm etter fødsel).

Problemet er at mesteparten av disse kvinnene blir avfeid med at de enten må trene hardt og spise mindre, eller at de må slutte å henge seg opp i utseendet sitt.

Men kanskje TS tisser litt på seg når hun hopper på trampoline, eller sliter med vondt i ryggen eller føler seg ukomfortabel fordi magen øker 2 str etter frokost?

Og kanskje det hadde vært fint om alle kvinner fikk mulighet til å gjenvinne full funksjon i kjernemuskulaturen og bekkenet så hun får en bedre hverdag?

Det estetiske problemet er det som synes og som gjør TS ukomfortabel, men det underliggende her kan gi alvorlige helseplager på sikt. Små lekkasjer blir store lekkasjer når man blir eldre og mister styrke, og vondt i ryggen etter å ha båret ungen i en time blir til prolaps når hun er 60. For eksempel.

Ignorer tull om å gå ned mer i vekt og trene tungt TS, og gå rett til det mest effektive, nemlig Hypopressiv trening. ❤

Det er ikke giftig å ønske seg bedre helse!

TS skrev i et tidligere innlegg/tråd at hun tar fettsuging om hun ikke får slanker det vekk fordi hun «ikke kan leve med det». Så nei.

Anonymkode: b8f2b...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så da skal ikke jeg få lov til å spørre om råd til å forbedre MIN kropp, fordi DU kan bli støtt av at jeg ønsker å endre MIN kropp!? Ærlig talt. Dette er et gravid og babyforum, jeg regner med at det stort sett er voksne men esker som henger her inne. LITT ansvar for seg selv ig egen psyke kan man vel ta?

ts

Jøss, tror du har større issues enn bare misfornøyd med egen kropp 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du fått resultater? Jeg har også begynt å trene mer men bare i et par uker, så har ikke sett så mye resultater enda. 

ts

Nei, ikke enda. Startet for et par uker siden jeg og 

Anonymkode: 09dae...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke kan nok om det fysiologiske til å svare deg skikkelig, men tror det står ganske utfyllende på hjemmesiden. 😅

https://hypopressivtrening.no/om-treningen/

Personlig føler jeg det handler mer om å trekke inn "korsettmuskulaturen", og mer fokus på helheten, du trener alt fra under puppene til under rumpa liksom... 😅

Midjen min har minsket med 5 cm, selv om den var ganske smal i utgangspunktet, og jeg har nå full kontroll på blæra igjen! 🎉 Veldig fint å kunne løpe og hoppe uten å tisse meg ut, som jeg gjorde selv om jeg nettopp hadde vært på do før. :( 

Og livmoren min er tilbake der den var før graviditet, istedet for å kjennes knapt 3-4 cm innafor skjedeåpningen sånn den gjorde. Gynekologen sa det var "helt normalt", men det var negativt for sexlivet fordi noen stillinger gjorde vondt. :(

Har også blitt mye sterkere i baseøvelsene (knebøy, markløft osv), som jeg tenker er fordi kjernen er sterk nok nå, og uansett hvis jeg har luft i magen så ser man det nesten ikke i forhold til før. 🎉

Det er hvertfall bra at stadig flere oppdager Hp trening og får hjelp! 🥰

Ah, vet du hva det her var bare midt i blinken! Tusen, tusen takk for tips. Dette skal jeg søren meg unne meg! 

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mrs Robinson skrev (10 minutter siden):

Tror heller du har issues som ikke tåler å høre at noen andre er misfornøyde med egen kropp uten å ta det personlig. Dette handlet aldri om deg og din kropp, hvis du har så dårlig filter burde du ikke være på Internett. 

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS skrev i et tidligere innlegg/tråd at hun tar fettsuging om hun ikke får slanker det vekk fordi hun «ikke kan leve med det». Så nei.

Anonymkode: b8f2b...be9

Ja, det ville jeg. Men gjett hva? Nå har jeg fått supre tips om ting som jeg kan prøve før det. Er ikke det fantastisk? Hadde jeg aldri opprettet denne tråden og fått råd fra andre supre mammaer hadde jeg aldri fått det. 

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror heller du har issues som ikke tåler å høre at noen andre er misfornøyde med egen kropp uten å ta det personlig. Dette handlet aldri om deg og din kropp, hvis du har så dårlig filter burde du ikke være på Internett. 

ts

Og du tror du med dette motbeviser mitt forrige innlegg? 

:ler:

Ellers takk, er meget fornøyd med egen kropp jeg. Lykke til videre, og kom deg ut av graviditetsforumet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ser kjempefin ut, mange blir sånn etter dei har fått barn altså. Støtter forslaget om å trena og stamma opp heile kroppen gradvis i ditt tempo.

Anonymkode: 8d977...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hypopressiv trening fikser det der på et par mnd! Mye mer effektivt enn styrketrening eller noe annet! ❤

https://www.facebook.com/hypopressivtreningnorge/

To før/etter bilder jeg synes likner litt på ditt utgangspunkt:

FB_IMG_1624107573426.thumb.jpg.a4a77480d9d2ed70dde22ca4b2a6cc98.jpg

FB_IMG_1624107526557.jpg.ace8907fbf1d3acff1e50fb58936e3a5.jpg

Jeg kan ta et sånt før og etterbilde akkurat nå, med 5 sekunders mellomrom, ved å bare slappe av eller stramme magemusklene 🙄

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har gitt meg selv «slack.» Jeg har ikke vært en av de som har hastet tilbake i form. Jeg har født et barn, jeg har vært i permisjon, det har vært korona etc. men nå har det gått 12 måneder og slanke tiden er for min del over.

Det er helt greit at den ikke blir 100% som før, hoftene er bredere, brystene henger mer, føttene er større, men akkurat dette med magen kan JEG ikke leve med sånn det ser ut nå. Andre hadde sikkert plages av andre ting, for meg er det magen. 

ts

Jeg skjønner deg godt, ts. Jeg hadde heller ikke kunnet leve med sånn mage i lengden.

Ville trent hard calisthenics, og kuttet ut korn, sukker, kunstig søtning og meieriprodukter. Det definerer opp magen min veldig fort i hvert fall.

Øvelser som pull ups og andre full-kroppsøvelser er mye bedre for magen enn meningsløse øvelser som sit-ups eller planke.

Anonymkode: fce82...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verken fett eller hud. Men slapp muskel. Det er bare et pr siden fødsel og kroppen din kan fortsatt trekke seg mer sammen. 

Anonymkode: 7246b...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da voldsomt så mye pes ts får her da? 
Folk må ikke lese seg selv inn i alt. Er vel voksne folk her, som tåler et sånt innlegg? Uten å gå i oppløsning eller utvikle spiseforstyrrelse?
Magen min ser lik ut, har også normal BMI. Har slanket meg flere kg siden siste fødsel for flere år tilbake, måtte faktisk slutte fordi jeg ble innhul i ansiktet og det var ikke noe fint på meg. 
Det er utrolig lite praktisk med en sånn mage. Har slutta å bruke skjørt, og må kjøpe for store klær for å få plass til magen.
Viste den til legen, og ts, vi kan slappe av, det er nok litt fett der men hovedsakelig ikke det farlige bukfettet. Dette er subcutant fett for det meste. Det farlige fettet ligger mer inni. Som fex på typiske ølvommer (mest menn). Da er magen typisk stor og fast.  I tillegg sikkert slappe muskler og strukket hud. 
Men kjipt og upraktisk er det likefullt. Selv om det er normalt. 
Har trua på hypopressiv-opplegget. Hørt om det før, men nå skal jeg sjekke det ut. 
Men har ingen tro på at magen blir som før. Livet setter sine spor ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Helgeline skrev (25 minutter siden):

Var da voldsomt så mye pes ts får her da? 
Folk må ikke lese seg selv inn i alt. Er vel voksne folk her, som tåler et sånt innlegg? Uten å gå i oppløsning eller utvikle spiseforstyrrelse?
Magen min ser lik ut, har også normal BMI. Har slanket meg flere kg siden siste fødsel for flere år tilbake, måtte faktisk slutte fordi jeg ble innhul i ansiktet og det var ikke noe fint på meg. 
Det er utrolig lite praktisk med en sånn mage. Har slutta å bruke skjørt, og må kjøpe for store klær for å få plass til magen.
Viste den til legen, og ts, vi kan slappe av, det er nok litt fett der men hovedsakelig ikke det farlige bukfettet. Dette er subcutant fett for det meste. Det farlige fettet ligger mer inni. Som fex på typiske ølvommer (mest menn). Da er magen typisk stor og fast.  I tillegg sikkert slappe muskler og strukket hud. 
Men kjipt og upraktisk er det likefullt. Selv om det er normalt. 
Har trua på hypopressiv-opplegget. Hørt om det før, men nå skal jeg sjekke det ut. 
Men har ingen tro på at magen blir som før. Livet setter sine spor ;)

Den trenger ikke å «bli som før» for at jeg skal bli fornøyd. Jeg skjønner at den aldri blir det. Jeg trenger bare at den matcher resten av kroppen bedre. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mrs Robinson skrev (1 time siden):

Det er det som er skummelt med dette forumet. Kan være noen spiseforstyrrede mennesker som skriver, og som får andre til å føle seg dårlig. Bare trist.

Anonymkode: 80805...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skruttveig skrev (På 19.6.2021 den 16.21):

Nei, du ser ikke gravid ut, du ser sunn ut. Nå får det være nok! Ikke slapt i det hele tatt, dere skulle sett min mage som var strukket fra 50-80-60 kg igjen! Men jeg er stolt av den for det om det er litt hud som ikke var den før, fordi den har vært bolig til det fineste jeg har sett, og jeg er ikke 20 år mer så samme faen, mannen min synes jeg ser mye mer damete ut nå enn i forhold til da jeg var tynn før. Bryr meg mer om hva han mener om det, enn anorektiske holdninger fra andre damer! 

Anoreksi er ikke en holdning, det er en alvorlig sykdom som i verste fall tar liv.

Men enig i at magen ser normal ut og at kroppspresset i samfunnet ikke er bra.

Anonymkode: 50e43...0e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er menn som har større mage  uten å ha bært fram ett eneste barn!

Anonymkode: 8cf29...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...