AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #41 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Delte magemuskler? Synes ikke det ser sånn ut 🤷♀️ Og hypopressiv trening er ikke farlig, men ifølge forskningsprosjektet på dette har ulike typer trening ingen effekt. Diastasis recti er ikke det samme som «naturlige endringer som følge av graviditet». Det skal være en viss glipe for å kunne definere det som diastasis recti. TS kan legge seg på gulvet og sjekke selv. Anonymkode: c2b74...51f Jeg har fått det sjekket og har ikke det. ts Anonymkode: 3c791...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #42 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor i all verden er det «giftig» å ønske seg en flatere mage? Ja jeg er opptatt av det estetiske, hvorfor er det så grusomt? Det er jeg som skal bo i denne kroppen, så det er ganske viktig for meg å føle meg vel i den. ts Anonymkode: 3c791...f73 Hadde du tatt denne samtalen med en lege, fysioterapeut og eller personlig trener hadde det ikke vært noe giftig med dèt. Poenget er ubderforumet tråden ligger på, og hva dette signaliserer andre post partum kvinner. Anonymkode: 1efea...133 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #43 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen av rådene her er farlige ja, men ditt svar her er jo hverken giftig eller farlig. Syns det er problematisk at tynne/slanke folk får råd til å gå ned i vekt. Jeg har selv selv hatt et litt problematisk forhold til mat og kropp og å lese noen av rådene ville gitt meg mer problemer, og kjenner igjen tankegangen når jeg leser noen av innleggene. Anonymkode: 80805...3f6 Men jeg er et voksent tenkende individ. Jeg har ikke tenkt å gå masse ned i vekt, da jeg ikke liker hvordan kroppen min ser ut hvis jeg veier under 50. Jeg er takknemmlig for mange av rådene jeg har fått her, og andre (som å gå ytterligere ned) tenker jeg ikke passer for meg. Verre er det ikke. ts Anonymkode: 3c791...f73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #44 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du tatt denne samtalen med en lege, fysioterapeut og eller personlig trener hadde det ikke vært noe giftig med dèt. Poenget er ubderforumet tråden ligger på, og hva dette signaliserer andre post partum kvinner. Anonymkode: 1efea...133 Jeg la faktisk ut en tråd om dette på treningsformer og fikk 0 respons. Som du ser av tråden her så har jeg fått masse fine og passende tips, og noen få uhensiktsmessige tips som det jo ikke er verre enn å hoppe over. ts Anonymkode: 3c791...f73 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #45 Del Skrevet 19. juni 2021 Jeg er litt som deg. 4 cm høyere og 4 kg tyngre. Og magen er også konstant «ut» på en måte den ikke har vært før. Etter en stor middag ser jeg akkurat ut om når jeg var 7 mnd gravid. Mannen er enig, så det er ikke bare i mitt hode. For min egen del er det svar kjerne muskulatur. Pga barseltid og då korona har jeg Desverre ikke fått trent jevnlig sånn som før graviditet. Jeg har nylig startet å gjøre noe med det nå. Anonymkode: 09dae...04f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #46 Del Skrevet 19. juni 2021 Meg over, jeg er 3 år etter fødsel da, så ligger lenger frem i løypa enn deg. Og det fikser seg ikke selv. Men hva et forskjellen på styrketrening og hypopresdiv(?) trening? Anonymkode: 09dae...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #47 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Delte magemuskler? Synes ikke det ser sånn ut 🤷♀️ Og hypopressiv trening er ikke farlig, men ifølge forskningsprosjektet på dette har ulike typer trening ingen effekt. Diastasis recti er ikke det samme som «naturlige endringer som følge av graviditet». Det skal være en viss glipe for å kunne definere det som diastasis recti. TS kan legge seg på gulvet og sjekke selv. Anonymkode: c2b74...51f Jeg skrev delte/SLAPPE magemuskler. Og har nå fått bekreftet at TS har flere andre symptomer på at kjernemuskulatur og bekken ikke er helt på plass. Selv har jeg sikkert 15 venner og bekjente som har fått utrolige resultater av Hypopressiv trening, og du kan jo lese historien til Sadie (som startet med dette her i Norge): https://hypopressivtrening.no/min-historie/ eller testemonials fra kundene hennes: https://hypopressivtrening.no/testimonials/ Så ser du at det har stor effekt for veldig mange. I mange andre land er dette en praksis som er inkludert i helsevesenets barselomsorg, noe jeg mener det burde være her i landet også. Men her er det bare å sende oss hjem etter 3 dager og la oss klare oss selv, bagatellisere etterplager, og si at ALT ER HELT NORMALT. 🙄 Selv om alle disse "små" plagene er altfor normale hos kvinner som har født barn, betyr det ikke at det er greit, eller at det ikke er lov å få hjelp. Jeg håper du finner ut av ting TS, og er glad for at jeg kunne hjelpe deg litt på vei. 🥰 Anonymkode: 9d7ea...d1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #48 Del Skrevet 19. juni 2021 Hva kjenner DU da ts? Jeg er 165 og 74 kilo, veier en god del mer enn del og ser jo at jeg har fett på magen nàr jeg klemmer på den. Ser når jeg sitter at magen har ruller. 😆 ser også og merker når det er luft. Du merker kansje om det er fett der eller ikke? Eller hva? Kansje du trenger å være aktiv? Jogge? Anonymkode: 80993...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 19. juni 2021 #49 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er IKKE fornøyd. Jeg ser jo gravid ut! Den buler ut og har et lag med fett over seg🤮 den matcher ikke resten av kroppen min i det hele tatt. ts Anonymkode: 3c791...f73 Jada, ts. Dette innlegget LYSER "det er flott om andre med samme kropp er fornøyd" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #50 Del Skrevet 19. juni 2021 Jeg er ikke og har aldri vært gravid men min mage buler ennå mer ut enn din Anonymkode: dc570...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #51 Del Skrevet 19. juni 2021 Chill, du er jo bare oppblåst. Og jo, man kan være oppblåst på morgenen. Og på kvelden. Og på natta. Verken fett eller løs hud ser slik ut. Anonymkode: 8867a...6ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #52 Del Skrevet 19. juni 2021 Selvfølgelig har alle ulike kropper og ulikt utgangspunkt, og det må være lov å være «misfornøyd» med noe som kanskje andre hadde vært superfornøyd med. Men jeg vil bare komme med en vennlig påminnelse om at kroppen din har faktisk laget et menneske, og ikke hvilket som helst menneske, men det menneske du elsker aller høyest i hele verden. (Vil jeg tro 😄) Så selvom du kommer til å trene for å gjøre noe med det fysiske, så ville jeg også gitt meg selv litt «slack» og prøvd å tenke at kroppen din har jammen gjort en amazing jobb, og det er helt greit om du ikke nødvendigvis blir 100% lik som før svangerskapet. 💜 Anonymkode: 5165c...437 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #53 Del Skrevet 19. juni 2021 Mrs Robinson skrev (38 minutter siden): Jada, ts. Dette innlegget LYSER "det er flott om andre med samme kropp er fornøyd" Det er ikke TS sitt ansvar å få folk med samme mage til å føle seg bra. Om du er brydd av TS så må du nok gå inn i deg selv og tenke litt. Hun kan skrive her som hun vil, om SIN kropp. Det er samme som at jeg som veier 74 og er 165 skriver om at jeg skal gå ned i vekt og spise sunt, er det da ok at alle som veier det eller er større kritiserer meg da? Synes det er så rart det her med at man skal nærmest skamme seg om man ønsker noe bra for sin kropp et år etter man er født. "du elsker vel babyen din?? Da bør du være fornøyd! Jeg er fornøyd. Viktigste er at kroppen har gjort en super jobb." Flott det men at TS ønsker å få en sunn sterk kropp er vel BRA for babyen det og? Da vil hun være sterk og trent og orke å løpe rundt med barnet og leke. Anonymkode: 80993...ce1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 19. juni 2021 #54 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke TS sitt ansvar å få folk med samme mage til å føle seg bra. Om du er brydd av TS så må du nok gå inn i deg selv og tenke litt. Hun kan skrive her som hun vil, om SIN kropp. Det er samme som at jeg som veier 74 og er 165 skriver om at jeg skal gå ned i vekt og spise sunt, er det da ok at alle som veier det eller er større kritiserer meg da? Synes det er så rart det her med at man skal nærmest skamme seg om man ønsker noe bra for sin kropp et år etter man er født. "du elsker vel babyen din?? Da bør du være fornøyd! Jeg er fornøyd. Viktigste er at kroppen har gjort en super jobb." Flott det men at TS ønsker å få en sunn sterk kropp er vel BRA for babyen det og? Da vil hun være sterk og trent og orke å løpe rundt med barnet og leke. Anonymkode: 80993...ce1 Det er alles ansvar å jobbe mot det sinnsyke kroppspresset som herjer for tiden. Spyansiktet kunne hun spart seg for 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #55 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt som deg. 4 cm høyere og 4 kg tyngre. Og magen er også konstant «ut» på en måte den ikke har vært før. Etter en stor middag ser jeg akkurat ut om når jeg var 7 mnd gravid. Mannen er enig, så det er ikke bare i mitt hode. For min egen del er det svar kjerne muskulatur. Pga barseltid og då korona har jeg Desverre ikke fått trent jevnlig sånn som før graviditet. Jeg har nylig startet å gjøre noe med det nå. Anonymkode: 09dae...04f Har du fått resultater? Jeg har også begynt å trene mer men bare i et par uker, så har ikke sett så mye resultater enda. ts Anonymkode: 3c791...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #56 Del Skrevet 19. juni 2021 Mrs Robinson skrev (5 minutter siden): Det er alles ansvar å jobbe mot det sinnsyke kroppspresset som herjer for tiden. Spyansiktet kunne hun spart seg for Så da skal ikke jeg få lov til å spørre om råd til å forbedre MIN kropp, fordi DU kan bli støtt av at jeg ønsker å endre MIN kropp!? Ærlig talt. Dette er et gravid og babyforum, jeg regner med at det stort sett er voksne men esker som henger her inne. LITT ansvar for seg selv ig egen psyke kan man vel ta? ts Anonymkode: 3c791...f73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #57 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev delte/SLAPPE magemuskler. Og har nå fått bekreftet at TS har flere andre symptomer på at kjernemuskulatur og bekken ikke er helt på plass. Selv har jeg sikkert 15 venner og bekjente som har fått utrolige resultater av Hypopressiv trening, og du kan jo lese historien til Sadie (som startet med dette her i Norge): https://hypopressivtrening.no/min-historie/ eller testemonials fra kundene hennes: https://hypopressivtrening.no/testimonials/ Så ser du at det har stor effekt for veldig mange. I mange andre land er dette en praksis som er inkludert i helsevesenets barselomsorg, noe jeg mener det burde være her i landet også. Men her er det bare å sende oss hjem etter 3 dager og la oss klare oss selv, bagatellisere etterplager, og si at ALT ER HELT NORMALT. 🙄 Selv om alle disse "små" plagene er altfor normale hos kvinner som har født barn, betyr det ikke at det er greit, eller at det ikke er lov å få hjelp. Jeg håper du finner ut av ting TS, og er glad for at jeg kunne hjelpe deg litt på vei. 🥰 Anonymkode: 9d7ea...d1d Tusen takk for tipsene. Jeg setter veldig pris på dere som kommer med gode konstruktive svar🙏🏻 Jeg hadde ikke satt mine urinlekkasjer ved jogging og trampolinehopping i sammenheng med min bulende mage. Hva er forskjell på hyposensitiv trening og vanlig trening kjernemuskulatur og bekkenbunnstrening? ts Anonymkode: 3c791...f73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #58 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så da skal ikke jeg få lov til å spørre om råd til å forbedre MIN kropp, fordi DU kan bli støtt av at jeg ønsker å endre MIN kropp!? Ærlig talt. Dette er et gravid og babyforum, jeg regner med at det stort sett er voksne men esker som henger her inne. LITT ansvar for seg selv ig egen psyke kan man vel ta? ts Anonymkode: 3c791...f73 Igjen: det handler om hvordan du ordlegger deg og insinuerer. Anonymkode: 1efea...133 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #59 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kjenner DU da ts? Jeg er 165 og 74 kilo, veier en god del mer enn del og ser jo at jeg har fett på magen nàr jeg klemmer på den. Ser når jeg sitter at magen har ruller. 😆 ser også og merker når det er luft. Du merker kansje om det er fett der eller ikke? Eller hva? Kansje du trenger å være aktiv? Jogge? Anonymkode: 80993...ce1 Hva jeg kjenner? Som i fett eller hud? ts Anonymkode: 3c791...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #60 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen: det handler om hvordan du ordlegger deg og insinuerer. Anonymkode: 1efea...133 Det handler også om hvordan du tolker meg. ts Anonymkode: 3c791...f73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå