AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Del Skrevet 18. juni 2021 Må bare skryte litt av meg selv og prøve å motivere andre for hvertfall jeg selv liker å lese slikt: Jeg har gått ned 5,1kg på 18 dager! Startet i slutten på mai å gjøre grep, men da turte jeg ikke å veie meg, men vil tro jeg var enda høyere i kg som ofte forsvinner raskere (vannvekt)? Så veide jeg meg på morgenen 1.juni uten klær: 92kg. Nå i dag 18.juni midt på dagen med klær og har spist lunsj så veier jeg 86,9kg! Har veid meg jevnt hver dag og det har humpet seg jevnt nedover. Jeg er så fornøyd med å se resultater! Jeg trengte å se at det går riktig vei og jeg skal ikke gi meg. Jeg er 174cm høy og veide 58kg for 10år siden, veide 63kg for 5år siden og nå med barn og stillesittende hjemmekontor og alt for glad i godteri så var jeg plutselig 92kg og jeg kunne ikke overse dette uten å ta tak lenger. Anonymkode: 0af2b...a1d 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Del Skrevet 18. juni 2021 Gratulerer! Hvilken grep har du tatt? Kostholdet? Anonymkode: 630cc...f54 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 18. juni 2021 #3 Del Skrevet 18. juni 2021 Gratulerer😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 18. juni 2021 #4 Del Skrevet 18. juni 2021 Bra jobba! Er ned 3,5 kg på 12 dager selv, så hvis jeg klarer meg gjennom helga uten å gå på en smell så håper jeg at jeg klarer det samme 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Del Skrevet 18. juni 2021 Gratulerer! Dette var veldig inspirerende for meg som også har opplevd litt vektøkning når jeg har kunnet lage meg god lunsj på hjemmekontoret. Vil du dele hva du spiser nå? Anonymkode: 3cb9b...90d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Del Skrevet 18. juni 2021 Så bra🙌🏻🙌🏻 Hva spiser du?🤩 Anonymkode: d51c1...2b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratulerer! Hvilken grep har du tatt? Kostholdet? Anonymkode: 630cc...f54 Primært kosthold og gåturer. Jeg har en kort runde (2km) og en lang runde (7km) jeg går flere ganger i løpet av dagen når jeg ser at jeg har ledig tid, og har laget en regel for meg selv at jeg skal ha gått minst 10.000 skritt og minst en tur hver dag. Så har blitt mange kveldsturer og jeg liker å gå tur. Jeg vet det ikke er mye og at mange i andre yrker går mye mer, men min jobb er stillesittende foran PC-en på hjemmekontor og jeg jobber mange sene kvelder så jeg beveger meg veldig lite om jeg ikke tar meg tid til å gå tur. Med kosthold så har jeg slått sammen flere dietter og laget regler som fungerer for meg: jeg spiser lavkalori og veier alt jeg spiser, jeg har spisevindu kl 11-19, og jeg har praktisert en form for 2:5 dietten med lavere kaloriinntak noen dager. Jeg har spist meg mett og spist mye salat, grønnsaker og knekkebrød. Jeg liker veldig godt knekkebrød med feks magerost-smørost. Jeg har unngått godteri i hverdagen og sagt nei til glass vin eller kakestykke med naboen, har vært sosial uten kalorier. Jeg har spist godteri fredag og lørdag og gleder meg til det hele uken, men jeg veier og loggfører godteriet også så da koser jeg meg med en mindre mengde (men fortsatt mye nok) innenfor det jeg har igjen på kalorier. Forrige lørdag spiste jeg feks en newenergy sjokolade som jeg delte i konfektstørrelse biter så den varte lenger og en hel pose med Knatter. Anonymkode: 0af2b...a1d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Del Skrevet 19. juni 2021 Jdz skrev (17 timer siden): Bra jobba! Er ned 3,5 kg på 12 dager selv, så hvis jeg klarer meg gjennom helga uten å gå på en smell så håper jeg at jeg klarer det samme 😊 Kjempebra!! 👏 Anonymkode: 0af2b...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så bra🙌🏻🙌🏻 Hva spiser du?🤩 Anonymkode: d51c1...2b8 Jeg spiser mye knekkebrød. Knekkebrød med magerost naturell med paprika/agurk eller knekkebrød med Tine krydderost-kremost med masse paprika hvis jeg er fysen på noe godt. Så mitt tips er å finne et knekkebrød du liker og et pålegg du liker, om du liker skinke eller magerost/smøreost så spis det (det er ikke jeg glad i så det ville vært et ork å spise hver dag). Det er nesten umulig å spise seg tykk av knekkerbrød med magert pålegg. Jeg spiser egentlig alt jeg vil, men logger alle kalorier så da må jeg prioritere og ta mindre mengde eller velge bort noe. Jeg har valgt bort å ha feks pasta til middag denne uken fordi da får jeg spist så lite at jeg holder meg ikke mett. Men har hatt kylling, ris, salat, saus til middag og da veier jeg alt. Mitt tips er å veie å logge absolutt alt fordi ellers går man plutselig på en smell med å ta bare ca på saus eller smør og så utgjør det mye kalorier. Jeg spiste feks taco med familien i går og da valgte jeg å spise bare en taco lefse som jeg stappet full mot normalt to fordi jeg planla å spise godteri senere på kvelden. Selve taco lefsen er det mye kalorier i. I ukedagene så spiser jeg sunn mat hele tiden, men fredag og lørdag lager jeg plass i kaloriregnskapet til godteri fordi det gjør at jeg ikke sprekker tidligere i uken når jeg vet jeg har den gulroten (godteri) i slutten av uken. Jeg går også mye turer og minimum 10.000 skritt om dagen uansett vær og uansett om jeg har mye å gjøre/er sliten osv. Noen dager blir det dobbelt så mye. Før gikk jeg også tur innimellom, men det var også dager jeg ikke gikk omtrent noe pga hjemmekontor/helg/bare var i stuen eller terrassen. Men nå går jeg hver dag og jeg går i rask gange så jeg blir varm, har også småløpt litt korte deler av strekningen. Anonymkode: 0af2b...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Del Skrevet 19. juni 2021 Jeg bruker appen MyFitnessPal (gratis) for å telle kalorier, scanner bare strekkoden bakpå matvaren og legger tallerken oppå kjøkkenvekten og veier maten før jeg skriver det inn i appen. Anonymkode: 0af2b...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Del Skrevet 19. juni 2021 Kjempebra jobbet!! 🤩 Bare husk at slankekurer sjelden virker. Det du bør gjøre veldig snart er å legge om til en fornuftig og gjennomførbar livsstil som du kan beholde de neste 40 årene. Ellers ryker du på en real smell straks motivasjonen forsvinner. Masse lykke til videre 🤩 Anonymkode: 75e14...d39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjempebra jobbet!! 🤩 Bare husk at slankekurer sjelden virker. Det du bør gjøre veldig snart er å legge om til en fornuftig og gjennomførbar livsstil som du kan beholde de neste 40 årene. Ellers ryker du på en real smell straks motivasjonen forsvinner. Masse lykke til videre 🤩 Anonymkode: 75e14...d39 Jeg kan fint leve sånn her resten av livet, ikke veie mat men jeg lærer jo mye av mengde og valg av dette så det er lettere å begrense seg. Og rutinen med å gå tur hver dag når jeg har så stillesittende jobb har kommet for å bli. Jeg trenger det og det gjør godt både for øyne/hode/nakke/skuldre å bevege seg etter en lang dag foran pc. Jeg har trent på treningsstudio før, men da har det vært et par ganger i uken med dager med null aktivitet i mellom, men nå skal det være jevn aktivitet hver dag. Så disse gåturer mine er nesten bedre enn treningsstudio uten en plan. Når jeg har nådd vekten jeg vil ha og ikke skal fortsette å gå ned så kan jeg spise litt mer, må nok være nøye på å logge maten akkurat da, men jeg skal jo ikke fortsette å være i så mye minus på kalorier når jeg skal holde vekten så da blir det rom for å prioritere feks vin hos naboen innimellom så lenge det er i balanse med resten av uken. Spisevindu på kl 11-19 kommer jeg også til å fortsette med, kveldsmat og snacks på kvelden er unødvendig hvertfall i ukedagene. Så jeg trives med den nye livsstilen min😃 Anonymkode: 0af2b...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Del Skrevet 19. juni 2021 Ang at dette er en livsstil og ikke bare slankekur, jeg trengte å se resultater fort derfor gikk jeg ivrig inn. Og jeg var jo godt innenfor normalvektig for 5år siden, jeg har alltid vært 55-63kg i hele min voksne alder før jeg har gått opp til 92kg nå. Jeg er nå i slutten av 30-årene. Så noe gjorde jeg jo «riktigere» før når jeg var normalvektig enn de siste årene nå. Og hovedforskjellen for meg nå er at jeg spiste og koste meg mye mer og beveget meg mindre i hverdagen. Og for å ikke bare holde vekten på 92kg men faktisk gå ned kraftig i vekt så måtte jeg ta strenge grep nå. Anonymkode: 0af2b...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Del Skrevet 24. juni 2021 Takk for råd i min trå. Må gratulere 😄 det er hardt arbeid. Jeg begynte i en my stilling. Gikk fra en aktiv stilling til kontor. Har lagt på meg 4 kg siden mars i år 😳 samme kosthold, bare my jobb. Det er tid for å gjøre noe! Jeg må stå på, prøve å trene. Jeg har Ring Fit klar hjemme 💪🏻 Får se om jeg ikke sår spillt meg ned i vekt mot august 🤞🏻Og om jeg når de 81,6kg som er målet der 🤞🏻 Anonymkode: 70ad6...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 11.33): Ang at dette er en livsstil og ikke bare slankekur, jeg trengte å se resultater fort derfor gikk jeg ivrig inn. Og jeg var jo godt innenfor normalvektig for 5år siden, jeg har alltid vært 55-63kg i hele min voksne alder før jeg har gått opp til 92kg nå. Jeg er nå i slutten av 30-årene. Så noe gjorde jeg jo «riktigere» før når jeg var normalvektig enn de siste årene nå. Og hovedforskjellen for meg nå er at jeg spiste og koste meg mye mer og beveget meg mindre i hverdagen. Og for å ikke bare holde vekten på 92kg men faktisk gå ned kraftig i vekt så måtte jeg ta strenge grep nå. Anonymkode: 0af2b...a1d Jeg har gått ned 4 kg på 16 dg. Fra 94.8 til 90.8. Bestemte meg at ikke pokker om jeg skal se 95 tallet. Trenger også en kickstart for å holde motivasjonen oppe. Spiser lavkarbo men ikke slavisk. Og stort sett mellom kl 12-19. Anonymkode: f47e4...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Del Skrevet 24. juni 2021 Ikke særlig imponerende, det meste er jo tap av vann. Hadde du derimot vært f.eks 70 kg i utgangspunktet, hadde jeg applaudert. Anonymkode: 7e2c3...eb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke særlig imponerende, det meste er jo tap av vann. Hadde du derimot vært f.eks 70 kg i utgangspunktet, hadde jeg applaudert. Anonymkode: 7e2c3...eb9 Ingen som ber deg applaudere. Så lenge vekten går ned og ikke opp så er jeg fornøyd. Anonymkode: f47e4...5a5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke særlig imponerende, det meste er jo tap av vann. Hadde du derimot vært f.eks 70 kg i utgangspunktet, hadde jeg applaudert. Anonymkode: 7e2c3...eb9 Ts her. En uke senere og jeg har gått ned litt over en kg til. Du kan umulig mene at alt er vann? Jeg merker det på klærne også at jeg har gått ned. Jeg tror jeg mistet mesteparten av «gratis» vekten dvs vann i slutten på mai når jeg startet og ikke turte å veie meg. Nå veide jeg 92kg 1.juni og 85,7kg i dag 25.juni. Det er 6,3kg ned. Jeg har ikke bare mistet 6,3kg vann når jeg beveger meg mer og spiser lavkalori. Men ja det er lettere å gå ned nå når jeg har mer å ta av enn om jeg hadde vært 70kg, men det er uansett ikke noe jeg tar som en selvfølge fordi jeg har jobbet hardt for det og jeg har ikke opplevd tidligere at kroppen min samarbeider så godt som nå. Anonymkode: 0af2b...a1d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #19 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke særlig imponerende, det meste er jo tap av vann. Hadde du derimot vært f.eks 70 kg i utgangspunktet, hadde jeg applaudert. Anonymkode: 7e2c3...eb9 Og nå var vel hovedinnlegget ment til å oppmuntre andre som er i samme situasjon og ikke nødvendigvis få applaus. Anonymkode: 0af2b...a1d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #20 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 10.26): Kjempebra jobbet!! 🤩 Bare husk at slankekurer sjelden virker. Det du bør gjøre veldig snart er å legge om til en fornuftig og gjennomførbar livsstil som du kan beholde de neste 40 årene. Ellers ryker du på en real smell straks motivasjonen forsvinner. Masse lykke til videre 🤩 Anonymkode: 75e14...d39 Herregud ... Anonymkode: 7efd5...563 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå