AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Del Skrevet 18. juni 2021 Hva sier du? Hadde du klart å leve som vegetarianer? Og er det noe du vurderer å bli i fremtiden? Selv tenker jeg å bli vegetarianer selv da jeg ikke spiser kjøtt eller kylling. Liker derimot fisk så helt veggis blir jeg ikke. 80% av kostholdet mitt består av frukt, grønnsaker, fisk i alle varianter, havregryn og egg + bønner, linser og kikerter. Vil dere si at dette er variert nok? Anonymkode: 47fcf...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 18. juni 2021 #2 Del Skrevet 18. juni 2021 Nei, absolutt ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Del Skrevet 18. juni 2021 Nei. Men jeg trenger ikke kjøtt hver dag. Anonymkode: 750fb...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 18. juni 2021 #4 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva sier du? Hadde du klart å leve som vegetarianer? Og er det noe du vurderer å bli i fremtiden? Selv tenker jeg å bli vegetarianer selv da jeg ikke spiser kjøtt eller kylling. Liker derimot fisk så helt veggis blir jeg ikke. 80% av kostholdet mitt består av frukt, grønnsaker, fisk i alle varianter, havregryn og egg + bønner, linser og kikerter. Vil dere si at dette er variert nok? Anonymkode: 47fcf...2dd Hvis du skal spise fisk, blir du ikke vegeterianer. Jeg spiser fisk, og spiser ikke kumelk. Kjøtt sluttet jeg med for to år siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Del Skrevet 18. juni 2021 Spiser mye vegetarisk og vegansk, så hadde fint klart det. Men ønsker det ikke, er for matglad. Men hadde nok blitt det om jeg ikke var sikker på at dyrevelferd var ivaretatt. Handler rett fra bonde, og gardsslakteri, og kun dyr som har levd livet ute. Anonymkode: 2565d...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Del Skrevet 18. juni 2021 Hvis du skal spise fisk, blir du pescetarianer. Jeg har vært vegetarianer i 6.5 år, savner ikke å spise dyr, men hater å lage mat like mye som før! Jeg ble det fra den ene dagen til den neste. Spiser ikke egg heller, men det er mest fordi jeg ikke liker det. Syns det hørtes veldig variert og fint ut, jeg! Anonymkode: 82034...021 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 18. juni 2021 #7 Del Skrevet 18. juni 2021 Hadde fint kunne vært vegetarianer, men har ikke nok engasjement til at jeg hadde gjort det over tid. For mye styr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg er altfor matglad til å kutte ut kjøtt og fisk totalt. Vi har redusert kjøtt forbruket voldsomt, fisk spiser vi like mye av da. Anonymkode: cd310...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. juni 2021 #9 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg er nok mer potensiell til å gå den andre veien, og stort sett bare spise kjøtt. Men det er jo fort den veien at vi må over på mer vegetarisk mat det går, og jeg har ingen ideologiske årsaker. Det er bare det at jeg digger kjøtt, og har råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Del Skrevet 18. juni 2021 Vegetar mat er godt, men jeg kunne ikke bare levd på det, hadde savnet fisk, egg og meieriprodukter. Kjøtt har jeg så og si kuttet ut. Anonymkode: 0ab99...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Del Skrevet 18. juni 2021 Nei, jeg er for glad i bacon til å bli det Anonymkode: 60072...c29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg er for glad i bacon til å bli det Anonymkode: 60072...c29 Men det er jo ikke sånn at jeg spiser kjøtt hele tiden. Jeg lager jo mat uten kjøtt av og til også, men jeg liker å spise variert. Altså både kjøtt og grønnsaker. Anonymkode: 60072...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. juni 2021 #13 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vegetar mat er godt, men jeg kunne ikke bare levd på det, hadde savnet fisk, egg og meieriprodukter. Kjøtt har jeg så og si kuttet ut. Anonymkode: 0ab99...6e5 Vegetar inneholder egg og meieri produkter. Du tenker på Vegan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 18. juni 2021 #14 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg er glad i vegetarmat og har et relativt lavt inntak av kjøtt, men det blir en del fisk og skalldyr. Hadde nok greid det fint, men ønsker det ikke pt. Jeg prøver likevel å spise så bærekraftig som mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. juni 2021 #15 Del Skrevet 18. juni 2021 (endret) Jeg håper flere spiser mer frukt og grønt og mindre prosessert kjøtt, men de færreste har kunnskapen og innsatsen som kreves for å bli vegetarianer, og særlig veganer. 25-35% av oss tar stor skade av prosessert kjøtt, men mange vet ikke om det gjelder dem selv så derfor håper jeg flere går over til en mer plantebasert livsstil. Personlig har jeg ikke tid og krefter til å være vegetarianer. For å være det på en sunn måte må man hele tiden følge med på hva man får i seg. Endret 18. juni 2021 av Majer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. juni 2021 #16 Del Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, jeg er for glad i bacon til å bli det Anonymkode: 60072...c29 Med den utviklingen jeg ser i kjøledisken, blir det mindre og mindre bacon, og mer og mer smakstilsatt saltet sideflesk, så akkurat bacon kan du snart erstatte med noe annet. (snøfter i pet pevee). (Forklaring: Bacon er saltet, tørket og røkt sideflesk av svin. Det er ment som en konserveringsmetode. Idag har vi kjøleskap for dette, dermed har man begynt å tukle med konseptet. Dels igjennom at man bruker saltvann i stedet for salting, noe som øker mengden vann i produktet, og etterpå ved bruk av røykaroma, som gir en industriell jevn kvalitet, og hindrer noen kreftfremkallende komponenter å oppstå. Og i mangel av de konserverende egenskapene av prosessen, tilfører vi konserveringsmiddel. Når man har fjernet salt prosessen, tørkeprosessen og røykeprosessen står vi egentlig bare igjen med kjøttet, og det er valgt fordi det er så nøytralt i smak at det trenger prosessering for å være godt, og kan derfor fritt byttes ut. Jeg går ut i fra at min beskrivelse underbygger at jeg ikke er happy med utviklingen) Endret 18. juni 2021 av Druid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Del Skrevet 19. juni 2021 Jeg spiser vegetarisk + fisk når jeg lager maten selv, men når jeg er på besøk hos andre spiser jeg det jeg får servert 😊 Et strengt vegetarisk eller vegansk kosthold kunne jeg ikke tenkt meg å hatt. Anonymkode: 06758...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #18 Del Skrevet 19. juni 2021 Nei! I mine øyne er det bare tull. Anonymkode: 4be27...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #19 Del Skrevet 19. juni 2021 Ja, jeg er der nesten allerede. Vi kjøper inn kjøtt (kylling) kanskje en gang i mnd, ellers spiser vi vegetarisk. Spiser vi ute eller hos familie og venner så spiser vi det som serveres, for å gjøre det enkelt. Så 100% vegetarianer er jeg ikke nå, men kunne lett å gjort det. Anonymkode: ab0d8...6d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 19. juni 2021 #20 Del Skrevet 19. juni 2021 Nei, jeg kunne ikke levd som vegetarianer. Jeg er altfor glad i kjøtt til å bli det. Jeg kan gjerne tilføre mer frukt og grønt, men å kutte ut kjøtt, det skjer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå