Gå til innhold

Venninnen min har tatt livet sitt og jeg klarer ikke å gråte, hva er galt med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg si det til foreldrene mine når de kommer hjem??? Jeg aner ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere, jeg klarer ikke å gråte, men jeg må jo det!!! 

Anonymkode: e75f6...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du må ikke det.

Du skal reagere slik det føles naturlig for deg. Det er ingen som skal fortelle deg hva som er riktig og galt.

Det er ikke uvanlig at man går inn i sjokktilstand til å begynne med og så klarer man å slippe til følelsene etterhvert. DA klarer man å gråte.

Det viktigste er at du snakker med noen du stoler på dersom du trenger det. :)

Kondolerer så mye!

Anonymkode: 339c0...3d3

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg ikke å se lei meg ut?? De kommer snart hjem og jeg kommer til å si det som om det var en random person fra skolen jeg aldri har møtt, de må jo tro jeg er helt psykopat 

Anonymkode: e75f6...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.:hjerte:

Du må ikke gråte, du må ingenting, du må gjøre det som faller deg naturlig ikke hva folk forventer du skal gjøre.

Kanskje det er lettere for deg å sende en melding til foreldrene dine? Hvis du ikke helt vet hvordan du skal si det når de kommer?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit 💔

Du MÅ ikke gråte nei. Alle reagerer forskjellig på slik, du kan være i sjokk, kroppen din kan beskytte deg mot det vanvittig vonde dette er. Du forteller det som du ønsker, og har den reaksjonen som kroppen din har uten at noe er rett eller galt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokk? Tårene kommer kanskje senere 

Anonymkode: ae0b9...e4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg du må ingenting! Det er jo et sjokk å få en sånn beskjed! Alle reagerer og sørger forskjellig, og det er helt greit. Det gjør det ikke til en psykopat, usympatisk eller noe som helst. Jeg mistet min far på et litt traumatisk vis for ett år siden, og jeg følte ingenting, jeg bare gjorde alt som måtte gjøres av begravelse og dødsbo. Helt iskald som om det var jobben min. Klappet sammen som en hagestol dagen etter alt var over og jeg var hjemme alene.

Går bra TS :klem: Kondolerer så mye

Anonymkode: bddf7...ae1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg si det?? Skal jeg bare si «eeh … har tatt livet sitt?» eller «…ringte meg og sa at ….» eller hva kan jeg si?? Og hvorfor stresser jeg over dette i stedet for å være lei meg??? Skjønner ingenting

Anonymkode: e75f6...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i sjokk. Det er helt normalt å ikke reagere noe særlig, for du har ikke innsett hva som har skjedd, enda. 
 

Da mamma døde brått og uventet gikk jeg i mange måneder uten å egt ha noen spesiell reaksjon. Så gikk det mer og mer opp for meg og jeg gikk endelig inn i sorgen. Sliter enda med å egt skjønne at hun er borte. Det er snart to år siden. 
 

Jeg hadde nok sagt "… ringte og fortalte at … har tatt livet sitt/er død" Så svart på evt spørsmål foreldrene mine måtte ha. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å få frem en tåre før jeg skulle si det til pappa og da klarte jeg ikke å si noe fordi jeg gråt så mye

Anonymkode: e75f6...60b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene❤️💔💔💔💔 alle reaksjoner du har nå er helt normale! Ingenting reaksjoner er unormale! 

Anonymkode: 84e47...b5f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klarte ikke å få frem en tåre før jeg skulle si det til pappa og da klarte jeg ikke å si noe fordi jeg gråt så mye

Anonymkode: e75f6...60b

Det blir ekte når man sier det høyt. Kondolerer, håper du og de andre vennene hennes får støtte og hjelp i denne vonde tiden. Husk at alle reaksjoner er riktige. 

Anonymkode: 0abe3...71e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: e75f6...60b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle reagerer forskjellig, ikke heng deg oppi det.

Anonymkode: ccf6e...e65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også bestevenninnen min uten å være forberedt på det. Disse reaksjonene er helt normale. Kondolerer så mye. ❤️

Anonymkode: 8707e...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si at .... Har begått selvmord og jeg vet ikke hvordan jeg tar det enda. Og det er normalt å ikke helt hvite hva man føler, det kan være mange følelser samtidig. Noen blur sinte, føler seg forlatt, trist, i noen tilfeller lettet, det kan være et sammensurium. La kroppen reagere når den vet hvordan den skal reagere, og la foreldrene dine vite hva som har skjedd. 

Anonymkode: 4aaf0...3d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som alle andre sier, alle reaksjoner er helt normalt. ❤ Du er kanskje i sjokk og, og da styrer man ikke reaksjonen i det hele tatt. ❤ 

Kondolerer. ❤

Anonymkode: 9f4bc...cea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk reagerer ulikt. Din reaksjon er ikke feil. Du sørger på din måte. Selv hadde jeg ei som var "sjokkert" over at jeg ikke gråt i min bestemors begravelse. Hva vet vel hun om hvor mye jeg gråt før og etter denne begravelsen? 

Noen blir helt fra seg, andre blir helt stille. Ingen fasit. Men uansett - kondolerer til deg, trist å høre om veninnen din💔❤. Ta godt vare på deg selv.

Anonymkode: 399df...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ulike sorgreaksjoner og ingen er feil. Man ER forskjellige. Dette er din måte.  Kanskje av sjokk og fornektelse, hva vet vi.  Vær oppmerksom og forberedt på at det KAN komme en baksmell senere.

Føler med deg i sorgen.

Anonymkode: e5928...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...