Gå til innhold

Har oppkjøring 26. juni, jeg er så redd at jeg ikke klarer å sove, tips??😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke overdriv å sjekke blindsonen i allefall. Jeg var nervøs før første oppkjøring og sjekket bevisst  eller  ubevisst blindsone flere ganger enn nødvendig for å på en måte overbevise sensor om at jeg følger godt med. Veldig, veldig dårlig idé. Jeg strøk på dette fordi hun mente at jeg med det virker usikker og ubeslutsom og mister fokus når jeg sjekker blindsone oftere enn nødvendig . Det sto til og med skriftlig på ikke bestått- dokumentet mitt . Kan hende hun hadde rett, men det føltes utrolig kjedelig  der og  da.  På min andre oppkjøring var jeg langt tryggere på meg selv,  hadde ro i sjelen, tygget tyggegummi for harde livet for å få ut litt spenning og drakk litt vann før oppkjøring og besto med glans 🥳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 18.29):

Ja, har et godt tips. Du trenger ikke grue deg i hele tatt. Den 26 juni er kommende lørdag, og da har jo så vidt jeg vet SVV stengt :) Går nok helt fint dette skal du se.

Anonymkode: 1b788...694

Noen steder har hatt oppkjøringen på lørdager for å få unna køen. Spesielt nå som man ikke får lov til å ta oppkjøring i en annen kommune. 

Hvordan gikk oppkjøringen TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så nervøs at jeg strøk , ny oppkjøring snart 🤞🏻

Anonymkode: 59547...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 14.33):

Var så nervøs at jeg strøk , ny oppkjøring snart 🤞🏻

Anonymkode: 59547...5f1

Du strøk ikke fordi du var nervøs, du strøk fordi du ikke var klar. Hadde du vært det, så hadde du ikke vært nervøs.

Anonymkode: e1f44...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du strøk ikke fordi du var nervøs, du strøk fordi du ikke var klar. Hadde du vært det, så hadde du ikke vært nervøs.

Anonymkode: e1f44...14b


Tuller du? Nervøsiteten kan faktisk ta over. Litt det samme som når man holder fremføring og vil prestere, også driter man seg ut fordi man er nervøs.

Anonymkode: d0698...0fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du strøk ikke fordi du var nervøs, du strøk fordi du ikke var klar. Hadde du vært det, så hadde du ikke vært nervøs.

Anonymkode: e1f44...14b

Gi deg.

Anonymkode: 5b818...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nervøs når du får nye forsøk? Hvis det er andres reaksjon du er nervøs for så trenger du jo ikke si til alle at du skal prøve på nytt.

Anonymkode: 8e349...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk 2 ganger på oppkjøring, hvis det er trøst :) 6 År siden. 

Anonymkode: 9bfd3...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor nervøs når du får nye forsøk? Hvis det er andres reaksjon du er nervøs for så trenger du jo ikke si til alle at du skal prøve på nytt.

Anonymkode: 8e349...ffe

Ehh, kan jo ha noe med prislappen å gjøre? Koster jo ratt 10 000-20 000 kr å kjøre opp to ganger til. Det er mye penger for flere av oss.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 14.33):

Var så nervøs at jeg strøk , ny oppkjøring snart 🤞🏻

Anonymkode: 59547...5f1

Prøv å tenke at du ikke kan tape noe under oppkjøringen. Du har ikke lappen før du setter deg inn i bilen heller. Du befinner deg altså i en situasjon der du kun kan vinne noe. Denne tankegangen hjalp meg da jeg tok lappen for 10 år siden. Heier på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

Ehh, kan jo ha noe med prislappen å gjøre? Koster jo ratt 10 000-20 000 kr å kjøre opp to ganger til. Det er mye penger for flere av oss.

Nei, selve oppkjøringen koster rundt vel 1100 kr. Man skal jo ikke gjennom hele opplæringen på nytt heller da.

Fortsatt dyrt, ja, men småpenger i forhold til hva det koster å ha bil.

Anonymkode: 8e349...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, selve oppkjøringen koster rundt vel 1100 kr. Man skal jo ikke gjennom hele opplæringen på nytt heller da.

Fortsatt dyrt, ja, men småpenger i forhold til hva det koster å ha bil.

Anonymkode: 8e349...ffe

Også må man jo låne bil🤦‍♀️ Det koster fort 3-5000,-. 

Anonymkode: c5b21...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor nervøs når du får nye forsøk? Hvis det er andres reaksjon du er nervøs for så trenger du jo ikke si til alle at du skal prøve på nytt.

Anonymkode: 8e349...ffe

Det er fordi man bruker 4 tusen for hvert forsøk. For noen av oss er dette såpass mye penger at man blir nervøs ja. Og det er midt sagt. 

Anonymkode: 5b818...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, selve oppkjøringen koster rundt vel 1100 kr. Man skal jo ikke gjennom hele opplæringen på nytt heller da.

Fortsatt dyrt, ja, men småpenger i forhold til hva det koster å ha bil.

Anonymkode: 8e349...ffe

Nei, det er pålagt med en godkjent lånebil fra kjøreskole, det er sikkert en regel som kom etter at du har tatt kjøreprøven. Men å låne den bilen tar kjøreskoler seg godt betalt for, 2,9-3,6 tusen har jeg sett prisene. Hele oppkjøring blir da 1100 + pluss dette. Det er mye penger!

Anonymkode: 5b818...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...