AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg kjenner på det å være nøye og tilbakeholden på hvert måltid. Og har i minne at jeg veier fra uke til uke. Men veier meg hver morgen for å se svingningene. Likevel tar jeg meg i å tenke mye på hvor lang tid alt tar. At et kg ned tar 1-3 uker. Og målet om 10-15 kg ned fra nå virker så utrolig lenge når jeg allerede har holdt på en stund. Har dere tips til hvordan dere holdt/holder ut denne tiden? Anonymkode: e407c...9d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Del Skrevet 17. juni 2021 Ta tak i hvorfor du er overvektig og jobb og endre på det. Gjør du ikke det så kommer du ikke til å klare varig endring uansett. Og suck it up. Anonymkode: 92b0b...17b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta tak i hvorfor du er overvektig og jobb og endre på det. Gjør du ikke det så kommer du ikke til å klare varig endring uansett. Og suck it up. Anonymkode: 92b0b...17b Det har jeg gjort. Allerede før jeg tok tak i selve vektnedgangen. Jeg lever nå på en livsstil i forhold til kosthold og trening som jeg kan leve med for alltid. Men det er vel også derfor det går så sakte, selv i godt underskudd. Ikke bare fordi dette er de aller siste kg, det er maks 15, men 10 er kanskje godt nok. Jeg trener styrke, så noe vekt må være muskler også. Derfor vanskelig å si. For det blir vanskelig med et bmi mål når mye av vekten forandres fra fett til muskler. Har bmi på 23 nå, men ønsker helst rundt 21. ts Anonymkode: e407c...9d2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Del Skrevet 17. juni 2021 Vektnedgang for meg skjedde i rykk og napp. At du har brukt 1-3 uker på 1 kg betyr ikke at det alltid vil være slik. Noen uker kan det hende du står helt stille, så kan det være du går ned 2 kg neste uke. Trikset er å ikke gi seg. Husk å bruke målebånd, spesielt når du trener styrke. Kanskje du får en cm til på lår (muskler) og mister en cm rundt livet, uten at du ser det på vekta. Kan du også vurdere å ha et mål som ikke er avhengig av vekt og BMI? Målet mitt vektmessig var 64 kilo, men jeg ga meg på 65-66 kg fordi hovedmålet mitt var å trives i egen kropp, og passe inn i buksene igjen. Det gjorde jeg på 65-66. Det er ikke et nederlag å si seg fornøyd før du er på et tall du satte som mål for mange måneder siden Vil bare påpeke det. Livet endrer seg, hvorfor skal ikke vektmålet endre seg? Anonymkode: 958e4...881 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Del Skrevet 17. juni 2021 Det var tre fine tips og råd! Tusen takk!! Anonymkode: e407c...9d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 17. juni 2021 #6 Del Skrevet 17. juni 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ta tak i hvorfor du er overvektig og jobb og endre på det. Gjør du ikke det så kommer du ikke til å klare varig endring uansett. Og suck it up. Anonymkode: 92b0b...17b Seriøst. Jeg vet ikke hvilke problemer du har som gjør at du må ytre deg på den måten. Ts spør om råd, ikke spydige og overlegne kommentarer som ikke hjelper overhodet. Mitt tips til deg er å ta tak i grunnen til at du oppfører deg slik, så kan folk rundt deg iallfall håpe på en varig endring. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg begynte å ta tak i uvanene mine. Ca 1,5 år siden. Pga helseplager. Veide 92. Nå veier jeg 78. 181 høy. vet ikke hvor mye som var fett, men har jo blitt sterkere også, så muskelmassen har erstattet noe av den gamle fettvekta også. Begynte først å bare lage en vane. Først begynte jeg å gå fast tur ca en halvtime hver dag. Så begynte jeg med tre styrkeøkter i uka i tillegg. Så begynte jeg med hardere trening hjemme ved koronautbruddet, og ble kvitt den andre halvparten av de 14 kiloene. Det gikk sakte, men de 8 første kiloene merket jeg faktisk ikke før jeg veide meg. Det gjorde jeg bare fordi andre så forskjell. Da ble motivasjonen enda bedre. Jeg startet med mer trening, og ble kvitt resten. 13 cm rundt bryst, og 14 cm rundt magen. Resten fra hoftene. Sluttet også å spise all sjokoladen og kaken jeg pleide å spise, og begynte å lage maten min selv. Det hjalp veldig. Har blitt kvitt kvisene. Har ikke behov for all den ekstra søvnen lenger, og kvisene og svetteproblemene er borte. Ting tar tid, men begynn å gjøre trening og matlaging til en vane. Ikke bli lei deg for det du ikke får til i dag. Begynn med noe du får til, og helst noe du liker. Anonymkode: e32b0...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 17. juni 2021 #8 Del Skrevet 17. juni 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg gjort. Allerede før jeg tok tak i selve vektnedgangen. Jeg lever nå på en livsstil i forhold til kosthold og trening som jeg kan leve med for alltid. Men det er vel også derfor det går så sakte, selv i godt underskudd. Ikke bare fordi dette er de aller siste kg, det er maks 15, men 10 er kanskje godt nok. Jeg trener styrke, så noe vekt må være muskler også. Derfor vanskelig å si. For det blir vanskelig med et bmi mål når mye av vekten forandres fra fett til muskler. Har bmi på 23 nå, men ønsker helst rundt 21. ts Anonymkode: e407c...9d2 Nå vet jeg ikke hvor du starta, men kjempebra jobba. Men de kiloene du skal ned nå, det er definitivt de vanskeligste å ta av også da. Underskuddet blir jo mindre og mindre jo mer du går ned. Nå er du innenfor normalvektig, og å henge seg for mye opp i vekten da er ganske ikke så lurt. Hvis du trener og står på så bygger du muskler også, så kansje også bruke målebånd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg har alltid syntes det er ubehagelig med folk rundt meg som er opptatt av vekt, har slank som et ideal og snakker mye å gå ned i vekt. Nå bruker jeg de samme folka til min fordel. Når jeg forsyner meg mindre eller sier nei til sjokolade, svarer jeg at jeg er på streng diett for å gå ned i vekt. Det er et språk disse folka forstår. Om de ikke nødvendigvis oppmuntrer meg, møter jeg i hverfall ikke motforestillinger. Det er deilig å si høyt at jeg slanker meg til noen. Anonymkode: 326fc...57b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det har jeg gjort. Allerede før jeg tok tak i selve vektnedgangen. Jeg lever nå på en livsstil i forhold til kosthold og trening som jeg kan leve med for alltid. Men det er vel også derfor det går så sakte, selv i godt underskudd. Ikke bare fordi dette er de aller siste kg, det er maks 15, men 10 er kanskje godt nok. Jeg trener styrke, så noe vekt må være muskler også. Derfor vanskelig å si. For det blir vanskelig med et bmi mål når mye av vekten forandres fra fett til muskler. Har bmi på 23 nå, men ønsker helst rundt 21. ts Anonymkode: e407c...9d2 Absolutt ingenting av fettet ditt forvandles fra fett til muskler, det er nu ihvertfall sikkert 🙃 Anonymkode: 92b0b...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #11 Del Skrevet 17. juni 2021 Hannabanna skrev (38 minutter siden): Seriøst. Jeg vet ikke hvilke problemer du har som gjør at du må ytre deg på den måten. Ts spør om råd, ikke spydige og overlegne kommentarer som ikke hjelper overhodet. Mitt tips til deg er å ta tak i grunnen til at du oppfører deg slik, så kan folk rundt deg iallfall håpe på en varig endring. At du klarer å tolke det frekt har mer med degg å gjøre enn med meg. Poenget er at om du likevel bare lever en livsstil så går det av seg selv uten så mye tanker og offer og utålmodigheten vil gi seg. Og sucki it up mener jeg 100% nettopp fordi det ikke finnes noen quick fix. Jeg har selv gått ned nesten 30 kilo og det viktigste jeg har lært er rett og slett å stå i det og slutte å unskylde meg, for selvfølgelig er det kjipt å endre adferd og å begrense seg selv. Men det må man bare tåle. Man trenger ikke pakke ting inn i glitter og silkepapir for å gi gode råd. Anonymkode: 92b0b...17b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 17. juni 2021 #12 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg gjorde en livsstilsendring, så jeg kuttet på en måte aldri noe ut av livet mitt, jeg bare endret synet mitt på mat og bevegelse. Mens jeg var på vei ned passet jeg selvsagt mer på hva jeg spiste og hvor mye, men jeg kuttet aldri det jeg virkelig ville. For min del ville det si at jeg var streng når jeg var alene (bodde alene på den tiden) og tenkte ikke på hva jeg puttet i meg når jeg var med andre. Jeg lever samme liv i dag, men unner meg selvsagt noe godt også når jeg er alene. Er mange år siden jeg nådde vekta, men har det samme kostholdet og treningsvanene nå som da. Tok meg rundt 4 år og gå ned 60 kg på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Del Skrevet 17. juni 2021 Tenkte du å fortsette som før når slankekuren er over da? I så fall er jo hele prosjektet meningsløst. Anonymkode: cdfa1...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Absolutt ingenting av fettet ditt forvandles fra fett til muskler, det er nu ihvertfall sikkert 🙃 Anonymkode: 92b0b...17b Det er ikke det hun sier heller. Det er noen av prosentene av totalvekten som er muskler i stedet for fett. Legg litt godvilje til neste gang. Anonymkode: 95be9...24d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Del Skrevet 17. juni 2021 Sett deg mindre mål og se etter positive ting hele veien. Legg merke til om kroppen bli sprekere, om du klarte helgen uten å spise masse, at du klarte å ta et lite stykke kake i et bursdagsselskap istedenfor et stort ett osv. Og ta mål av lår og midje m.m., for ofte kan kroppen bli strammere uten at du går mye ned i vekt. Men det betyr jo mer muskler og sunnere kropp, så det er bra! Lykke til! 🙌🏻 Anonymkode: 26b12...eee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Del Skrevet 17. juni 2021 Hvorfor har du et BMI mål når du vil bygge muskler? Skjønner ikke... Anonymkode: 90186...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor har du et BMI mål når du vil bygge muskler? Skjønner ikke... Anonymkode: 90186...db6 Vil ikke direkte «bygge muskler». Men få litt muskler. Har etter lengre tids (mange år) sykdom, vært helt inaktiv. ts Anonymkode: e407c...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 18. juni 2021 #18 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg har lagt vekk vekta, og jeg veier meg kun et par ganger per år. Jeg har holdt på med vektnedgang siden 2014/2015, og å skulle tenke på vekt hele tiden fungerer ikke. Så det er rett og slett ikke en del av tankegangen. Jeg er derimot nøye med å logge alt jeg spiser, men akkurat å veie meg gjør jeg sjeldent. Da blir jeg bar umotivert, og det gidder jeg ikke. Har gått ned over 90 kg til nå, men har noen kg igjen. Har lært meg til å ikke stresse, må gi det tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #19 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Absolutt ingenting av fettet ditt forvandles fra fett til muskler, det er nu ihvertfall sikkert 🙃 Anonymkode: 92b0b...17b Poenget er at hun har lagt på seg muskelvekt, og dermed gått ned flere kilo med fett enn det som vises på vekta. Eks 92 - 17 + 3 kg muskler Anonymkode: dbef8...e1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå