Gå til innhold

Hvorfor skal det være så stas å være halvt italiensk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har merket meg at liksom skal være så stas/kult å være halvt italiensk. 

Brødrene til funkygine nåler jo om de hele tiden at de er helt italienske også den andre broren hennes, og søskene hennes har jo kranglet om hvem som er mest italiensk.

Jeg har sett en del på såpeoperaen "wahlgrens verden" som handler om den svenske sangeren pernilla wahlgren og hennes familie, og hun har flere barn med en italiener.

Hennes voksne barn snakker om det hele tiden, og fremhever at de er italienske eller halvt italienske.

Hva er det så spesielt med å være halvt italiensk?

De kan jo ikke snakke italiensk engang, verken Funkygine sine brødre eller de voksne barna til Pernilla Wahlgren.

Er det noen som kan forklare dette fenomenet for meg?

Anonymkode: 22dff...74f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei skjønner heller ikke greia.

Anonymkode: 30407...080

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en sånn greie som de det gjelder synes er stas, men som ingen andre bryr seg en døyt om? 

Anonymkode: c4ba9...914

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Marlon Brando er kul!

Selv om fyren ikke er italiensk

 

Endret av Bummelong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mer stas å være halvt italiensk enn halvt fransk, halvt spansk eller halvt gresk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Er det mer stas å være halvt italiensk enn halvt fransk, halvt spansk eller halvt gresk?

Jeg liker franske språket iallfall :). Italiensk har ikke helt solgt meg. Annet enn historisk kontribusjon til mat og dressmote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (20 minutter siden):

Er det mer stas å være halvt italiensk enn halvt fransk, halvt spansk eller halvt gresk?

Hva om man er halvt russisk, halvt indisk eller halvt arabisk? 

Anonymkode: 8f351...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har merket meg at liksom skal være så stas/kult å være halvt italiensk. 

Brødrene til funkygine nåler jo om de hele tiden at de er helt italienske også den andre broren hennes, og søskene hennes har jo kranglet om hvem som er mest italiensk.

Jeg har sett en del på såpeoperaen "wahlgrens verden" som handler om den svenske sangeren pernilla wahlgren og hennes familie, og hun har flere barn med en italiener.

Hennes voksne barn snakker om det hele tiden, og fremhever at de er italienske eller halvt italienske.

Hva er det så spesielt med å være halvt italiensk?

De kan jo ikke snakke italiensk engang, verken Funkygine sine brødre eller de voksne barna til Pernilla Wahlgren.

Er det noen som kan forklare dette fenomenet for meg?

Anonymkode: 22dff...74f

Man forstår at interessene dine er ganske snevre når du har slik kunnskap om en influenser og hennes familie. 

Kanskje åpne opp for litt mer enn reality og drama på nettbrettet, så ser du fort at dette er en "ikke-sak". 

Anonymkode: 0dcbc...0be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man forstår at interessene dine er ganske snevre når du har slik kunnskap om en influenser og hennes familie. 

Kanskje åpne opp for litt mer enn reality og drama på nettbrettet, så ser du fort at dette er en "ikke-sak". 

Anonymkode: 0dcbc...0be

Det er jo disse to familiene jeg har lagt merke til som gnåler om at det er så stas å være halvt italiensk, og derfor spør jeg her inne om det faktisk er litt status å være italiensk eller halvt italiensk.

Ts

Anonymkode: 22dff...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo disse to familiene jeg har lagt merke til som gnåler om at det er så stas å være halvt italiensk, og derfor spør jeg her inne om det faktisk er litt status å være italiensk eller halvt italiensk.

Ts

Anonymkode: 22dff...74f

Som sagt, snevre interesser.

Anonymkode: 0dcbc...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady Gaga,  Joey i friends,  Sylvester Stallone,  Liza minelli snakker om at de er italienske, men jeg har aldri hørtdem snakke språket. Det  ligger  nok  et par  generasjoner  tilbake. Mange i Somalia snakker flytende italiensk fordi Somalia var en italiensk koloni,  men jeg har aldri hørt kjendismodell Iman Bowie gjøre et poeng ut av at hun kan flytende italiensk selv om hun nok snakker bedre italiensk enn Lady Gaga 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt, snevre interesser.

Anonymkode: 0dcbc...0be

Det er ikke interessene mine, men jeg har lagt merke til det når jeg har kikket innom seriene som går om disse to familiene.

Jeg har en jobb som krever veldig mye av både følelsesmessig involvering og hjernekapasitet, så når jeg skal slappe av ser jeg ofte programmer som krever minimalt av involvering.

Da blir det enkel underholdning som Dr Pimple Popper, Neste sommer, Helt perfekt, Hvite gutter Wahlgrens verden og Funkygine selv om mye av dette er pute-tv og jeg sitter og gremmer meg.

Ts

Anonymkode: 22dff...74f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke interessene mine, men jeg har lagt merke til det når jeg har kikket innom seriene som går om disse to familiene.

Jeg har en jobb som krever veldig mye av både følelsesmessig involvering og hjernekapasitet, så når jeg skal slappe av ser jeg ofte programmer som krever minimalt av involvering.

Da blir det enkel underholdning som Dr Pimple Popper, Neste sommer, Helt perfekt, Hvite gutter Wahlgrens verden og Funkygine selv om mye av dette er pute-tv og jeg sitter og gremmer meg.

Ts

Anonymkode: 22dff...74f

Ja jeg følger selvfølgelig med på hva som skjer i samfunnet rundt meg, men jeg orker ikke alltid å se dokumentarer fra andre verdenskrig, politiske diskusjonsprogram på tv-en og seriøse nyhetssendinger daglig.

Ts

Anonymkode: 22dff...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Freakingawesome

Jeg er halvt italiensk, har aldri merket at det har gitt meg noe status 😂

Kanskje det er den polske siden min som drar meg ned 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det ikke er noen, sånn generelt, som tenker at det er noe spesielt pop å være halvt italiensk. Men det kan vel tenker at den som selv er halvt italiensk, fransk, mexicansk, thai, osv er stolt av sine utenlandske aner og formidler dette, og så får du det med deg gjennom disse seriene du ser på. 

Anonymkode: a8a7c...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakingawesome skrev (1 minutt siden):

Jeg er halvt italiensk, har aldri merket at det har gitt meg noe status 😂

Kanskje det er den polske siden min som drar meg ned 🤔

Polsk-italiensk?? Wow! 🥳🥰

Anonymkode: 8f351...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi Italia assosieres med pizza, designerklær, pene menn, og nå Måneskin. 

Anonymkode: ee149...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å lese hva Funkygine har å si i det hele tatt? Aldri helt skjønt hvorfor den dama får forumtråder og overskrifter hele tiden. Er det SÅ interessant hva hun måtte mene?

Anonymkode: a57e9...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor gidder dere å lese hva Funkygine har å si i det hele tatt? Aldri helt skjønt hvorfor den dama får forumtråder og overskrifter hele tiden. Er det SÅ interessant hva hun måtte mene?

Anonymkode: a57e9...773

Funkygine har vel aldri skryte av sine italienske gener, men det er hennes tre brødre som hele tiden gnåler om det.

Hennes to tvillingbrødre ser jo veldig italiensk ut også, og det gjør vel ikke saken bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene til Funkygine snakker jo italiensk? Etter hva jeg har fått med meg, så var de dårligere i norsk enn italiensk da de var små. Ja, jeg skjønner hva du mener, men nå har jo de faktisk bodd i Italia over flere år. Da får de med seg litt av kulturen og det blir en del av deres identitet. Dersom du hadde vært halvt italiensk og vokst opp i Italia, ville jeg syntes det var merkelig om du aldri nevnte det og var stolt av opphavet ditt. 

Anonymkode: dffa4...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...